Nya Renault Clio är en riktigt bra småbil på många sätt. Men en väldigt svårhanterlig bagagelucka stör. Vi pekar ut plus och minus.
Läs testet av Renault Clio i Vi Bilägare nummer 1/2013, där ställs bilen mot konkurrenterna Seat Ibiza och Toyota Yaris. Tidningen utkommer i butik den 22 januari, men prenumeranter får den redan under vecka 3.
Klicka på videofönstret ovan för att se en film från testet.
Diskutera: Vad tycker du om Renault Clio?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
RIKTIGT snygg måste jag säga... Man vill springa till bilhandlaren och köpa en, så mycket gillar jag den nya Clio:n
Den är inte bara snygg den är riktigt trevlig att köra också. 3cyl bensinaren är pigg och glad, dieseln bra som alltid men känns inte lika fräsch som bensinaren. Det enda dåliga med bilen är att de har fyllt hela förarmiljön (ink. ratten) med detaljer i blank hårdplast vilket ger ett väldigt billigt intryck.
Kommer som kombi också.
Mycket intressant.
Har hört av min kompis att Clios fjädring är lite studsig? Veti inte om så är fallet?
OT: Peugeote-Pär: Gå snälla och provkör Megane Sports Tourer och berätta vad du tycker om komforten och styrningen? Blev själv väldigt förvånad över den men vill även höra av andra och du kör ju Peugept 508 så jag vet vilken sorts bil du har nu och gillar. :)
Själv körde jag den nya 116 hästars 1.2 turbo och bilen hade friktionsdäck.
Riktigt snygg bil, eller få den inte se ut så här för några?
Det är märkligt hur svårt det är att göra en bil helt utan korkade detaljer.
Man retar sig lite extra på det när bilen i övrigt är så tilltalande.
Supersnygg tycker jag också
Men också vansinnigt dyr att serva. Vet i skrivande stund inte om det är kamrem på deras nya, men googla så får ni ta del av vad ett sånt kostar på rejmes. Inte bara kamremsbytet som är dyrt förresten, allt verkar dyrare än på vilken annan småbil som helst. Inklusive Fiat 500 och Mini Cooper
Supersnygg och kul med alla möjligheter att välja olika färger både exteriört och interiört. Man kan slkapa sin alldels egna kombination. Den nya trecylindriga snåla motorn har fått mycket beröm. Ingen ide att köpa den dyrare dieselmotorn för den som inte kör så mycket.
Vet inte om den har kamrem, mycket möjligt att det är kedja.
Nu kan man köpa en sprajtans ny Clio inklusive tre års service och försäkring för ca 1400 kr i månaden. Måste vara mycket bra då vet man exakt vad bilen kostar varje månad under tre år. Släng in den gamla bilen som handpenning¡
Jag skulle inte tveka alls men det är inte dahs för byte än då jag har en "elva"
Henrik.Andersson, du verkar vara insatt? om du redan vet alla servicekostnader på den här alldeles nya modellen med nya motorer kan du väl dra några exempel? Nu visste du ju inte om det var kamrem eller kedja, men det har jag kollat upp åt dig på Renaults internationella sida och kan avslöja att det är kedja. Så, vet du nåt mer eller är du bara en spågumma?
Renault i allmänhet och PSA i synnerhet har det tufft nu verkar det som.
http://www.teknikensvarld.se/2013/01/18/37565/renault-skar-bort-7-500-jobb/
Renault skall skala bort 7500 jobb.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.