Vi Bilägares forum

Hyundai i40

Hyundai i40

Hej!

Någon mer än jag som kört nya Hyundai i40? Ge gärna era synpunkter och vad ni tyckte om bilen. Jag gjorde det förra veckan och det var en mycket positiv överraskning! Imorgon ska jag prova den automatväxlade versionen. Bilen är i mina ögon mycket snygg i verkligheten! Och jag satt förträffligt i bilen med mycket bra inställningsmöjligheter för stolarna. Förvånansvärt lång skjutmån på stolen som gjorde att inte ens jag behövde ha stolen i bakerstaläget. Desseutom med mycket bra benplats kvar även i baksätet.

Jag tror att Hyundai här har en storsäljare. De har passerat Avensis,Mondeo,Insignia,Passat även om inredningskvaliten på plaster invändigt inte når upp till Passat. Men det kan jag leva med. Bilen är helt enkelt mycket prisvärd i jämförelse med konkurrenterna. Och hela femårsgaranti utan milbegränsning. Men frågan är ska man välja bensin eller diesel,vad blir billigast? Vad tycker ni?

Uppdaterat: 2011-08-30 00:10

Kommentarer

Köp en Saab 9-5. Snygga, säkra och snabba.

Uppdaterat: 2011-11-21 21:17

Mycket fina varvtal "junkers"och väldigt imponerande för en Bensindriven bil med automat vilket i teorin leder till en låg förbrukning men bilderna bevisar ju inget annat än vad färddatorn tror att bilen förbrukar vid två tillfällen.
Om du höll exakt denna hastigheten på en väg med exakt samma förutsättningar.....typ en väldigt lång raksträcka utan backar o.s.v så skulle ändå bilens riktiga förbrukning ligga något högre vid kortare turer + den felmarginal som nästan alltid finns hos färddatorn ( oftast glädjesiffror )

Lägg därtill att denna resa handlade om landsvägskörning i en inte alltför hög hastighet och inte över en hel tank så förstår du kanske hur jag tänker.
Men det vore spännande om du ville återkomma med förbrukningssiffror som anger mer blandad körning över några tankar. ( stadskörning blandad med motorvägskörning t.e.x )

Mina bensinbilar är lättare och utan automat och med färre hk men drar flera dl mer än vad du anger med vår körning.

Uppdaterat: 2011-11-21 22:02

Färddatorn visar 1-2cl/mil fel dvs visar färddatorn 0,52 så drar den 0,53-0,54l/mil
Jag kör mestadels i staden så över hel tank så ligger den på runt 0,70 vilket är lite bättre än deklarerat.
Blandad körning är vad jag kommer ihåg en tredjedel stadskörning och två tredjedelar landsväg, ngt jag sällan uppnår utan det blir tvärtom.
Om jag jämför med min gamla bil Mazda 6 så ligger denna nya runt 3dl lägre per mil i snitt pga den extremt mycket lägre förbrukningen i stadskörning där det kan skilja upp till 0,5l/mil till Toyotans fördel.

Och helt korrekt så är de fotograferade bilderna mycket försiktig landsvägskörning i 70-100km/h dock avslutades det med motorväg i 8 mil i 110.

Färddatorn visar inte alls två unika tillfällen utan den nollades vid tankning och visar alltså ackumulerad förbrukning sedan 0,0km inte momentan förbrukning för då hade jag ju lika gärna kunnat fota när den visa 0,0!

Uppdaterat: 2011-11-21 22:22

En C3 Hdi som jag sålde för ett år sedan lyckades jag vid kanske två tillfällen att få under 0.5l/m över en hel tank.
den snittade ofta över 0.6l/m vilket retade mig mycket då det ju ändå handlade om en miljöbil.
Försökte att köra bilen ekonomiskt och förbrukningen över 6000 mil landade slutligen på 0.56l/m varpå jag idag har aningen svårt att tro på att t.e.x varken V50 eller än mindre V70 med samma motor kommer i närheten utav förbrukningar runt 0.5l/m

Även samtliga tester som Vib och andra motortidningar gör vittnar om samma sak,...bilarna drar helt enkelt för mycket bränsle i verkligheten vilket försvårar det hela rejält för alla dem som står i begrepp att köpa en ny bil.
Kompisens Avensis 2.2 liters och Diesel ifrån -08 är inte någon spargris och snittar mer än 0.7 vilket de inte hade räknat med. ( men bra går den :)

Uppdaterat: 2011-11-21 22:54

Frugan vill ha en i40 eftersom de säger att de är så bra i reklamen. Suck!

