Medan många anser att Saab sjunger på sista versen tar musikern David Blumberg ton i en låt för att få Saabälskare att hålla huvudet högt.
Varför inte en sportkombi på DS, precis som dagens mode föreskriver?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tycker själv att det här är ögonblicket för att säga att Saab BÖR säljas, i sin helhet. Kan inte förstå vikten av, och är inte intresserad av, gissningar.
Det är mycket tänkbart att (som Steven Wade på SaabsUnited misstänker) GM är i valet och i kvalet - mellan kompetenta köpare, som skulle förse dem med pengar de behöver, och deras ägare förutsätter, och utsikten att Saabs/GM:s teknik hamnar hos någon annan. Poängen är att GM BÖR SÄLJA.
Inslaget värmde!
GM:s agerande vilar på velighetens grund.
Hoppas GM ser och förstår!!!!!
Kanoninslag.
(Skicka inslaget till GM).
Mycket bra video och musik!
Hoppas nu bara att det går vägen för Saab.
Vill du stödja Saab så åk till Trollhättan den 17/1!
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=10&t=272706
Skönt att ngn bryr sig, de flesta svenskar bara skrattar och vill att skiten ska läggas ner... tur att det finns australienare och amerikanare som vill att det skall gå vägen för SAAB. Men som vanligt så mår vi svenskar som bäst när något/någon går eller mår dåligt... fy ... för den svenska sjukan! Men inte ens vår motorpress gillar ju märkena som tillverkas i Sverige så hur ska vanligt folk uppfatta det??? Nä BMW AUDI & TOYOTA det är det man skall heta och köra???
Jonas, Anders mfl: Skammen är stor och domen blir hård mot dem som inte inser SAAB´s och Volvo´s nationalekonomiska värde! Har vi råd att INTE köpa svenskt?
Re: Kenneth
Ska jag tolka dig som att det är okey att driva Saab Automobil som ett AMS-projekt. Att företag som har idéer och som kan skapa tusentals jobb ska flytta till andra länder just för att vi ska "bara" ha Saab?
MT:
VEM är det som döljer sig bakom denna pseudonym? Det brukar vara många "svenskbilhatare"som döljer sin identitet då SAAB och Volvo kommer på tal... Men låt mig besvara din fråga så här:
Har vi råd att driva Sverige som ett AMS projekt som måste finansiera sin budget genom att år efter år låna pengar för att ha råd med vår nuvarande sk. Välfärd?
Re: Kenneth
Jag är ingen "svenskbilhatare" utan har haft Saab som tjänstebil tidigare. Sverige har bra förutsättningar att skapa nya jobb, både i fordons sektorn och andra sektorer. Bra beskattnings regler gör att fler stora bolag är intresserade av skatta i Sverige. Däremot är jag inte så övertygad om just bolaget Saab Automobil och att det är det som kommer att förändra fordonssektorn i Sverige. Flera tunga företagare så som Kamprad och Wallenberg m.m. har "dömt ut" Saab Automobil.
MT:
Jag tror näppeligen att varken Kamprad eller än mindre Wallenberg har "dömt ut" SAAB. Jacob Wallenberg kör SAAB 9-3 och älskar sina SAAB:ar. Jag har nämligen en bekant som umgås flitigt med familjen Wallenbergs i Djursholm, Stockholm. Därför VET jag att åtminstone inte han har dömt ut SAAB. SAAB är tvärt om en viktig del i det svenska "fordonsklustret" i Sverige. Så om inte Sverige ska bli ett "AMS" land med fortsatta underfinansierade budgetunderskott behöver vi stärka svensk industri däribland SAAB. Det görs enbart med hjälp av att vi som bor i landet köper våra egna varor såväl av ekonomiska som ekologiska, korta transporter, skäl.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.