Vi Bilägares forum

Hämtat min nya Peugeot 508

Hämtat min nya Peugeot 508

Har nu snart kört min nya Peugeot 508 SW i 1 vecka och måste säga att det är verkligen en super bil, en tystare och mera komfortabel bil får man söka efter... MCP lådan börjar man komma igång med, tog mig några mil att bli vän med den men nu funkar det kanon.
Ska ni snart köpa ny bil så kan jag starkt rekomendera en ny 508 :)

Uppdaterat: 2011-05-15 18:55
Pär

Kommentarer

Tycker det är konstigt att dom inte kan fixa vindrutespolningen, läst det på ett annat forum, men ska snacka med min verkstad i Kista när jag åker och ska fixa en framvagninställning,
Någon annan som hört något annat från sin verkstad?

Uppdaterat: 2012-02-09 14:12
Pär

Peugeote-Pär.
Jag har ju tjatat lite om detta problem i denna tråd som du vet, och läst. Jag mailade min kontaktperson på min lokala Peugeot verkstad förra veckan. Jag ifrågasatte varför det tar sådan tid att få detta fixat, de första klagomålen på den dåliga/svaga spolningen kom ju in redan i typ september-oktober förra året! Alltså ungefär ett halvår sedan. Och de lär ju ha fått in massor med anmälningar om detta sedan dess. Alla 508:a ägare på detta forum lär ju i alla fall ha klagat och anmält. Jag ifrågasatte också om de överhuvudtaget tar detta på allvar, eller om de stoppar huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner av sig självt. Han hävdar att de visst tar detta på allvar, och att fabriken jobbar på att hitta en lösning. De tycker också att detta tar för lång tid hävdar han. Men något konkret svar på när vi kan få våra bilar fixade kunde han inte komma med tyvärr. Jag hoppas att det blir snart, jag är rädd att min ruta hinner bli repig annars, pga att torkarbladen i princip alltid går torra högst upp på rutan. Inte roligt att ha en i princip ny bil med repig ruta! Jag har sagt det förut, det är tråkigt att spolningen är så kass, när bilen i övrigt är helt underbar!! Jag återkommer i denna tråd om jag hör nåt mer.

Uppdaterat: 2012-02-09 18:52

Fick mail-svar från Peugeot idag:
Hej Linus!
 
Tack för dina synpunkter.
 
Vi har rapporterad denna sak till tillverkaren i Frankrike. Nu väntar vi besked på om det kommer någon modifiering av spolningen. Om/när det kommer en ändring vet vi dock inte ännu.
 
 
Med vänlig hälsning / Best regards
 
Peter Magnusson
Servicekonsulent/Kundombudsman

K.W. Bruun Scandi A/S 
Peugeot Denmark and Sweden   

Så de ger iallafall samma svar...... :P

Uppdaterat: 2012-02-09 19:04

Det som är extra störigt när man ligger i typ 110 är att höger spolare bara sprutar åt a-stolpen till och eftersom torkarna ju vilar inåt mitten av bilen och går upp till stående längs a-stolpen så bara spolarvätskan skrapas mot nedre högra hörnet av vindrutan, och där gör den ingen nytta för nån..... Jag ska få bytt mina munstycken om två veckor iallafall, får se om det blir nåt bättre även om det är samma status.

Uppdaterat: 2012-02-09 19:10

Ja väldigt störande är det, hoppas man får det fixat innan rutan är repig... Ska fråga när jag åker till Peugeot i Kista om dom kan göra något problemet.
Tycker också det är synd med detta problem när bilen annars är toppen!

Uppdaterat: 2012-02-09 19:17
Pär

Idag så var jag med om något konstigt... Hört att flera 508 ägare varit med om samma problem.
Bilen "nollade" tid och datum så jag fick ställa in allt igen, dock inte radio kanalerna.
Har ni haft problem med detta?

