Här är nya Mercedes CLS Shooting Break Concept. Med kombikaross och coupélinjer ges en första vink om nästa generation Mercedes CLS.
Mercedes CLS lanserades 2005 som en förening mellan karosstyperna sedan och coupé.
Nästa CLS
Nu presenterar Mercedes en ny konceptbil som kan beskrivas som en kombivagn med coupéprofil.
Bilen går under namnet Mercedes CLS Shooting Break Concept och ska ses som en första demonstration av nästa generation CLS.
Mest intressant är just karossformen som med en förlängd bakvagn omsluter ett rymligt bagageutrymme.
Under huven hittas en direktinsprutad V6-motor på 3,5 liter som ger en effekt på 306 hästar och 370 newtonmeter.
Pampig inredning
Inuti bilen har Mercedes inte sparat på krutet.
Med tio kvadratmeter ljust läder, ett stort glastak och generösa mängder trä har en lyxig kupé av sällan skådat slag snickrats ihop.
Mercedes CLS Shooting Break Concept är fyrsitsig med en rejäl mittkonsol som sträcker sig bak till bagageutrymmet.
Lastgolvet är av ek och fyra läderväskor finns placerade utefter sidorna.
Nästan produktionsklar
Bortsett från utsvävningarna när det gäller interiören känns bilen i det närmaste produktionsklar.
Sannolikt får en något nedtonad variant ansluta till CLS-familjen när nästa generation så småningom presenteras.
Mercedes CLS Shooting Break Concept premiärvisas 23 april på bilsalongen i Peking.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes CLS Shooting Break Concept?
Nästa CLS
Nu presenterar Mercedes en ny konceptbil som kan beskrivas som en kombivagn med coupéprofil.
Bilen går under namnet Mercedes CLS Shooting Break Concept och ska ses som en första demonstration av nästa generation CLS.
Mest intressant är just karossformen som med en förlängd bakvagn omsluter ett rymligt bagageutrymme.
Under huven hittas en direktinsprutad V6-motor på 3,5 liter som ger en effekt på 306 hästar och 370 newtonmeter.
Pampig inredning
Inuti bilen har Mercedes inte sparat på krutet.
Med tio kvadratmeter ljust läder, ett stort glastak och generösa mängder trä har en lyxig kupé av sällan skådat slag snickrats ihop.
Mercedes CLS Shooting Break Concept är fyrsitsig med en rejäl mittkonsol som sträcker sig bak till bagageutrymmet.
Lastgolvet är av ek och fyra läderväskor finns placerade utefter sidorna.
Nästan produktionsklar
Bortsett från utsvävningarna när det gäller interiören känns bilen i det närmaste produktionsklar.
Sannolikt får en något nedtonad variant ansluta till CLS-familjen när nästa generation så småningom presenteras.
Mercedes CLS Shooting Break Concept premiärvisas 23 april på bilsalongen i Peking.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes CLS Shooting Break Concept?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Drömbil. Jag skulle gärna ta den i det här utförandet. Synd att man aldrig kommer ha råd.
Bara Mercedes kan göra en så asful bil och förmodligen ändå få en hyfsad försäljning.
Flådig bil. Tråkigt för Mercedes bara att de har problem med i princip alla sina nya motorer. Det går hål på kolvarna (!) eftersom de är för klent dimensionerade, varpå man trimmar ner bilarna så de blir klenare och drar mer bränsle. Fast det hjälper inte så mycket. Får se hur de har tänkt lösa problemet.
ERIK F: Du torde vara ensam om denna minst sagt avvikande uppfattning.
Ja mercedes har verkligen problem med v6 bensinmotorerna. när 350 motorn kom drog den olja som ett såll efter några tusen mil.
Mercedes lever på myten, men levererar varken kvalitet eller snygga bilar längre.
Jägaren: Jag bryr mig inte om ifall jag är ensam om den uppfattningen här. Jag har extremt trovärdiga förstahandsuppgifter på detta. Jag vet att det är så här med nästan alla Mercedes nya motorer, även i vissa lastbilsmodeller. Så här är det.
Givetvis är det svårt att tro p.g.a. Mercedes enorma marknadsföring kring märkets exklusivitet och kvalitet (liksom BMW, Audi m.fl.). Det viktiga är inte lyxkänslan i kupén - det viktiga är det som finns bakom och under kupén o.s.v.
Jag har hört den ena skräckhistorien efter den andra om speciellt Mercedes de senaste 10 åren, från min förstahandskälla som jag har fullt förtroende för i denna fråga. Riktig kvalitet har INGET att göra med marknadsföring och lyxkänsla eller höga priser. Givetvi kan kvalitet kosta mer, men inte sådana fantasisummor som tysklyxen tar betalt. Det innebär heller inte att allt dyrt håller hög kvalitet.
T.ex. detta med felkoder: Oftast finns det inga eller ett fåtal lagrade i datorerna hos bilar idag. När man kollar mercedesbilars datorer så är det stora mängder felkoder lagrade. Det är inte ovanligt med så många felkoder så att det skulle bli kanske 3 A4-sidor, om man skrev ut dem!! Det är vanligt. Ibland blir det så många fel så att datorerna nollar sig sjäva. Jag vet inte hur det är på andra bilar (utom vår Pegga), men så här är det på Mercedes.
Re: Erik F
Jag utgår ifrån att din informations källa bygger på bilar från 2010 annars så är det ganska ointressant då Mercedes-Benz byt många motorer under hösten 2009.
Stjärnfall. Ridå.
MT: Ja, det är i de nya/senaste motorerna som kolvarna inte håller. De gamla hade andra problem.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.