Uppdaterat: 2011-11-22 08:30

Är det någon som har en aning om hur det elektriska är dragen på i 40, tänke på dragkrok
om man ska pula dit den själv eller låta handlaren fixa det. Ska få kärran nu före jul...

Uppdaterat: 2011-12-01 15:22

Hoppas frugan din blifva nöjd.

Min fruga kör Avensis hon.

Uppdaterat: 2011-12-02 16:34

Om någon är sugen på en i40 Sedan, så finns en USA-importerad på blocket (därborta heter den ju fortfarande Sonata).

http://www.blocket.se/jonkoping/Hyundai_Sonata_GLS_2_4L_Nya_modellen_37267710.htm?ca=7&w=3&last=1

Uppdaterat: 2011-12-03 13:04

Shogun: Ge mig 5 anledningar till att inte välja tyskt om du kan.

Uppdaterat: 2011-12-03 22:28

Att du Shogun bara så plötsligt blev BMW chaufför ...är det bara för att du skall få mer tyngd i dina argumet om att Toyota är det bästa den Japanska överguden skapat ??
Vet inte vem du försöker lura mest, dej själv eller andra

Uppdaterat: 2011-12-04 11:08

1 Tysken:

Shogun har väl alltid varit tydlig med att han och hans fru bor på landet och därav alltid har minst 2 bilar, ex, på bilar han haft som nämnts i olika foruminlägg är väl div. Volvo, Saab 9-5, MB, BMW, div. japaner.

Uppdaterat: 2011-12-04 11:51

Shogun, du är ju inte så dålig på att döma ut vissa bilar själv, trots att du har dålig erfarenhet av dem.
Jag tänker speciellt på den 9-5 du köpte och som tydligen var skräp.
Men det betyder inte att alla 9-5 är skräp.
Jag har aldrig haft en Saab som varit felfri, men att dissa den som du gjort slulle jag inte kunna göra.
Jag tror inte heller på allt skit min granne säger om sin Avensis, ok han gillar inte bilen, men det gör hans fru och det är hon som kör den mest.
Men faktum är att de har haft mycket fel och allt har inte skötts särskilt väl av Toyota.
Den har alltid servats hos Toyota.
Det är väl därför han är vrång, men han jämför också med förra bilen, jag har för mig att det var en Suzuki eller Mitsubishi som var betydligt mer felfri.
Nu ville han byta bort den och då svär han över det usla inbytespriset, men jag försökte förklara att en fyra år gammal bil, med stora dieseln och 25000 mil på mätaren nog inte är så lättsåld oavsett märke.

Uppdaterat: 2011-12-04 12:27
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Tobo...nu är det så att Shogun anpassar sitt levende och bilägande efter sin argumentation, jag har följt honom många år , han tillhör inte de som går i kyrkan varje söndag och lever efter "åttonde budet"....om man uttrycker sig försiktigt

Uppdaterat: 2011-12-04 15:04

Shogun, "Så klamra dig inte fast i en dröm att Saab tillhör de driftsäkraste bilarna.", vad menar du?
Läste du vad jag skrev?
Jag har aldrig haft en Saab som varit felfri!
Jag skrev inte något om att den tillhörde de driftsäkraste bilarna, det skulle jag inte kunna göra för det vet jag inte.
Men det vet inte du heller!
Du har generellt dömt ut Saab för att du fått ett dåligt exemplar.
Det är dumt, lika dumt som om jag generellt skulle döma ut Toyota för deras väghållning för att jag var på gränsen med Carina II för många år sedan.
Ok, det var inga vidare egenskaper på den bilen, men det gäller ju inte alla Toyota, det begriper jag och jag har kört många sedan dess.

Uppdaterat: 2011-12-04 16:07
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Suck!
Det finns trådar för Saab, men det är dina märkliga skygglappar som jag försökt att bemöta.
Men jag ger upp.
Du vinner.
Du vet absolut bäst, jag inser det nu.