Uppdaterat: 2012-02-10 15:16
Pär

Hej alla!
Hämtade min nya 508 Allure miljödiesel i fredags, har kört ca 15 mil över helgen och är helnöjd. Dock har några småsaker retat mig lite. Tänkte höra om ni har upplevt något liknande? Yttertemperaturmätaren blinkar, är detta normalt? När man trycker in knappen till hanskfacket öppnas inte hanskfacket utan man får det en liten "knuff". Har som sagt endast kört 15 mil mestadels i stadstrafik (Göteborg). Snittförbrukning står på 6.9, kommer detta att bli bättre när bilen är inkörd? Ska ju komma ner under 6 tycker man i stadstrafik. Vore kanon om ni kunde kommentera detta innan jag rusar ut med piskan till Peugeot. Tackar!

Uppdaterat: 2012-02-12 17:31

När allt är nytt så är allt lite segt, men när allt är innött så blir det bättre ska du se... Gäller även motorn, den måste "nötas" in så ska du se att det blir bättrr, skulle säga ca 1000 mil och du kommer se att den börjar dra mindre... Tempmäraren blinkar för att varna för halka, gör det vid 0grader och några minusgrader.
Stort grattis till din nya Peugeot 508

Uppdaterat: 2012-02-13 10:12
Pär

Ja det är nog redan på några plus grader kommer dock inte ihåg exakt när den börjar varna... Men skulle nog tror att det är vid just 2-3+ grader.

Uppdaterat: 2012-02-13 12:39
Pär

Min varnar även via färdatorn... Den säger varnig för hal väg eller något sådant på engelska.

Uppdaterat: 2012-02-13 23:01
Pär

Då har tyvärr första "problemet" uppdagats med min 508. Ett litet, men ändå ganska irriterande. Har fått ett skramlande missljud som kommer ifrån undersidan av instrumentpanelen. Hörs tack och lov bara när bilen står still, med växel i och foten på bromsen vid exempelvis ett stoppljus. Då kan det skramla och låta ganska illa. Det låter som att något ramlat loss under panelen och ligger och vibrerar. Var och visade upp den hos min ÅF idag, och de tar in den på verkstaden nästa vecka för att försöka åtgärda det hela. Men jag vet sedan tidigare att sådana här missljud kan vara svåra att hitta under en fullspäckad panel, kan bara hoppas att de lyckas. Annars är jag fortsatt väldigt nöjd med mitt bilval! Har snart 400 mil på mätaren, och den går som ett skott med GT motorn, men ändå förvånansvärt snålt. Spolningen av vindrutan är ju fortsatt kass, men jag börjar nog vänja mig vid detta för jag irriterar mig inte lika mycket på det längre.

Uppdaterat: 2012-02-23 19:34

Oj oj hoppas dom finner felet på bilen...Låter som ett ovanligt fel, har aldrig hört något om det du råkat ut för. Har också haft ett litet problem vid 1 tillfälle, datum och tid har nollat sig så man måste ställa in allt igen, om det kommer igen så åker jag in med bilen.
Ja är också otroligt nöjd med bilen, hoppas man får vara det några år till innan man byter bil, och då kan det bli en till Peugeot om bilen sköter sig.

Uppdaterat: 2012-02-23 19:47
Pär

Hämtade min nya Citroën C5 strax före nyår och är helnöjd efter ett par hundra mil. Inget som skramlar ännu. Provkörde för någon vecka sedan Peugeot 508, mest för att jämföra. Finner att det är samma motor, e-hdi 110 med samma MCP/EGS-växellåda och samma det mesta som inte syns. 508 är lite fastare i fjädringen, mer tysk, om man så säger, medan cittran är mer komfortinriktad Citronister tycker man ska ha Hydractiv III men jag måste säga att den stålfjädrade C5 med "peggafjädring" är fantastiskt komfortabel och har bra grepp på vägen. Får medge att 508 har snygg förarmiljö. En hel del t ex grafiken påminner om C5, även om de har lite olika upplägg, t ex C5:s fasta och 508:s på vanligt sätt roterande rattnav. Tycker den robotiserade växellådan passar mig bra, gillar paddlarna bakom ratten, men använder dem sällan. Tror roboten bedömer rätt växel bättre än jag. Har testat sportläget i utväxlingen men då går förbrukningen upp direkt. När jag ska köra upp för min garageuppfart måste jag lägga in ettan manuellt, annars växlar C5:an upp till tvåan mitt i backen och tappar fart. Inte så bra om det är halt.

