Den svenska bilmarknaden sjunker. Men Audi fortsätter att gå mot strömmen - och närmar sig ett av de bästa åren någonsin.
- Den starka tillväxten kommer bland annat av att vi under året framgångsrikt lanserat en helt ny Audi A4 samt uppgraderade modeller av både Audi A3 och Audi A6, säger Jens Wetterfors, chef Audi Sverige, och fortsätter:
- Dessutom har varumärket Audi gjort en fantastisk resa de senaste åren och är i dag ett av de mest attraktiva premiumvarumärkena i branschen. Den ökade märkespreferensen i kombination med ett starkt och motiverat återförsäljarnätverk fokuserat på Audis strategi och kärnvärden gör att detta år kommer gå till historieböckerna som det bästa Audiåret i Sverige någonsin.
Trots tuffa tider för bilbranschen gör Audi en stark höst. Premiummärket har ökat försäljningen med 24 procent de tre senaste månaderna jämfört med samma period i fjol. Nu sätter Audi en prognos som säger att marknadsandelen i Sverige kommer att öka från 4,9 procent i fjol till 5,9 procent i år.
Vid Audi ses framgångarna som ett resultat av lyckade lanseringar av nya modeller. Och biltillverkaren tror på ett starkt 2009 - då Audi Q5 får premiär.
- Audi Q5 har redan fått ett utmärkt mottagande i pressen och modellen blir ett viktigt komplement till dagens modellprogram. Q5-lanseringen tillsammans med andra viktiga modellnyheter under nästa år samt ett fullt år både med nya Audi A4 sedan och Avant gör att framtiden ser ljus ut för Audi i Sverige. Samtidigt fortsätter vi med vårt konsekventa varumärkesarbete i alla led, avslutar Jens Wetterfors.
- Dessutom har varumärket Audi gjort en fantastisk resa de senaste åren och är i dag ett av de mest attraktiva premiumvarumärkena i branschen. Den ökade märkespreferensen i kombination med ett starkt och motiverat återförsäljarnätverk fokuserat på Audis strategi och kärnvärden gör att detta år kommer gå till historieböckerna som det bästa Audiåret i Sverige någonsin.
Trots tuffa tider för bilbranschen gör Audi en stark höst. Premiummärket har ökat försäljningen med 24 procent de tre senaste månaderna jämfört med samma period i fjol. Nu sätter Audi en prognos som säger att marknadsandelen i Sverige kommer att öka från 4,9 procent i fjol till 5,9 procent i år.
Vid Audi ses framgångarna som ett resultat av lyckade lanseringar av nya modeller. Och biltillverkaren tror på ett starkt 2009 - då Audi Q5 får premiär.
- Audi Q5 har redan fått ett utmärkt mottagande i pressen och modellen blir ett viktigt komplement till dagens modellprogram. Q5-lanseringen tillsammans med andra viktiga modellnyheter under nästa år samt ett fullt år både med nya Audi A4 sedan och Avant gör att framtiden ser ljus ut för Audi i Sverige. Samtidigt fortsätter vi med vårt konsekventa varumärkesarbete i alla led, avslutar Jens Wetterfors.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.