Uppdaterat: 2011-12-04 16:36
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Varför skulle denna tråden vara skyddad för något märke , du Shogun har förstört 95% av de trådar du varit inne i med ditt trams och du har aldrig tagit hänsyn ...så börja med att fundera över lite självkritik.
Min kritik mot dej är att du sedan långtid tillbaka drivit dina synpunkter i tid och otid och förstört det ena forumet efter det andra, det är väl därför du blivit utkastad och också fått varningar...jag förmodar att du inte glömt detta , även att du nu vill framställa dej själv som den som hela tiden är den som oförskylt blir påhoppad.
Nej du , du är en stor pajas i den rollen du tagit på dej och detta är inget påhopp utan även för dej välkända fakta och du fortsätter i samma anda.......du försöker få alla andra framstå som lögnare och du själv är sanningen...
Lägg av och väx upp du är 50 år, för du kan säkert tillföra lite till debatten om du håller dej till sanning och verklighet.

Uppdaterat: 2011-12-05 08:51

Vi kommer alltid att hitta människor som inte har samma åsikt...vilket ju är en jädra tur men samtidigt lite märkligt.
Pratade i helgen med en god vän som är glad för Saab och så länge jag kan minnas så har han bara kört Saab.
Han har inte haft några större problem med sina bilar trots att de har köpts begagnade och sedan rullat till runt 30.000 mil vid försäljning.
Trodde att han "mörkade" fel då jag knappast varit så lyckosam med något fabrikat...han kanske inte alls brydde sig om kostnader?
Ger man 100.000kr för en Saab idag så får man väldigt mycket bil och då spelar några fel ingen större roll,..!?
Dock visade det sig att han varit väldigt irriterad då den förra servicen kostade nästan 6000kr ...för vad? ....lite växellådsolja e.t.c
Kan därmed säga att OM dessa bilar hade strulat så hade han bytt fabrikat direkt. ;-)

Om det nu är så att det är du "Shogun" som "står för fiolerna" bakom denna 520d så finns det ju också en orsak till detta.
En sådan dyr bil är inget som man köper utan en viss övertygelse om dess kvaliteter.
Det är alltså ingen bil någon köper för att det är kul att "testa något annat".
Kan ju vara spännande att se hur du anser att den nya bilen står sig mot en Bmw gällande allt ifrån prestanda,komfort och kostnader på lite sikt,..även om dessa bilar inte konkurrerar på något vis.

Uppdaterat: 2011-12-05 12:20

Köp Lexus. Mer udda och jävligt mkt bättre än BMW. Överksattade bilar som strular mer än du tror, dessutom i regel otrevlig personal och konstiga regler. Så ingen BMW!

Uppdaterat: 2011-12-05 19:38

Den här tråden har tydligen oxå spårat ur som alla andra, men jag tänkte ifa ta upp nått som berör i40, det dåliga helljuset, och vad det kan innebära.
Blev ikappkörd av en bil med xenonljus här om kvällen, den låg och pressade nära bakom en bit, plötsligt började den köra om. När den var brevid mig slog den på helljuset, och jag släckte mitt helljus med 4 extraljus i samma sekund, bilen formligen la på en tvärnit och gick in bakom igen, för när mitt ljus slocknade blev det nästan svart framför, förutom det halvljuset lyser, bilens helljus var katastofalt dåligt, tyvärr vet jag inte vad det var för bil, mina backspeglar gror igen vid skitigt väder, så jag ser bara ett suddigt ljus bakom. Bilen låg kvar bakom på behörigt avstånd nån mil tills den svängde av.

Uppdaterat: 2011-12-15 19:39

V70 är nog garanterat ett bättre köp men inte lika snyggt.

Uppdaterat: 2012-01-01 18:01

Kommer bli intressant att följa!
Bilen verkar väldigt fin i övrigt och jag tyckte den gick finfint när jag provkörde den så det blir säkert bra! :)

Uppdaterat: 2012-01-20 00:36

Shogun, du har naturligtvis läst det här:
http://www.vibilagare.se/bloggar/biltestarbloggen/hyundais-flaps-kranglade-i-snoroken-36307
Du kan väl fråga om detta när du hämtar bilen och tala om vilket svar de ger.
Personligen tror jag att det är en storm i ett vattenglas, men det ska naturligtvis inte hända.
Men är man medveten om problemet är det nog inte svårt att förhindra.

