"Själv har jag inte någon erfarenhet eller kunskap om vare sig Spykers bilar eller deras kompetens att klara Saab. Men jag har varit i fabriken i Holland!" Det skriver Vi Bilägares Erik Rönnblom.
Vilken överraskning! Spyker tar hand om Saab. Många menar nog att det är ur askan och in i elden. Tusan vet!
Själv har jag inte någon erfarenhet eller kunskap om vare sig Spykers bilar eller deras kompetens att klara Saab. Men jag har faktiskt varit i fabriken i Holland!
Fabrik är nog lite för mycket sagt. Besöket hos Spyker var för övrigt en helt oväntad extra clou, som serverades när vi egentligen flugit till Aachen för att se hur Philips tillverkar urladdningslampor, mer känt som xenonljus.
Det var i sanning en mycket komplicerad process och när vi väl hamnade hos Spyker hade hjärnan lagt sig till ro för uppladdning. Hjärnjonerna hade slocknat totalt.
Vi fick inte se så förtvivlat mycket av biltillverkning. Om jag minns rätt var lokalen en gammal hangar på ett flygfält.
Monteringen liknade mest den där fantastiska Volvoanläggningen som senare lades ner p g a olönsamhet.
Precis som i Volvos mönsteranläggning i Uddevalla tassade det omkring folk, som mest såg ut att ägna sig åt några intressanta utställningsprojekt - som skulle visas någon gång lååååååååångt fram i tiden.
Men bilarna i utställningshallen var fantastiska skönheter. Jag kunde inte låta bli att plåta dem med kameran jag hade med i bröstfickan - utifall man fick ta en bild av en xenonlampa i Philips fabrik. Vilket vi förstås inte fick.
Och om jag någonsin skulle råka vinna superpotten på Lotto skulle jag inte tveka en sekund att köpa en riktig superbil.
Varför inte en Spyker? I annat fall får jag väl nöja mig med modellversionen!
Själv har jag inte någon erfarenhet eller kunskap om vare sig Spykers bilar eller deras kompetens att klara Saab. Men jag har faktiskt varit i fabriken i Holland!
Fabrik är nog lite för mycket sagt. Besöket hos Spyker var för övrigt en helt oväntad extra clou, som serverades när vi egentligen flugit till Aachen för att se hur Philips tillverkar urladdningslampor, mer känt som xenonljus.
Det var i sanning en mycket komplicerad process och när vi väl hamnade hos Spyker hade hjärnan lagt sig till ro för uppladdning. Hjärnjonerna hade slocknat totalt.
Vi fick inte se så förtvivlat mycket av biltillverkning. Om jag minns rätt var lokalen en gammal hangar på ett flygfält.
Monteringen liknade mest den där fantastiska Volvoanläggningen som senare lades ner p g a olönsamhet.
Precis som i Volvos mönsteranläggning i Uddevalla tassade det omkring folk, som mest såg ut att ägna sig åt några intressanta utställningsprojekt - som skulle visas någon gång lååååååååångt fram i tiden.
Men bilarna i utställningshallen var fantastiska skönheter. Jag kunde inte låta bli att plåta dem med kameran jag hade med i bröstfickan - utifall man fick ta en bild av en xenonlampa i Philips fabrik. Vilket vi förstås inte fick.
Och om jag någonsin skulle råka vinna superpotten på Lotto skulle jag inte tveka en sekund att köpa en riktig superbil.
Varför inte en Spyker? I annat fall får jag väl nöja mig med modellversionen!
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.