Har nu snart kört min nya Peugeot 508 SW i 1 vecka och måste säga att det är verkligen en super bil, en tystare och mera komfortabel bil får man söka efter... MCP lådan börjar man komma igång med, tog mig några mil att bli vän med den men nu funkar det kanon.
Ska ni snart köpa ny bil så kan jag starkt rekomendera en ny 508 :)
Hämtat min nya Peugeot 508
Uppdaterat: 2011-05-15 18:55
Pär
Kommentarer
Någon annan som har erfarenhet av 508:an ?
Låter bra, väntar själv på min 1,6hdi med mcp låda! Har hört från flera att lådan är en vanesak, antar att du också har miljöbilen.. hur upplever du omkörningsprestandan?
Yes har också med 1,6 e-Hdi motorn... Omkörningsprestandan är helt ok, är väl inget krutpaket men det visste man från början att det inte skulle vara. Ja lådan är en vanesak, när man väl lärt sig lådan så är den bra ändå, kan ju även växla manuellt om man vill. När ska du få bilen?
Nej det är klart att det är ingen raket. Men jag läste i senaste nr av teknikens värld 70-130 - 17,8 sek det måste ju vara på högsta växeln?
Jag får bilen i juli om allt går vägen.
Nä absolut inte... Peugeot gör mkt snyggare och bättre bilar=)
Du låter precis som en "Insnöad" Svensk... Du tänker säkert, en gång dåligt alltid dåligt. Så är det tyvärr inte nu mera!
Jo läste också i Teknikens värld att dom skrev det, riktigt så slö tycker jag inte den är... räcker gott till ändå, upplever inte bilen så trött.
Hoppas du också kommer bli nöjd med bilen, känner att jag gjort rätt ändå nu när man kört en del med bilen... sen så är det absolut den bästa långfärds bilen jag haft, går väldigt tyst.
Okej, det låter bra det då jag kör ganska många mil per år. Vilket paket tog du? Jag tog allure med pilote pack så man fick elstol och xenon ljus.
Bor i Stockholm så här hade dom ett "Stockholms paket" det är delläderstolar som är elmanövrerade annars är det Active paketet. Ska under sommaren sätta in Webastvärmare och drag.
Jag kör också ganska så mkt per år...
Okej! Jo jag funderar på att efterinstallera webasto också, det blir i princip samma pengar som att klicka i från tillvalslistan (19000:-). Har läst på något forum om samma motor att den tar tid på sig att bli varm när tempen kryper ner mot 15 minus. Då har du nog samma stolar som jag får!
Varför går det inte att se sidan 2??? hoppar bara tillbaka till första inlägget!!!
Ja ska kolla lite var man kan få ett bra pris på Webastovärmare... När jag köpte bilen av Peugeot i Sätra så skulle om ha 19900 för värmaren och nog hittar jag något ställe som är billigare.
Yes är samma säten och dom är grymt sköna måste jag säga...
Då får du hålla mig uppdaterad om webaston jag ska själv kolla runt lite, det kan ju vara värt att göra det någon annanstans än hemma man kan ju tex göra det i samband med semester. Lär vara billigare ute i landet än i storstäderna?
Ja det lär absolut vara billigare ute i landet säkert extra billigt mot stockholm... Är ursprungligen från Luleå och ska höra med några firmor där uppe vad dom ska ha för webaston. Vi kan ju informera varandra när vi hittat något till ett bra pris :)
Hej! Jag har också beställt en 508 SW 1,6 eHdi MCP. Har kört den och tycker T-V överdriver, lådan är ingen "riktig" automat, ska ej jämföras med en sådan. Att man valt en automatiserad manuell låda är ju för att få ned förbrukningen. Bilen går över förväntan fint med den kombinationen låda/motor, jag sa den var ointressant till jag själv provat, beställde en direkt. Det är nog min 20:e Peugeot, har bara haft 2 bagatell fel, en bult som var lös på en 205 och en defekt strömbrytare på en 307. Jag är säker på att 508:an blir lika pålitlig och ekonomisk som dom tidigare.
Tycker att lådan är helt ok, den var lite svår dom första dagarna men nu när man lärt sig hur den tänker så är den kanon, och håller med dig den får ju ner förbrukningen ganska så mkt mot en manuell låda.
Var förra året inne på att köpa en 3008 med MCP lådan och var inte jätteimponerad av den, men sen när jag provade samma låda i 508:an så var det som en helt ny låda, funkar super ihop med e-HDI motorn.