Uppdaterat: 2012-01-26 13:38
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Vi väntar med spänning.

Uppdaterat: 2012-01-27 11:15

Var föresten och kollade på i40i en bilhall (hade så skitiga kläder så jag ville inte kliva in eller provköra)
Noterade att bilen luktade rostskydd, och det var kladdigt på saker under.

Uppdaterat: 2012-01-27 11:18

@Shogun:
Ska du hämta bilen hos Roy?

Uppdaterat: 2012-01-27 11:31

@Shogun:
Det var Roy Andersson i Arvika jag tänkte på.

Uppdaterat: 2012-01-27 12:28

Svårt att svara på när man inte vet vilken modell av Yokohama det är...
http://www.testfakta.se/motor/article15206.ece

Uppdaterat: 2012-01-27 17:09

Den är snygg måste jag säga... Snyggt med grå bil!

Uppdaterat: 2012-01-27 20:28
Pär

Verkar som du fått ett billigt medelmåttigt centraleuropeiskt vinterdäck...

Uppdaterat: 2012-01-27 20:46

Ok dom är duktig på att komma på bra namn på lacken... men snygg färg är det då :)
Misstänker också att det är några centraleuropeiska däck som just " junkers " säger

Uppdaterat: 2012-01-27 21:31
Pär

Jag ser en vit i40 varje dag vid jobbet. Hur läcker som helst, jag tycker faktiskt att den vita färgen framhäver formen mer än den gråa.

För övrigt hade min mors nuvarande man en gång i tiden en Saab 9-3 med den ovanliga färgen delfingrå. Det såg ut som en grundfärg med klarlack. När han besiktigade den så pekade gubbarna på bilprovningen på bilen med kommentaren: "där är den där färgen jag pratade om".

Han fick prisavdrag på 10 000 när han bytte in den bara p.g.a kulören.....

Uppdaterat: 2012-01-27 21:48

Grattis till nya bilen =)

Har sett i40 som taxi i Stockholm.

Efter jag monterade stänkskydd på Swiften förflyttades smutsen på sparklådan en meter bakåt, men det är rediga lappar. Undersidan av sparklådan och skarven är skyddat av ett plastskydd.

Uppdaterat: 2012-01-27 22:03

Mellanblå är klart snyggast för mig, nu kör jag dock en vit bil.

Uppdaterat: 2012-01-28 09:25

Har du gjort nån kallstart med motorn ?? låter den mycket då ??

Har 2 grannar som brukar starta sina bilar när jag går till postlådan och hämtar tidningen på morgonen och tänkt på villken skillnad det är på motorljudet mellan den ena grannens Santa Fe och den andras Skoda Octavia, VW motorn låter som 2 värdskrig, Hyundaien inte mycket mer än vanligt när den är varm ??

Uppdaterat: 2012-01-30 23:07

Shogun, du har väl erfarenhet av Carosolbehandlingen, gjorde du inte den på någon av dina tidigare bilar?
Om Carosol löser vaxet spelar det ju mindre roll, det innebär ju att det blir en förening med vaxet och bättre rostskydd.
Om rostskyddsgarantin slutar gälla spelar väl mindre roll, jag vet inte hur Hyundai är, men det verkar som om alla bilägare som försöker utnyttja den får nobben.

För många år sedan skulle jag reparera tröskellådan på en engelsktillverkad bil som enligt leverantören var väl rostskyddsbehandlad, dels från fabrik samt ytterligare vid ankomst till Sverige.
När jag skurit bort de rostskadade delarna plus en bit till var det som en avgjutning av tröskeln kvar.
Ett ca 5cm tjockt lager av vax och olja, men närmast plåten ett vattenskikt.
Rostskyddsbehandlingen var helt skild från plåten!
Varför hade man gjort den?

Uppdaterat: 2012-01-31 10:42
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Japp, men du behöver inte nödvändigtvis använda Carosol, både Dinitrol och Tectyl och några till har liknande produkter som använts av FM med gott resultat.

