Vi Bilägare svarar varje vardag på läsarfrågor om bilar eller trafik.
FRÅGA:
Jag skulle vilja haka på insändaren i Vi Bilägare 2/2012 angående Saabs bilbälte som Ulf Andersson fick ett svar på av Christer Volby, Saab Sverige, att reparation av bälte i vissa fall skulle ske utan kostnad.
Jag har en Saab 9-3 Sport Sedan 2004 års modell (8 000 mil). Hos Bil Partner i Arlöv, där jag alltid har servat mina bilar, får jag till svar att de inte har någon information om byte av säkerhetsbälte på så gamla bilar.
Jag visade dem insändaren men svaret blev att när de fick besked vem som betalade kalaset så bytte de gärna mitt bälte.
Stig Frank
SVAR:
Vi har fått rapporter om att Saab-ägare fått detta reglerat med tillverkaren. Vad som förändrat situationen sedan Volby skrev sitt svar i Vi Bilägare är att företaget är satt i konkurs och själv arbetar han inte längre kvar.
Verkstaden lär nog inte längre hitta någon som är villig att betala den nödvändiga reparationen av bilbältet. Tyvärr.
Bengt Dieden, Vi Bilägare
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Det är nog riktigt men man kan ju alltid försöka.
Men han kanske ska tala med Bo Lundgren, han är ju chef för det enda återstående Saabbolaget ;-)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.