Hoppas du kommer få mkt nöje med dig nya 508:a :)
Tack Pär!
Jag har bl.a en 308 CC med 6 stegad tiptronic, växlar gudomligt, går ej jämföra med MCP. Men en sådan jämförelse tycker jag inte är rättvis, MCP är en suverän ekonomisk lösning. Jag tror lådan är uppdaterad i 508, dom säger den var sämre tidigare.
Ska kolla om jag kan hjälpa er få Webasto till hyfsat pris, har en bra kontakt.
Ja MCP lådan är en suverän ekonomisk lösning... när man kan lådan så finns det inget ont att säga om den... Har också hört att dom uppdaterat lådan mot tidigare tex är det 2 hk mera i motorn mot tidigare 110hk och det hjälper nog en del skulle jag tro.
Ja det skulle vara super snällt om du kunde höra dig för.
Mvh
Pär
Har ni som köpt bilen fått information av Peugeot hur det ligger till med partikelfiltren samt om man måste fylla Eolys-tillsats för att avgasreningen ska fungera varje 6000mil som i Volvos fall med i princip samma motor samt att man måste byta ut partikelfiltret varje 12000mil som i Volvos fall samt vad detta kostar? Det skulle vara intressant att veta.
Nej jag har inte fått information om detta och jag bryr mig faktiskt inte om vad det kostar att byta partikelfilter. För det första kommer jag aldrig komma upp i 12000 mil innan jag byter bil nästa gång och för det andra så kommer det alltid att kosta att äga bil så enkelt är det. Jag hade en audi en gång i tiden, dom skulle ha 18000:- för att byta kamremmen vid 12000 mil det är ungefär samma sak, alla bilar kostar pengar att serva vissa mer andra mindre. Dessutom tror jag att det kommer bli billigare att byta partikelfilter ju fler som har det!
Okey ja så kan man ju också se på saken om man nu inte bryr sig om bilomkostnaderna.
Självklart bryr man sig vad en bil kostar, men för min egen del så kommer jag inte att drabbas om nu partikelfiltret skall bytas vid 12000 mil. Att detta additiv kostar 1000:- per 6000 mil ser iaf inte jag som någon större utgift, då jag kommer att få betala detta 1 gång under min ägo.
1000kr plus påfyllningen då så det blir väl en slant till men visst går det leva med. Men man kan ju anta att andrahandsvärdet sjunker en del extra om det snart börjar bli dax att byta partikelfilter och den kostnaden får man då ta och betala.
Tänkte mest höra vad ni fått för info om detta från Peugeot eller om ni frågat om det.
Har hört om det men tänket inte att fråga det när jag hämtade bilen... Men skulle tro att om man måste fylla på något tillsats så kommer det nog på 3:e service tillfället.
Pär - Har du någon koll på servicepriserna?
Dom 3 första servicarna kommer kosta 2800 st och det är 1500 mils intrevaller...
Vad kostar då den fjärde vid 6000mil som kommer att bli en dyrare service?
Har ingen aning vad den servicen kommer kosta, det visar sig :) Det är några år innan jag är där.
Varför så täta serviceintervaller? :O
Det är bara vettigt från Peugeots håll att man har 1500-mils serviceintervaller då bara långkörare bör köra längre än så och 1500-mil är lagom för de flesta svensson.
Ändå måste det ju vara sämre ur konkurrensperspektiv när man ska sälja bilarna. Min Peugeot -07 är det 3000-mils intervaller på, och t.ex. VAG har väl kört med det hur länge som helst. Trodde att oljorna och motorerna var så pass bra i nya bilar att de skulle hålla för det.
Av "någon" anledning börjar flera tillverkare nu krypa tillbaka i sina långa service-intervaller som var så bra enligt de själva för några år sedan, även vissa nyare VW servas nu helt plötsligt vid 2000mil i stället för 3000 som ofta tidigare men så har också många tillverkare haft mycket problem till följd av de långa intervallerna, något som oftast visar sig på lite längre sikt...
Det lustiga är att flertalet biltidningar/testare hyllar de tillverkare med långa service-intervaller och tycker det är dåligt med de som har kortare (mer realistiska och seriösa) intervaller, medans de sedan fortsätter att klaga om en tillverkare får problem med tex. kamkedjorna och svindyra haverier efter i bland under 10 000mil men man ser inget samband med detta även om det såklart är tillverkaren som borde ha koll på hur långa intervaller man kan ha utan att de som kör vanlig Svensson-körning drabbas av dyra haverier och problem.