Om vaxet löses upp gör det ju inte så mycket, det är värre om det inte löses.
Det var det som hänt på den engelska Simcan, där var ett tjockt vaxlager närmast plåten (och vattenskiktet) och sedan låg ett tjockt oljelager ovanpå vaxet.
Det var kg-vis i vardera tröskeln.
Antagligen hade man behandlat bilen när det var vatten eller fukt i trösklarna så att vaxet aldrig fick kontakt med plåten och då var det ju helt meningslöst att senare vid ankomsten till Sverige spruta olja på vaxet.
Hade man kunnat spruta olja mellan plåten och vaxet hade det nog fungerat bättre men det är ju svårt
Det märkliga var att de fransktillverkade bilarna av samma modell rostade betydligt mindre.
.

Uppdaterat: 2012-01-31 11:43
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag var inne och tittade på hemsidan, det är ju ett fantastiskt pris!
400:-!
Det trodde jag ingen gick under bilen för!
Men det verkar bra, ungefär som man gjorde för femtio år sedan, det enda jag reagerar på är avsaknaden av tvätt och ångtvätt och torkning som man normalt gör innan, men det är ju inte lika nödvändigt på en ny bil.
Sedan är det ju viktigt att hålen pluggas väl.

Jag kan ju tillägga att ungefär det här har jag gjort själv i dörrarna på mina senaste Saabar som ju ska rosta där enl. ViB, det har ingen av dem gjort.

Uppdaterat: 2012-01-31 12:48
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Var det inte leifer som åkte till Brunskog med sin gamla Audi?

Uppdaterat: 2012-01-31 14:18

Min bruksbil har en rostskyddsefterbehandling, som sedemera blev ett snustorrt skal, som mestadels samlar fukt. (och salt förstås)
Så, jag kör på med vanlig motorolja, en plastslang ansluten till en vanlig oljekanna räcker in på de flesta ställen. Och jag har aldrig några problem med rost.

På hobbybilen lägger jag på en mix av motorolja och linolja, vilket fick bilprovningen att fundera på om den kunde självantända... :-))

Uppdaterat: 2012-01-31 14:50
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Det är just det snustorra skalet som varit problemet med vissa behandlingar.
Oljan bildar sällan detta skal om den inte innehåller mycket lösningsmedel, men just linolja blir hård och spricker med tiden.
Det är ingen bra rostskyddsolja och speciellt inte om man blandar med motorolja som innehåller tensider och en mängd andra obehagliga syntetiska tillsatser.
Det finns andra rostskyddsoljor som är avsevärt bättre.

Shogun, 600:- är ju väldigt billigt det med, men när det nu blir till sommaren, se till att få bilen rejält högtryckstvättad gärna kombinerad med ångtvätt -och det viktigaste- bilen måste vara torr och inte bara utvändigt, ännu viktigare är att det inte finns fukt i slutna utrymmen.

Uppdaterat: 2012-01-31 15:50
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

En rostskyddsbehandling rekomenderas att göras senast 2 år efter tillverkningsdatumet på bilen...

Uppdaterat: 2012-01-31 16:29
Pär

Rostskydd är knepigt, olja eller liknade i all ära, en oljig pryl rostar inte, men det som oftast först behövs på en ny bil är kompletering av slitskyddet, ni minns väl bilden på Vi Bilägares Mondeo, bakom bakhjulen finns inget slitskydd alls, och så är det på dom flesta bilar, helt naken plåt med grundfärg på.

Ett annat problem är att man igentligen ska göra behandling direkt, produkterna fastnar helt enkelt bättre på en ny yta än en gamal om än tvättad, ska man få det att fastna riktigt bra måste man bearbeta ytan mekaniskt, att bara spruta vatten och tvättmedel tar inte bort all smuts.

Jag hade för några år sen en Nissan Maxima -92 som behandlats som ny och efterbehandlats var 3e år, bilen var sjukt fin under, och då pratar jag inte bara om karossen, utan alla detaljer under bilen, fanns inte ett uns av rost nån stans.

Men gamla tiders medel som mest liknade tjära gjorde bara nytta en stund, fick rosten fäste under det blev det mera som ett våtvarmt omslag.

Uppdaterat: 2012-01-31 22:18

Bilen ser fin fin ut! :) Hoppas det löser sig med vinterdäcken också.

Uppdaterat: 2012-01-31 23:07

Jo, det är bättre att göra nått, än inget alls.