Uppdaterat: 2012-02-23 21:36

Roligt att du är nöjd med din C5:a... Verkar vara en trevlig bil måste jag säga :)
Har aldrig kört en C5:a men har läst att 508:an är mera tysk i fjädrig m.m som du säger.
Tycker också att "robot" lådan är bra, var ovant i början men man vänjer sig fort... Har typ samma problem att den ibland växlar upp vid fel tillfälle, då brukar jag bara lätta på gasen så går den tillbaka till 1:ans växel... Gör så när jag kör upp i mitt garage.

Uppdaterat: 2012-02-23 22:05
Pär

Jag funderar lite på en ny bil istället för min Toyota Avensis D4D, och är lite nyfiken på nya 508.

Har en undran, vad ligger serviceintervallet på?

Uppdaterat: 2012-02-27 17:06

508 är en riktigt bra bil, Peugeot har verkligen lyckats med denna bil... Kör själv 1.6 e-HDI motorn och den går klockrent, på den motorn är det 1500 mils service på den och ligger på drygt 2800:- per gång, tycker det är bättre att ha oftare service än var 3000 mil.

Uppdaterat: 2012-02-27 20:43
Pär

Jag kan bara tala för 1,6l e-hdi dvs miljövarianten av 508, den har 1500 mils intervall, varje service kostar ca: 2900 sek, åtminstonde fram till 9000 mil, vet ej när det kommer en dyrare men det borde ju vara kamrem vid 18000 mil eller så. Summa sumarum så är servicen rätt billig om man jämför med tex passat som har 3000 mils intervall men mycket dyrare servicekostnader.

Uppdaterat: 2012-02-27 20:47

Hm, okej... ja det var väl det jag hade hoppats att det inte skulle vara. För mig som kör runt 3000 mil, så blir det två servicar på ett år, fast iofs, man slipper ju skatten i fem år, och sen är skatten billigare än på min nuvarande Avensis.

Synd att det är kamrem med, det känns lite som gammalt tänk.

Uppdaterat: 2012-02-27 22:34

Bättre att serva oftare än vid 3000 mil, hade Skoda tidigare och då var det 3000 mila service, gjorde alltid någon "mellan" service på dom för det kändes inte bra att köra så långt utan att göra något.

Uppdaterat: 2012-02-27 22:59
Pär

zipfer, 6000-mila servicen lär väl vara dyrare än tidigare servicearna även på 508?
Jag vet att Peugeot aldrig byter oljor i tex växellådan på sina servicear men när gör man annars större servicear med byte av bränslefilter och luftfilter m.m som ju lär bytas även på dessa bilar?
Har Peugeot även slutligen kommit med ett partikelfilter som inte behöver Eolys/Partikelfiltervätska var 6000mil som tidigare samt utbyte av hela filtret var 12 000mil som man även har på nyare motorer i övrigt?

Uppdaterat: 2012-02-27 23:59

Hanzzon: Vet ej exakt vad som görs vid vilket miltal på peugeot 508, det jag vet är att det kostar ca: 2900 fram till 9000 mil, därefter har jag ingen aning, jag kommer kanske komma upp i 6000 - 7000 mil innan det är dags att byta, därav har jag inte brytt mig om att ta reda på det! Det kan inte vara många biltillverkare som har med vx-lådsoljebyte i sina serviceprogram nuförtiden?

Uppdaterat: 2012-02-28 13:14

Nä det är mestadels Japanerna som anser att detta kan vara vettigt och mina erfarenheter delar den synpunkten då det är betydligt dyrare att tex. byta växellådan och alla oljor åldras.