Tycker det är bra att det inte är så kallade "Long life" servicar på 508:an... Har haft Skoda octavia tidigare och den var det 3000 mila service på och kom inte upp i närheten av det, service lampan började alltid lysa vid 1500-1700 mil och det är ju som att serva vid typ 1500 mil fast mkt dyrare olja... men skulle heller inte vela serva så sällan, nog blir det problem med motorn om man bara byter olja vid 3000 mil.
Det bästa jag gjort är att byta bil till en Peugeot 508 för den nog den skönaste långfärds bil jag kört.
Hanzzon, jag håller helt med dig.
jag har bråkat om det här många gånger förr, 3000 mil mellan service och oljebyte är alldeles för långt för snittbilisten som kanske kör 1500 mil/år.
Däremot kan det vara vettigt för taxi och de fordon som klarar den här sträckan på bara några månader, men de motorerna gör inte många kallstarter.
Det är ju de många kallstarterna och korta körningarna där motorn inte hinner bli varm som knäcker motorerna.
När vi är inne på Peugeot så passar jag på att ifrågasätta hur seriösa ni anser att deras återförsäljare/verkstäder är då jag kommit i kontakt med många missnöjda ägare om detta.
Senast förra veckan hade vi in en nystartad firmas bil, en Peugeot diesel -07:a med 8000-mil på mätaren som dom köpte från Peugeot i mitten av April, efter två veckor började bilen gå dåligt och det visade sig att EGR-systemet havererat och måste bytas, vilket går på omkring 6-7000kr.
Dom kontaktade Peugeot och påpekade att bilen gått sönder och ville självklart ha detta på garantin som en bilfirma ska ge då dom ju köpt bilen för bara två veckor sedan, Peugeot i sin tur vägrade och påstod att sådana delar ingår inte på garantin...
Efter mycket diskuttioner gick till slut Peugeot med på att ta detta fel på sin garanti i samband med att bilen blev återkallad för ett annat fel då ägaren krävde att dom skulle fixa allt detta på en gång vilket man till slut då gjorde...
Så var allt frid och fröjd tills för en vecka sedan då ett missljud uppstod i bilen vilket visade sig vara svänghjulet som sagt upp sig, vilket bara det går på omkring 7500kr+ att växellådan måste rivas ner och man även byter kopplingen vilket kommer att sluta på över 15000kr totalt.
Ägaren kontaktade återigen Peugeot som även nu vägrade att ta detta på sin garanti (viket väl normalt i alla fall ska vara 3 månader på en såpass ny bil) där man nu påstod att bilen gått för långt sedan dom sålde den (vilket var 320mil) och dom bara lämnade 300mils garanti.
Enligt MRF som Peugeot syltar stort att man är med i så gäller begagnat-garantierna enligt deras villkor i 3 månader eller 500mil för bilar som gått under 10 000mil så frågan är om Peugeot anser sig ge egna garantier trots att man är medlem i MRF?
En annan erfarenhet jag kan ge exempel på är min mosters Peugeot 207 HDI -07:a där den större Peugeot-återförsäljaren som hon köpte bilen av ny påstod att hon var tvingad att serva bilen hos Peugeot annars slutade genast alla garantier att gälla, när jag sedan sa att det inte var sant och att EU:s gruppundantag enligt lag gäller vilket innebär att även andra verkstäder får serva bilen och alla nybilsgarantier ska fortsätta gälla så länge bilens servats enligt Peugeots service-rekomendationer och med delar/oljor av godkännd kvalitét.
Så hon läste på i ämnet och ringde en annan Peugeot-verkstad vilket är den närmaste på orten ca 7 mil bort och även dom påstod att alla garantier upphör att gälla från Peugeot om hon inte servat enligt boken på Peugeot-verkstäder...
Så hon blev förbannad och ringde till slut till general-agenten och frågade hur det verkligen låg till, vilka även dom först antydde att man skulle serva på Peugeot för att garantierna skulle gälla, när hon då frågade om det inte var lag på EU:s-gruppundantag så höll dom med om att visst fick hon ju även serva på en annan verkstad om dom servar bilen på exakt rätt sett...
