Först var det golvmattor, därefter gaspedaler - och nu bromsar. Toyota har fått en mängd klagomål om bromsproblem hos modellen Prius.
Toyota tycks vara fast i en nedåtgående spiral just nu.
De senaste veckornas miljonåterkallningar över hela världen följs nu upp av ytterligare problem.
Gäller Prius
Den här gången gäller det den senaste generationens Toyota Prius som lanserades förra året.
Det är den japanska regeringen som beordrat Toyota att undersöka ett möjligt problem med bilens bromsar.
Enligt klagomål som Toyota fått har bromsarna tillfälligt slutat att fungera vid låga hastigheter, särskilt vid halt väglag.
Oklar omfattning
Uppgifterna om problemets storlek är oklara och skiljer sig mellan olika källor.
Enligt en talesperson för Toyota har företaget fått in "dussintals" klagomål från återförsäljare i Japan och Nordamerika sedan slutet av förra året.
Men enligt den japanska nyhetsbyrån Kyoda har den amerikanska trafiksäkerhetsmyndigheten NHTSA fått över 100 rapporter om problemet.
Höna av fjäder?
Ytterligare en nyhetsbyrå, Dow Jones Newswires, uppger att omfattningen är 13 klagomål som kommit in under de senaste två månaderna.
Nu återstår det att se om problemets proportioner är av verklig betydelse, eller ifall den senaste tidens uppmärksamhet kring Toyota förstorat omfattningen.
Diskutera: Hur bedömer du Toyotas kvalitets- och säkerhetsarbete?
De senaste veckornas miljonåterkallningar över hela världen följs nu upp av ytterligare problem.
Gäller Prius
Den här gången gäller det den senaste generationens Toyota Prius som lanserades förra året.
Det är den japanska regeringen som beordrat Toyota att undersöka ett möjligt problem med bilens bromsar.
Enligt klagomål som Toyota fått har bromsarna tillfälligt slutat att fungera vid låga hastigheter, särskilt vid halt väglag.
Oklar omfattning
Uppgifterna om problemets storlek är oklara och skiljer sig mellan olika källor.
Enligt en talesperson för Toyota har företaget fått in "dussintals" klagomål från återförsäljare i Japan och Nordamerika sedan slutet av förra året.
Men enligt den japanska nyhetsbyrån Kyoda har den amerikanska trafiksäkerhetsmyndigheten NHTSA fått över 100 rapporter om problemet.
Höna av fjäder?
Ytterligare en nyhetsbyrå, Dow Jones Newswires, uppger att omfattningen är 13 klagomål som kommit in under de senaste två månaderna.
Nu återstår det att se om problemets proportioner är av verklig betydelse, eller ifall den senaste tidens uppmärksamhet kring Toyota förstorat omfattningen.
Diskutera: Hur bedömer du Toyotas kvalitets- och säkerhetsarbete?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Egentligen spelar det väl inte så stor roll om det är 13 eller 100 klagomål eftersom felet är så allvarligt.
Men samtidigt är det tydligen "inne" att hitta fel på Toyota nu och det ska bli intressant att se vart det leder.
Men det här är ju underligt:
"Enligt klagomål som Toyota fått har bromsarna tillfälligt slutat att fungera vid låga hastigheter, särskilt vid halt väglag".
Gäller det här amerikaner så är jag inte förvånad.
Har man sommardäck på så fungerar nog inga bromsar i halt väglag!
Läste i DagensIndustri, gårdagenstidning, att Toyotas kvalitetsproblem har ökat med 80%!!! sedan 2007.Kvalitetsproblemen är så många och djupa att de tror att den sk. kvalitetsstämpeln knappt är "synbar" numera.
Garanterat inge fel på bilen då den är byggd i japan,måste bero på förarna.
Visst det är inte bra med fel på bromsar. Men 100 klagomål på 1 500 000 bilar är inte så otroligt mycket. Körde Saab tidigare (E85) och om jag inte missminner mig så blev alla 95 återkallade pga att den bakre bränslepumpen gick sönder.
LH
Det är väsentligt allvarligare med bromsfel än ett fel på bränslepumpen.
I det första fallet går det inte att stanna, i det andra står man redan.
Det kanske är samma problem som VW Passat hade på 1998 års modell. Då var det fel material i bromsbackarna som kunde få en beläggning som tog bort bromsverkan. Jag råkade ut för det flera gånger innan de bytes på garanti. Väldigt obehagligt att uppleva även om det int orsakar olycka.
Saabnisse: Helt rätt konstaterande.
Anders: En så genomkorkad kommentar.
Vilken Tur man köpte Mitsubishi Galant. Besöker verkstad bara när det är tid för service! ( Made in Japan )
Vänta ett tag så får ni veta orsaken till Toyotas verkliga problem. ELEKTRONIKEN.
Toyota: Vet du något som inte vi vet?
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.