Nästa artikel
Hyundai gör PR av parkeringsfilm
Nyheter

Hyundai gör PR av parkeringsfilm

Publicerad 6 november 2009 (uppdaterad 21 september 2010)
Förra veckan kunde Vi Bilägare visa filmen där en suv kör över två bilar på en parkeringsplats. Nu vänder Hyundai filmen till sin egen fördel med en nypa smart marknadsföring.
Todd Jamison var en av de olyckliga ägarna till bilarna som blev överkörda av en BMW X5 utanför ett gym i Kanada i slutet av oktober.
 
En säkerhetskamera fångade den misslyckade parkeringen på film och så småningom letade sig filmen ut på Internet. Nu har filmen där Todd Jamisons Hyundai Elantra från 2004 krossades visats miljontals gånger.

Ny vändning
Nu tar historien en ny vändning då kanadensiska Hyundai styr händelsen till sin egen fördel. Med ett eget filmklipp visar man hur Hyundai kompenserar Todd Jamison med en sprillans ny Hyundai Elantra Touring.

Slutet gott, allting gott.

Se Hyundai-filmen:

Se övervakningsfilmen:

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2009-11-06 13:38
Onehp (ej verifierad)

Det är en X5, X1 finns bara precis att köpa och är betydligt mindre...

#2 • Uppdaterat: 2009-11-06 19:02
Tobbe (ej verifierad)

Fruktansvärt generöst av Hyundai! Visserligen är det en väldigt udda händelse men det blev en win-win situation både för ägaren och Hyundai motors. Börjar tycka mer och mer om Hyundai och Kia koncernen

#3 • Uppdaterat: 2009-11-09 09:16
Calle (ej verifierad)

Smart Hyundai - undrar vad BMW's motdrag blir ?!

#4 • Uppdaterat: 2009-11-09 14:27
Lägerleffe (ej verifierad)

Smart Hyundai! Reklamvärdet i den filmsnutten är tusentals gånger större än nettovärdet på bilen man skänkte bort.
Ska bli intressant att följa vad BMW gör. Antagligen inget alls - att komma tvåa ligger inte för dom.
Men skämttecknarbranschen har fått nåt nytt att sätta tänderna i:
BMW - bilen som pressar ner omgivningen. BMW - när du vill klättra över din nästa. BMW - när du vill vara i överläge. BMW - när du skiter i följderna. BMW - när du tar dig fram hur fan som helst osv...

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.