När hon så frågade varför deras återförsäljare hävdar att hon är tvingad att serva hos Peugeot så hävdade dom att det måste vara någon missuppfattning.
Så hon servade bilen hos oss för att slippa åka 14 mil för närmsta Peugeot-verkstad men när hon sen fick problem med ESP-systemet som skulle kosta 19000kr(!) att åtgärda så påstod peugeot att nybilsgarantin inte gällde detta eftersom bilen inte blivit servad på Peugeot!
Hon blev minst sagt upprörd eftersom hon var insatt i ämnet och stod på sig, då fick hon förslaget från Peugeot att ta detta på sin maskinskade-försäkring vilket gjorde henne ännu argare då hon själv jobbar på ett försäkringsbolag och undrade varför dom skulle ta smällen för Peugeots dåliga kvalitét när bilen hade nybilsgaranti kvar...
Det visade sig till slut att vi som servat bilen till och med köpt alla service-delar till de två servicarna som vi hunnit gjort från samma Peugeot-återförsäljare och bytt det som skulle bytas enligt service-boken och därmed fanns inget att klaga på så hon lyckades efter mycket om och men få utnyttja sin nybilsgaranti och slapp betala 19 000kr eller någon självrisk på sin maskinskadeförsäkring...
Är det Peugeot centralt som är så stenhårda att återförsäljarna har väldigt svårt att få igenom sina garanti-krav pga. att garanti-kostnaderna blir för dyra annars eller kan det verklgen vara de många olika idividuella återförsäljarna som försöker med sådana här bluffmakeri-metoder?
hej jag var och provkörde nya 508 sw funkar riktigt fint, men mcpi lådan var inget för mig. testade 1,6 diesel manuel. Den var helt oki bilen känndes mycket piggare med manuel låda. ända jag stödre mig på var lite vindbrus från dörrarna. Men det finns ju stereo :) . Aker bmw e61 idag. men 508 sw överraskade mig positivft. men då är den inte klassad som miljöbil, men skatten ligger bara på ca 1400kr. Och en till bra grej med manuel låda, är att man slipper den där start och stop vid varje övergångsställe.
Leifer: med hjälp av mycket isolering skulle jag tro, bland annat är hjulhusen klädda i filtmaterial som dämpar vägljudet mycket effektivt hela undersidan på bilen är klädd i plastsjok. Under huven ser det likadant ut med filtmaterial på torpedvägg och insida av motorhuv. Vidare så kan man anta att dörrarna är rätt välfyllda med isolering då dessa besitter en del tyngd.
Hej igen nu har jag bestämt mig vart en 508 sw manuel 1,6 diesel.
Får hämta de när jag vill men, fick sälja min bmw först så det är bra :)
Leifer: Ja vägbuller är bland det värsta som finns, jag har i skrivande stund averkat ca 570 mil varav ca 450 på e4an och man märker verkligen att den är väldämpad då jag efter en långkörning oftast har ett sus i öronen en stund efteråt men detta märker jag inte av i peugeoten. Och att jag som mest kört 127 mil på en tank skadar inte heller, vi får se om förbrukningen sjunker ytterligare när bilen gått ett par mil till. Hitills har jag inte så många minus att dela ut, radiomottagningen kunde varit lite bättre och avrinningen från bakluckan kunde fått droppa ut på sidorna istället för rakt ned (har en sw). Framstolarna är bland de bästa jag provat, många inställningsmöjligheter och för mig som är lång är det utdragbara lårstödet underbart vid långkörning. Någon nämnde något om vindbrus, detta har jag faktiskt inte märkt av/tänkt på, visserligen brukar ja inte köra fortare än 130 på 120 sträckan så det kanske uppkommer vid högre hastigheter?
Jag har nu kört just över 700 mil med bilen och har också bara bra saker att säga om bilen, måste nog säga att det är en grymt tyst bil 508:an dock så hade jag ju 2 st skoda bilar före (Octavia och Fabia) och dom var verkligen inte tysta av sig... Sen så håller jag med, stolarna är grymt sköna, kan köra väldigt långa sträckor utan att bil trött.
Sen så märker man nu när jag kört några mil att förbrukningen går ner hela tiden, ska bli intressant att se vad den kommer ta när jag ska på lång tur i nästa veckan, ska köra dryga 90 mil upp till Luleå.
Som vi varit inne på tidigare så är det väldigt svårt att bedöma buller i en bil med hjälp av ljudmätare utan att också göra en frekvensanalys.