Vanliga behandlingar är ju svindyrt, jag gjorde behandling år 0 och efterbehandling år 3 på min Hi lux, minns inte exakta priser då det var 20 år sen, men efterbehandlingen kostade typ hälften av nybehandlingen. Men den var fin år 9 när jag sålde den.

Hur man än gör tar det många år innan man har facit i handen och kan jämföra med en bil som inte blivit behandlad.

Uppdaterat: 2012-01-31 23:33

Jag tycker att du kan köra med den här behandlingen, den omfattar ju även slitskydd genom Carosolen som läggs på och eftersom du gör det varje år har du ju en kontinuerlig kontroll över läget.
Jag tror inte att oljan löser det befintliga vaxskiktet, det har jag aldrig upplevt.
Det krävs ganska kraftiga lösningsmedel för att lösa vaxet.

Uppdaterat: 2012-02-01 09:43
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Så du litade alltså inte fullt ut på din billiga rostskyddsbehandlare?
Men det blir nog bra, men lite dyrt tycker jag.
Märkligt med buller från dubben tycker jag, på Saabarna eller V70n jag åker i är det just ingen skillnad i buller, mer än att det väsnas mer utanför bilen, men inv. hörs ingen nämnvärd skillnad.
Däcken är Yokohama friktion, Michelin dubb och Good Year dubb.

Xenonljuset är inte ok, det ska du klaga på.
Är det båda lamporna eller bara den ena?
Det kan vara fel på drivdonet, men oftast är det lampan.
Lamporna omfattas sällan av garantin, här är det good-will som gäller
Bränsleförbrukningen är det nog för tidigt att oroa sig över, den sjunker nog när du kört 1000 mil.
Och du får väl kolla färddatorn med sommardäck, men de brukar alltid vara glädjemätare.

Uppdaterat: 2012-02-06 11:57
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Skillnaden i storlek på däcken är inte mer än 1,9%, så där har du väldigt lite påverkan, typ 1 cl. Sen är det väl inte ovanligt att vinterdäck drar lite mer än sommardäck.

Största skillnaden är nog ändå körningen, korta eller långa sträckor, landsväg eller stadstrafik, varmt eller kallt?

90 mil är ju inte på långa vägar inkört/tillslitet, som saabnisse säger: efter minst 1000 mil lär du nog landa på normala siffror.

Färddatorer brukar skarva till ägarens glädje, det är nog sällsynt att de är ärliga. Tyvärr.

Uppdaterat: 2012-02-06 12:58
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Shogun: Kan bara hålla med om att förbrukningen inte är imponerande låg. Obetydligt under vad jag har på min 2.0 bensin med "gammaldags" automat vid den typen av körning.

Men, som sagt: efter 1000 mil blir det säkert annat. Dieslarna behöver mer mil innan de landar.
Läste att tidningen Motor hamnade på 0,68 med manuell låda med i40 diesel 136 hk. Drygt 1 dl mer än 508 med 115 hk. Helt OK.

Uppdaterat: 2012-02-06 13:37
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jag har haft 3 diesel bilar som nya, inte förens uppåt 2000 mil stabiliserade sig bränsleförbrukningen.

Uppdaterat: 2012-02-06 14:56

Shogun: var o kollade lite mer i Motor, det var Mondeo 1,6, 508 1,6 och i40 1,7 som jämfördes. De låg på 0,60 , 0,55 och 0,68 i testförbrukning. Men, då ska man ju komma ihåg att i40 är ganska mycket starkare, så det kostar förstås lite.
Sen tror jag skillnaden blir mindre i vanlig körning, särskilt som du/ni kör.

MCP-lådan är nog ingen neutral inför, en del tycker den är bra, andra tycker den är hopplös.
Lite synd att man inte kan välja vanlig 6-växlad låda istället.

I det testet fick bilarna ungefär samma totalpoäng, de var jämna i de flesta grenar. Som du säger: det ska kännas bra, och huvudsponsorns (frun) röst väger tungt här. ;-)

Funderade på det där med lyset, om även extraljusen blinkar till så låter det som om laddningen "skojar", lite konstigt är det allt. Svårt med intermittenta fel, de uppträder ju aldrig vid prov, enligt lagen om alltings djävlighet...

Uppdaterat: 2012-02-06 15:37
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...