Se hur nya Volkswagen Touareg, tyskarnas första hybrid, klarar terräng och landsväg i italienska Florens.
Nya generationen Volkswagen Touareg blir snålare och lättare i jämförelse föregångaren.
Men den stora nyheten är hybrid-drivlinan som är den första av sitt slag inom Volkswagens modellprogram.
Nu kan du se hur bilen tar sig an terräng och landsvägar i Florens.
Läs direktrapporten från provkörningen i Italien
Se film 1, landsväg:
Se film 2, terräng:
Diskutera: Vad tycker du om nya Volkswagen Touareg?
Men den stora nyheten är hybrid-drivlinan som är den första av sitt slag inom Volkswagens modellprogram.
Nu kan du se hur bilen tar sig an terräng och landsvägar i Florens.
Läs direktrapporten från provkörningen i Italien
Se film 1, landsväg:
Se film 2, terräng:
Diskutera: Vad tycker du om nya Volkswagen Touareg?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hade hellre köpte en Jeep Grand Cherokee och sparat en massa pengar. Vad kostar motorreparationerna på denna VW. De har ju problem med sina motorer; de skär ibland (1,4, 1,6 1,8T och 2,0T) och diverse datorfel kan sätta deras motorer ur spel. Hände min vän som har en ny gas-Passat. Kollegans gas-Passat sattes ur spel av DSG-lådan.
Nej, det känns som om VW gör en minivariant av Mercedes kvalitets-harakiri de senaste 10 åren, fast det gäller motorerna enbart här.
Skär ibland? Ok, hur ofta? I DSG-lådan (7vxl) var det en defekt tempgivare. Inte bra, men garantijobb.
Inte bara tempsensor utan även styrenheten för DSG-lådorna behövde bytas vad jag hörde...visst garantijobb, men ett klart trafikfarligt fel. DSG-lådan kunde slänga ur växeln när som helst, tänk vad som kan hända vid en omkörning...
Inte bara Toyota som drabbas av stora recall men VW verkar har klarat sig från den mesta smutskastningen i pressen, inte så konstigt kanske då VW är rätt poppis hos tidningarna...
Nej hallå där! Hold your horses. Det finns ingen motorjournalist, i vart fall inte på Vi Bilägare, som skulle underlåta att rapportera (inte smutskasta) om väsentliga fel bara för att det skulle röra ett speciellt fabrikat. De enda vi vill vara populära hos är våra läsare och då gäller det att ge så adekvat information som möjligt.
Storleken på recall har väl mest med hur många bilar man säljer hur många % som är fel berättar om kvalité
Toyota fick kritik för att gas pedalen fastnade
Men VW har nästan dubbelt så många klagomål i%
Så nog är det vinklat
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124235858
Erik F: Kan du inte underbygga ditt påhopp på VW lite? Hur ofta skär de? var 5000:e mil kanske?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.