Uppdaterat: 2012-03-01 00:03

Vart fasen finns komforten? Även om motorn känns bra trots liten cylindervolym, är skillnaden så liten om man jämför med Insignia t.ex. att den är så liten att den inte har samma betydelse som Insignians vägegenskaper och körkomfort. Detta riktat till dem som ratat Insignian till Peugeots fördel.
Hur än jag försökte med stolens inställningar, fick min ryg nog efter 2 timmars körning.
Insignian och Saab 9-5, volvo V70 klarar jag dagsetapper på minst 60 mil utan minsta problem!! Det kallar jag för komfort.

Uppdaterat: 2012-03-04 14:50

Gunnar 44.
Då är det nog så att det är något i just din rygg som inte mår bra av 508:ans stolar. Jag har en 508 sedan ett par månader och har kört ett par 60-mila etapper som längst hittils utan minsta tillstymmelse till ryggont. Och jag brukar vara ganska känslig. Stolarna i min Peugeot är minst lika komfortabla som de jag hade i min förra Saab 9-3 Vector. Är mycket nöjd med bilens komfort i övrigt också. Ser fram emot att snart få skifta till sommarhjulen, då borde det bli ytterligare en förbättring i ljudkomforten! Sedan hoppas jag att min lokala ÅF kan få ordning på det skramlande missljud jag fått under instrumentpanelen. Hade bilen inne i förra veckan, men de lyckades inte lokalisera ljudet då, de hade för kort om tid. Så nu ska den in igen på onsdag, så får vi se om ljudet försvinner då. Har blivit väldigt bra bemött så här långt, har inget att klaga på när det gäller ÅF:s service och bemötande. Jag vet sedan tidigare bilar att sådana här konstiga missljud kan vara knepiga att hitta, det är ju miljoner prylar under panelen på en sådan här bil. Ljudet hörs ju bara när man står still som tur är, det är knäpptyst när jag kör.

Uppdaterat: 2012-03-05 14:46

Nej tack, Ingen Peugeot för mig. Insignian är överlägsen komfortmässigt. Vägegensaperna likaså. Även ljudkomforten hos Insignian har förbättrats. Dessutom är jag övertygad om att jag kommer att ha mindre problem. För kännedom valde jag Bensin/Ethanol modellen, eftersom även jag är lite tveksam till Opels Dieselmotorer.
250 hk med extra vrid (Boost) under några sek, ger bilen raketkänsla.

Uppdaterat: 2012-03-05 19:45

Gunnar 44.
Klart du skall välja Opeln när du gillar den bättre. Variation av olika bilmärken gör våra vägar roligare! Lika säker som du är på ditt val, lika säkert tar jag Peugeoten alla dagar i veckan. Jag har faktiskt aldrig kört en Insignia, men en avlägsen bekant har en och han är nöjd. Dock är han lite besviken på bilens innerutrymmen, han sade sist vi träffades: hur kan en så stor bil, vara så trång inuti? Dock har jag för mig att han beställde sin bil osedd, alltså innan den fanns för provkörning. Han har haft den några år nu. Men den är snygg Insignian. Var på Bandy i Västerås i helgen och då stod det en svart utanför hallen, med typ 18-tums hjul. Riktigt läcker. Men den väcker inte det där riktiga habegäret hos mig ändå.

Uppdaterat: 2012-03-05 20:41

Javisst kan vi vara överens i det avseendet. Inte heller jag tycker att Insignian är rymlig i baksätet eller bagageutrymmet. Det är dock inte utrymmet jag prioriterar, utan helt andra egenskaper som passar mig. Dessutom blir jag vansinnig om jag får en bil som krånglar. Det har jag råkat ut för med Citroen och Ford, grannens Renault som jag lånade under tiden som jag väntade på en ny bil efter en krock. Eftersom jag har vissa problem med mitt hjärta, undviker jag bilar som jag kan bli förbannad på. (Råd från min läkere).

