Volkswagen Phaeton har genomgått en omfattande ansiktslyftning. Flaggskeppet får nu en helt omarbetad front.
Bilsalongen i Peking öppnar dörrarna för pressen under fredagen.
Premiärerna är många och för Volkswagens är den stora nyheten att flaggskeppet Phaeton nu uppdateras.
Nytt ansikte
Bilen lanserades 2002 som Volkswagens stora lyxvagn.
Försäljningen har varit trög vilket kulminerade 2006 då bilen skrotades på den amerikanska marknaden.
Nu hoppas Volkswagen skruva upp intresset med en kosmetisk uppdatering.
Bilen har begåvats med ett helt nytt ansikte som går i samma mönster som flera andra nyligen uppdaterade Volkswagen-modeller.
Bland annat är grillen i krom ny och detsamma gäller stötfångaren, dimljusen och strålkastarna.
Dessutom har akterns lampor fått ett nytt utseende.
Två längder
Nya Volkswagen Phaeton mäter i grundutförandet stora 5,06 meter.
Men den som vill ha ytterligare längd och ett rymligare baksäte kan välja den förlängda versionen som sträcker ut sig ytterligare tolv centimeter.
Startuppställningen på motorsidan består av tre bensinmotorer och en diesel.
Den direktinsprutade dieselsexan på 240 hästar är snålast med en förbrukning på 0,85 liter per mil och ett utsläpp på 224 g/km.
Diskutera: Vad tycker du om nya Volkswagen Phaeton?
Premiärerna är många och för Volkswagens är den stora nyheten att flaggskeppet Phaeton nu uppdateras.
Nytt ansikte
Bilen lanserades 2002 som Volkswagens stora lyxvagn.
Försäljningen har varit trög vilket kulminerade 2006 då bilen skrotades på den amerikanska marknaden.
Nu hoppas Volkswagen skruva upp intresset med en kosmetisk uppdatering.
Bilen har begåvats med ett helt nytt ansikte som går i samma mönster som flera andra nyligen uppdaterade Volkswagen-modeller.
Bland annat är grillen i krom ny och detsamma gäller stötfångaren, dimljusen och strålkastarna.
Dessutom har akterns lampor fått ett nytt utseende.
Två längder
Nya Volkswagen Phaeton mäter i grundutförandet stora 5,06 meter.
Men den som vill ha ytterligare längd och ett rymligare baksäte kan välja den förlängda versionen som sträcker ut sig ytterligare tolv centimeter.
Startuppställningen på motorsidan består av tre bensinmotorer och en diesel.
Den direktinsprutade dieselsexan på 240 hästar är snålast med en förbrukning på 0,85 liter per mil och ett utsläpp på 224 g/km.
Diskutera: Vad tycker du om nya Volkswagen Phaeton?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Konsten att göra en lyxbil att se så tråkig ut som möjligt. Se ut som en uppblåst VW Jetta!
Lär kosta en förmögenhet. De som har råd att köpa Phaeton lär ju ha råd med motsvarande modeller från Audi, BMW eller Mercedes.
Grym kärra!
JAN, det är nog därför som VW:n sålt dåligt. De flesta lyxbilsköpare är ute efter att lyxen syns tydligt. Jfr svenska MC-marknaden: Många sätter på ljudförstärkare istället för ljuddämpare. "Titta, här kommer jag!" Lite tvärtom är en del som köper typ MB:s värstingar i C-klass. De väljer utan märkning bak.
Hoppas dom har börjat lacka plast- och aluminiumdelar ordentligt. På min 2003a är det lövtunnt på dörrarna och bakstötfångare som släpper i stora flagor.
Så stora bilar borde ha en extremt liten marknad - bortsett från som paradvagnar för dignitärer som statsöverhuvuden och liknande. Audi A8 och S8 borde vara "top of the line" för VW-koncernen.
Phaeton är närmast grotesk som "folkvagn" - den verkar inte ens ha hybriddrift. Värdeminskningen torde vara enorm - kanske ett "fynd" som begagnad!?
Nu är den snygg och jag vill ha den!!!
De som har råd att köpa en sån här bil för bortåt miljonen vill nog inte att grannarna skall tro att det är en vanlig Passat vilket för den oinvigde är lätt att förväxla.
KJELL-ÅKE, inte för att jag tror VW:n blir nån storsäljare. Men jag tror heller inte att alla rika har behov att skryta inför grannar. Det finns de som är mycket diskreta. Men det är kanske just därför du inte räknat med dem.
Ett lätt sätt att tjäna snabba pengar för kriminella är att tving till sig en lyxvagn med nycklar. Kör du en S-klass för dryga miljonen, så är du ett tänkbart offer. Kör man en lyxbil som är mer anonym känns det tryggare frö ägaren.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.