Dessutom varierar bullret väldigt på olika platser i bilen.
Men även om det teoretiskt visar sig att en bil bullrar mer än en annan kan det ändå vara så att en del personer uppfattar den som tystare och det kan bero på örats olika bedömning av ljud.
Vid t.ex.en hörselskada kan vissa frekvenser släckas delvis och andra frekvenser förstärkas.
Men det behöver inte bero på någon skada, örats ljudupptagning och hur vi uppfattar ljud varierar avsevärt mellan olika individer.
Man tror att det kan var det som skiljer en duktig musiker från en medelmåtta.
Ursäkta utvinklingen från tråden, men det här kanske är förklaringen till att man får olika åsikter från motortidningarna.
Som vi varit inne på tidigare så är det väldigt svårt att bedöma buller i en bil med hjälp av ljudmätare utan att också göra en frekvensanalys.
Dessutom varierar bullret väldigt på olika platser i bilen.
Men även om det teoretiskt visar sig att en bil bullrar mer än en annan kan det ändå vara så att en del personer uppfattar den som tystare och det kan bero på örats olika bedömning av ljud.
Vid t.ex.en hörselskada kan vissa frekvenser släckas delvis och andra frekvenser förstärkas.
Men det behöver inte bero på någon skada, örats ljudupptagning och hur vi uppfattar ljud varierar avsevärt mellan olika individer.
Man tror att det kan var det som skiljer en duktig musiker från en medelmåtta.
Ursäkta utvinklingen från tråden, men det här kanske är förklaringen till att man får olika åsikter från motortidningarna.
Leifer: Jo det stämmer jag har en allure med pack pilote (detta lär nog bli den mest sålda konfigurationen) dvs bixenon, utdragbart lårstöd samt elstol förare och passagerare med elektriskt svankstöd. Jag tycker bilen känns påkostad innuti med bra materialval, kanske lite tråkigt med olika toner av grått och svart men praktiskt mot smuts.
Nu har bilen passerat 1000 mil och måste säga att den går billigare och billigare hela tiden... var nere på 0.48- 0.50 på en resa på 95 mil och det är bra ändå på en så pass stor bil...
http://www.blocket.se/kronoberg/Citroen_C5_2_2_Hdi_dragkrok_36504159.htm?ca=23_15&w=3
http://www.blocket.se/simrishamn/Peugeot_406_HDI_36185260.htm?ca=23_15&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Renault_Laguna_Combi_36340361.htm?ca=23_15&w=3
Att inte folk lär sig att undvika Franska bilar!
Vem vill köpa en bil som man inte har råd att reparera?
Varför köper någon Franskt överhuvudtaget då alla vet att inget är bra med dem?
En Fransk bil är det samma som bekymmer så varför ruinera sig på något som man vet inte kommer att överleva sin 5 års-dag?
Nä Franska bilar kan man inte lita på,...dess ägare måste vara ifrån en annan planet eller svårt förståndshandikappade.
Exemplaren ovan är för övrigt mätarskruvade för att manupulera intrycken om att Franska bilar inte kan rulla så långt...( flera utav ägarna innan vittnar över vilken tortyr ägarskapet har varit och de har nu gått över till Toyota )
Gud vad insnöad du verkrar Mistro!!
Om du läser dom nya Autoindex så ligger 3008 på första plats och 5008 på andra plats, du kollar på dom ändre modellerna och Peugeot har ju börjat satsa på kvalitet.
Detta är min första pegga och är då supernöjd!!
ja det är möjligt :)
Skulle inte heller köpa en äldre Peugeot utan från 2010 och framåt...
Ja I40 verkar vara en fin bil, funderade också på en sådan men blev en 508:a istället.
Frankofil ;-) ... Nä du "Shogun"....jag var mycket ironisk,men jag framhåller aldrig ett fabrikat före ett annat.
Skulle själv inte välja att köpa någon äldre bil idag då jag har haft tillräckligt med problem redan med gamla lik oavsett fabrikat,..men jag finner det lite lustigt att det i alla forum där en Fransk bil nämns påtalas det hur dåliga de är. ( oftast handlar det om vilka problem som man har hört talas om...)
Min inställning är att det är konstigt att många av dessa bilar då rullar tiotusentals mil.