Uppdaterat: 2012-03-07 17:55

Vilken motor och årsmodell är det på din Opel Gunnar 44?

Uppdaterat: 2012-03-07 18:48
Pär

Motorn är av typen A20NFT, men jag tog lite fel beträffande hk. som är 225 men förhöjd boost vid E85 körning. Hur mycket extra framgår inte av instruktionsboken, men det känns!! Det var den 4 hjulsdrivna som hade 250 hk, årsm.-11.

Uppdaterat: 2012-03-08 14:40

Den är trevlig... Opel insignian är en mkt trevlig bil även nya Astran tycker jag är fin och trevlig efter vägen.

Uppdaterat: 2012-03-08 14:43
Pär

Då har sommardäcken monterats. Jösses så tyst och skönt bilen går, trots att det är 18-tummare det handlar om. Har ju bara kört bilen med dubbade 17-tums hjul hittills, och detta blev en klar komfortförbättring, även fast jag tyckt att bilen gått tyst även med vinterhjulen. Sedan kan jag rapportera att det mystiska skramlande ljud under instrumentpanelen jag hade i min bil försvann av sig självt! Lämnade in bilen till min ÅF för några veckor sedan, och de misslyckades med att lokalisera var detta skrammel kom ifrån. Så de ville ta in bilen igen, några dagar senare. Men när jag hämtade bilen så fanns ljudet inte där, och sedan dess har jag inte hört det. Mycket märkligt, men skönt! Jag avskyr sådana missljud och skrammel i inredningen, speciellt när bilen är så grymt tyst i övrigt. Är fortsatt mycket nöjd med min 508 GT!

Uppdaterat: 2012-03-21 14:48

Förmodligen skruvade de bort diverse plastkåpor i jakt på felet och rev runt lite i härvorna av sladdar och relän där under, vid återmonteringen hamnade väl någon detalj i "rätt" läge...

Tur att det försvann, känner igen mig, har man väl hört det kan man inte koppla bort det, man sitter med hörseln på helspänn och bara retar sig på ljudet.

Uppdaterat: 2012-03-21 15:35

Jag ska lägga på mina sommardäck på fredag, har köpt grymma 18" fälgar :) Ska bli skönt att få på sommardäcken, man kan bara säga äntligen!

Uppdaterat: 2012-03-21 21:01
Pär

Tänkte kolla en sak med Er som har 508:or. Min GT har ju blåtandsuppkoppling, och jag skaffade en ny mobiltelefon häromdagen. Det blev en Sony Xperia S. Riktigt bra lur, men blåtandsuppkopplingen i bilen är minst sagt ostabil. Telefonen och bilen hittar varandra väldigt snabbt och smidigt, men sedan kopplar det ner ganska ofta helt oförklarligt. Väldigt irriterande. Då måste jag avaktivera blåtanden i själva telefonen, aktivera igen och sedan kanske det fungerar. Eller också stänger jag av bilen, och startar igen. Ibland måste jag göra detta flera gånger. Jag har på skoj testat med två olika iPhones (en 4 och en 4S), och då var det hur stabilt som helst, så det verkar inte vara något fel på själva bilen. Antagligen är det blåtanden i luren som strular, tänkte bara kolla om någon av Er har liknande efrarenheter? När det fungerar är det ju helt suveränt, ringa, ta emot samtal, och strömma typ Spotify rakt ut i bilens ljudanläggning. Annars har min bil nu rullat drygt 600 mil och jag är fortsatt mycket nöjd!

Uppdaterat: 2012-03-26 08:31

Jag har en Blackberry och har aldrig haft problem med blåtanden för telefonfunktioner i min GT, funkar helt ok även om den som ringer mig hör en hel del brus osv. Tyvärr lyckas jag inte strömma musik från telefonen via BT, men det verkar hänga ihop med telefonen.

