Nu presenteras Renault Laguna i ny kostym. Bland nyheterna finns en omarbetad front och en ny miljöbilsklassad motor.
Den nuvarande generationen Renault Laguna introducerades 2007.
Tre år har nu passerat och när bilsalongen i Paris slår upp portarna i slutet av september kommer en ansiktslyft Laguna finnas på plats.
Lyftet gäller både kombi- och halvkombivarianten.
Ny front
Utvändigt får modellen en rad mindre uppdateringar, framför allt i fronten.
Grillen och strålkastarna har formats om och nedtill har kromdetaljer och en ny rad LED-lampor tillkommit.
Renault menar att lyftet ger bilen en mer självsäker och bestämd attityd.
Inuti bilen har instrumentpanelen och mittkonsolen fräschats upp.
Miljöbil
En annan nyhet är en ny 1,5-liters dieselmotor som ger 110 hästkrafter och ett CO2-utsläpp på 120 gram/km, en förbättring med 7 gram/km jämfört med tidigare.
Det innebär att Renault Laguna klarar den svenska miljöbilsgränsen och skattebefrias i fem år.
4Control, Renaults system för fyrhjulsdrift, kommer i fortsättningen även att finnas tillgängligt till dieselmotorerna på 130 och 150 hästkrafter.
Ansiktslyfta Renault Laguna dyker upp i bilhallarna senare i höst.
Diskutera: Vad tycker du om ansiktslyfta Renault Laguna?
Tre år har nu passerat och när bilsalongen i Paris slår upp portarna i slutet av september kommer en ansiktslyft Laguna finnas på plats.
Lyftet gäller både kombi- och halvkombivarianten.
Ny front
Utvändigt får modellen en rad mindre uppdateringar, framför allt i fronten.
Grillen och strålkastarna har formats om och nedtill har kromdetaljer och en ny rad LED-lampor tillkommit.
Renault menar att lyftet ger bilen en mer självsäker och bestämd attityd.
Inuti bilen har instrumentpanelen och mittkonsolen fräschats upp.
Miljöbil
En annan nyhet är en ny 1,5-liters dieselmotor som ger 110 hästkrafter och ett CO2-utsläpp på 120 gram/km, en förbättring med 7 gram/km jämfört med tidigare.
Det innebär att Renault Laguna klarar den svenska miljöbilsgränsen och skattebefrias i fem år.
4Control, Renaults system för fyrhjulsdrift, kommer i fortsättningen även att finnas tillgängligt till dieselmotorerna på 130 och 150 hästkrafter.
Ansiktslyfta Renault Laguna dyker upp i bilhallarna senare i höst.
Diskutera: Vad tycker du om ansiktslyfta Renault Laguna?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Verkar väl OK
Snygg - ett klart lyft.
Vattning men bra, kvalitetsmässigt en av de bästa bilarna, stor lyft jämfört med föra generationen.
OK - bra med max 120 g/km, kan därmed kanske bli en tjänstebilsfavorit om prissättningen blir betydligt under t ex Volvo V60 drive-E!
Ännu en ny, förmodligen lika opålitlig fransyska som många andra från vinlandet, har sett dagens ljus. Min ekonomi lider ännu i denna dag efter franskbilsäventyren. Fem fransyskor efter varandra och man blev närmast ruinerad p.g.a. småfel, vars lösningar fanns redan för femtio år sedan. När ska man lära sig att bygga bilar grundade på vetenskap och beprövad erfarenhet?
Kan bara hålla med föregående talare, franska bilar är en säker inkomstkälla för verkstaden jag jobbar så jag kanske inte ska klaga... :)
Säkert en fin bil att åka i i övrigt men det finns det ju många bilar som är...
HELT RÄTT ! Franska bilar har Alltid varit Verkstadsbilar ! Köper Du Fransk bil tag nummerlapp på verkstaden!
Den nuvarande generationen av Laguna (2007-) går inte att jämföra med de äldre modellerna. Kvalitet verkar ha varit Renaults främsta ledstjärna när denna modell konstruerades. F.ö. så är bilen otroligt trevlig att köra med kalasbra väghållning och bromsar.
http://www.automotorsport.se/artiklar/biltester/20091201/renault-laguna-iii-nojdbilgaranti
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.