Vore de så enormt dyra att hålla rullande och dumt konstruerade skulle ingen vilja ha dem. ( varken här eller någon annanstans )
Har även ägt ett par äldre Citroener och de var ingen höjdare för mig men jag kom då i kontakt med många som hävdade motsatsen och som var glada för bilarnas dåliga rykte. ( de kunde ju då köpa dessa bilar för struntsummor )
Själv kör jag Franskt för ekonomins skull men börjar bilarna att bråka så byter jag förståss fabrikat.
Idag lämnar Peugeot och Renault 5 års garanti på sina bilar och man kan även för en liten summa köpa till samma garanti till en Citroen.
Det är trygghet nog för mig och design,bränsleförbrukning,komfort,krocksäkerhet och en hög utrustningsgrad känns som en bra bonus för mig.
Nya 508:an och C5:an är ju dessutom snygga så varför all denna trångsynthet?
Själv får jag nästan be om ursäkt för mitt bilval då det förs på tal, ingen lägger märke till en ny Fransk bil,....en gammal Bmw däremot sticker betydligt mer i folks ögon trots att de kanske bara kostar hälften så mycket.
Jasså du har köpt en ny bil? ...hmmm å du är nöjd? ....inga problem? ...Nä? ...Min polares jobbarkompis hade en ....
Det går inte att komma ifrån att vissa bilar strular mer än andra men ibland får vissa fabrikat mer skit än vad de förtjänar medan andra fabrikat hyllas som felfria fast att så absolut inte är fallet.
På tal om dåligt andrahandsvärde så är det märkligt att alla bilar kostar ungefär det samma efter en 10-12 år. . . ;-)
Som sagt så byter jag fabrikat ofta vilket fler borde göra,just nu råkar det vara Renault som fungerat bra för mig men det gör mig inte till en fanatiker för att jag anser att de får oförtjänt mycket skit rakt av.
Ber dock om ursäkt för att ämnet glömdes bort men 508:an kommer att vara en av bilarna som kommer ligga i mitt intresse tills nästa år även om jag är rädd för att Peugeot nu vill börja ta bättre betalt för bilarna.
Toyotas kvalite är odiskutabel för mig,..redan på -70 talet höll de en långt högre kvalite än allt annat men då hette det att de rostade upp och hade en massa utrustning som säkert skulle gå sönder...( moderniteter som elhissar e.t.c som fanns på tidigt -80 tal kunde väl aldrig fungera i längden?)
Samma sak för alla de övriga Japanerna som fortfarande dras med dåliga ordvitsar ifrån vissa.
Det är också odiskutabelt för mig att det fortfarande är så att dessa bilar håller den högsta kvaliten och de Franska den lägsta.
Men...skillnaderna är inte längre lika stora som tidigare och som "leifer" är inne på så handlar ett bilägande om så mycket mer.
En bil är aldrig rätt för alla och därför blir det fel då man försöker påtvinga "ens egen sanning" på någon annan.
Bilarna ovan i länkarna var inte utvalda utav en slump utan detta är alla bilar som har fått riktigt mycket skit överallt,...kort sagt skulle det inte vara möjligt enligt ryktena att dessa bilar skulle kunna rulla så långt men det har dem gjort vilket är fantastiskt. ( oavsett hur många andra bilar som också har gjort det )
Knappast hade de överlevt om det bara varit problem,...dess ägares "sanning" är därför en annan än hos dem som hatar och förtalar dessa fabrikat.
Fakta är en sak men folks övertygelse kan ibland tydas som ren propaganda och då blir det bara jobbigt.
( Fanns det någon sådan sanning för alla så skulle det ha sålts några miljoner Franska bilar mindre om året )
Alla frågor måste ju inte på automatik ledas in på ämnet om vilka bilar som är dem "bästa" o.s.v
Tycker för övrigt att din "resa" varit fantastisk "Shogun" oavsett om våra "debatter" ibland har tytt på något annat och jag glädjer mig att få följa denna resa även fortsättningsvis! :-)
Jag kommer nog äga min 508 i 4-5 år sen köper jag en ny bil... men det beror inte på att jag äger en Peugeot utan byter alltid bil efter den tiden, före ägde jag en Skoda som jag också köpte ny hade den i 3 år innan jag bytte.
Måste säga att Peugeot förtjänar inte denna dåliga reklam dom får numera... Dom äldre bilarna skulle jag inte heller rekomendera men absolut dom nya från 2010
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.