Smart, rymlig och snart med terrängattityd. Citroën AirCross är en mer äventyrslysten variant av C3 Picasso.
Citroën i Brasilien avslöjar nu den första informationen om nya Citroën AirCross.
Bilen är baserad på Citroën C3 Picasso, men till skillnad från den ursprungliga flexbilen ska Citroën AirCross signalera goda terrängegenskaper.
Markfrigången har höjts och plastlister har monterats utefter karossen.
Fronten har också blivit tuffare och ett reservhjul har hängts upp på bagageluckan.
Ingen fyrhjulsdrift
Men bortsett från dessa detaljer har Citroën AirCross inget i terrängen att göra.
Fyrhjulsdrift är inte ett alternativ och samma motoralternativ som till vanliga Citroën C3 Picasso erbjuds.
Bilen lanseras i Sydamerika senare i år.
En inte alltför djärv gissning är att Citroën AirCross presenteras på bilsalongen i Paris i september.
Diskutera: Vad tycker du om Citroën AirCross?
Bilen är baserad på Citroën C3 Picasso, men till skillnad från den ursprungliga flexbilen ska Citroën AirCross signalera goda terrängegenskaper.
Markfrigången har höjts och plastlister har monterats utefter karossen.
Fronten har också blivit tuffare och ett reservhjul har hängts upp på bagageluckan.
Ingen fyrhjulsdrift
Men bortsett från dessa detaljer har Citroën AirCross inget i terrängen att göra.
Fyrhjulsdrift är inte ett alternativ och samma motoralternativ som till vanliga Citroën C3 Picasso erbjuds.
Bilen lanseras i Sydamerika senare i år.
En inte alltför djärv gissning är att Citroën AirCross presenteras på bilsalongen i Paris i september.
Diskutera: Vad tycker du om Citroën AirCross?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Vilken tuffing.
BMW X1 killer?
Någon som har koll på hur de här bilarna egentligen säljer? Är det verkligen så många som tycker att lite plast är ett tillräckligt köpargument?
Högre markfrigång på min Picasso hade behövts nu i vinter med snö... och även nu när det är lervälling där jag bor. Men 4 hjulsdrift... nä. :)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.