Uppdaterat: 2012-03-26 22:37

Trist om det strular Krille, har inga problem med min SonyEricsson i min Prius åtminstonde och håller med om att det ju verkligen är smidigt speciellt om man åker långt och vill prata i mobilen.
Var sugen att köpa en Xperia S jag med men tycker 4,3 tum är lite för stort så jag har förbeställt en ännu nyare (men inte lika grym) modell som heter Xperia P på 4 tum som jag hoppas kommer funka bra i Priusen även den. =)

Uppdaterat: 2012-03-26 23:01

Har pratat med min kontaktperson på mobiltelefoner, och han säger att jag gärna får byta till en iPhone om jag vill. Så jag tror att det är den smidigaste lösningen i detta läge. Har testat igen med ytterligare en bekants iPhone och även den var hur stabil som helst. Synd, jag gillar Xperia S, riktigt bra mobil bortsett från blåtanden då.

Uppdaterat: 2012-03-27 09:00

Det var/är inget fel på blåtandsuppkopplingen i bilen. Det var mjukvaran i mobiltelefonen som spökade, precis som jag misstänkte. Trots att det är en helt ny modell (Sony Xperia S) så fanns det en del mjukvaruuppdateringar att hämta på nätet. Efter att jag gjort denna uppdatering så fungerar det hur bra som helst, som det är tänkt att fungera helt enkelt. Har idag också monterat in en aktiv hållare i bilen så jag kan ladda medan jag kör, och i och med det har jag också någonstans att placera mobilen. Avläggningsytor och prylfack är det ju ont om i Peugeot 508 tyvärr. Skönt när saker och ting löser sig!

Uppdaterat: 2012-03-27 18:50

Skönt att det löste sig!

Uppdaterat: 2012-03-30 00:32

Är nu uppe i 2500 problemfria mil, tycker fortfarande att min 508 1,6 Hdi MCP är underbar att köra och färdas i. Har problem med ryggen i dom flesta bilar, men sitter bra i 508:an.
Priset på service varierar, som för alla märken, storstäderna är dyra, jag gav drygt 2100, lönar sig att fråga runt lite. Kör du inte mycket på dammiga vägar så välj bort byte av kupéfilter.

En bekant valde Insignia före 508, köpte en fullsmetad runt 400 papp. Ringde mig förra veckan, efter 70 mil, sa att det är den sämsta bil han ägt, ångrar sitt köp. Han har problem med bl.a. sittkomforten, alla i familjen klagar på stolarna.

Jag kikade också på Insignia eftersom jag kört Vectra Turbo tidigare, Insignian är ett lyft för Opel, designen klart förbättrad. Då jag lånade en Insignia under ett dygn så var inte stolarna något problem, körde dock bara 20 mil totalt. Däremot upplevde jag den som trång, man kände sig lite instängd. Men jag håller Peugeot som något bättre/trevligare, idag är dom flesta bilar bra, det är ens egen känsla som ska avgöra, man måste trivas.

//Peggan

Uppdaterat: 2012-04-05 17:37

Glömde tillägga, jag har också blåtand i min 508, hade en gammal Ericsson, funkade klockrent. Köpte en ny Xperia RAY, funkar hur dåligt som helst med blåtand:(((((

//Peggan

Uppdaterat: 2012-04-05 17:42

Peggan.
Jag skrev ju sist att problemet med min blåtand hade löst sig. Tyvärr hade det inte gjort det, visade det sig. Det funkade klockrent efter uppdateringen av mobilen, men bara första dagen. Dagen efter så var det likadant som innan igen..... Själva telefonbiten är stabil, och funkar jättebra. Det går alltså alldeles utmärkt att ringa ut, och ta emot samtal. Det är när jag vill BT-streama Spotify som det börjar strula. Oftast går det bara att spela en låt, när det sedan skall bytas låt så kopplar det ner. Då får jag stänga av blåtanden, aktivera igen osv. Ibland får jag göra detta flera gånger innan det blir stabilt. Helmysko. Skall lämna in bilen den 16:e för att byta spolarmunstycken, då skall min åf kolla om det finns någon ny mjukvara till själva bilen som kanske kan lösa "problemet".

Uppdaterat: 2012-04-05 18:40

Min Xperia ringer upp, jag hör ingen ton, inte att någon svarar, i andra änden hör dom mig inte, är bara tyst. Jag måste alltid ringa upp 2 ggr för att det ska funka, utan blåtand inga problem. Andra försöket så hör jag den andre perfekt, men alla klagar att det skrapar och väsnas, bara via blåtand, ingen skillnad om bilen är avstängd. Med min gamla T700 är det inga problem, måste vara något med nya phonen.

//Peggan

Uppdaterat: 2012-04-05 19:58

Peggan.

Har du testat med iPhone? Jag har testat tre olika iPhones och alla har varit helt klockrena. De problem som du har, har inte jag. Mitt ringande funkar bra, både att ringa ut och ta emot samtal. Ljudkvaliteten är helt OK i båda ändar. Har använt denna funktion senast idag, för några timmar sedan. Eftersom vi båda har (i och för sig olika) problem med våra Sony-telefoner så misstänker man ju att det är något i dessa lurar som våra bilar är allergiska emot.

Uppdaterat: 2012-04-05 20:19

Har aldrig testat iPhone, men älskar Apples prylar, brukar vara genomtänkta. En tjej som åkte med mig härom dagen hade iPhone, hade bytt från Xperia. Enligt henne är iPhone helt överlägsen Ericsson, får nog ta på mig spenderbyxorna, tack för rekomendationen;))

//Peggan

Uppdaterat: 2012-04-06 10:41

Personligen fundrade jag på Iphone men dessa verkar betydligt mer bundna på många sätt vilket var en anledning till att jag beställde en ny Sony, får se hur nöjd jag blir då jag får den... :)
Tjejen har dock en Xperia Ray som du nämner Peggan och det verkar inte vara några problem med den i vår Prius orginal-handsfree, är bilarna olika kompatibla med olika lurar kanske?

Uppdaterat: 2012-04-06 16:49

Jag kör med iPhone via blåtand i min V50. Så sjukt nöjd med detta, skulle aldrig klara mig utan. Det är så smidigt att ha sin egen musiksamling, Spotify, radiokanaler från hela världen, navigering och telefonsamtal i en enda enhet som bara funkar och funkar.

Uppdaterat: 2012-04-06 19:37

@crister_1

Min bror hade en topputrustad Opel Vectra för något år sedan, han älskade stolarna och tyckte dom var mycket bättre än i den V70 han köpte efteråt.

Jag och frugan lånade den en dag och skulle åka 20 mil, det var i särklass de sämsta stolarna jag någonsin suttit i. Vi stanna var 5e mil för att sträcka på benen. Till saken hör att frugan är kort och jag är lång så det var 2 helt olika kroppstyper som led i stolarna.

Så om man trivs eller inte i stolar har inte ett smack med om man kan ställa in dom eller inte att göra, utan är helt individuellt och dessutom subjektivt.

Uppdaterat: 2012-04-06 22:23

Opel har ju vunnit pris för bästa stolarna på marknaden, skulle tro att alla modeller har samma stolar som finns i nya Astran för deras sportstolar är ju hur härliga som helst...

Uppdaterat: 2012-04-06 22:27
Pär

Vad det gäller stolar så kan man aldrig säga "i den bilen sitter du bra" vi människor är så olika formade och har olika smak. Har haft ett antal OPEL som tjänstebil, standardstolarna var för mig bedrövliga, var helt ledbruten efter längre turer. Så dom sista hade sportstolar, satt perfekt i dom. Har aldrig haft problem med sittkomforten i Peugeot, mycket bra stolar och komfort. Har reagerat på att samtliga som satt sig bak i min 508 har sagt att dom aldrig suttit så bra bak i en bil. Jag har ej testat, men skönt slippa höra hur trångt och besvärligt det är, ofta så är baksätet en nödlösning.

//Peggan

Uppdaterat: 2012-04-07 10:31