Behövs det någon extra miljöbilsbonus för elbilar? Partierna lämnar besked i Vi Bilägares enkät.
Buick säljer inte enbart Opelbilar i Kina. Den nya suven Envision är en helt egen modell som konkurrerar med Volvo XC60. Den bygger på den allra senaste Delta-arkitekturen från GM med högt lättviktsfokus. Envision har blivit en försäljningssuccé i Kina och säljer så bra att GM ska börja importera bilen till USA efter sommaren – men varför stanna där? Den svenska marknaden kan behöva en prisvärd Q5/X3/XC60-utmanare.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Heja Alliansen med supermiljöbilspremie och troligen sänkt förmånsvärde!
Jag cyklar, hur blir det med min bonus?
Otroligt dumt med grön superbilspremie.
om nu nån köper en sån bil och åker 5.000 mil om året så släpper bilen ju ut mer än nån köper en bil som släpper ut 150g CO2/km och körs 1200 mil/året.
Det rätta vore ju att räkna med hur många mil/år man kör också och sen ge rabatten.
Ingen premie för att åka kollektivt?
Köpa en cykel eller ett par promenadskor? Skidor? Skrinda?
Vad med en hästvagn? Eller en sån där kärra de springer med i Thailand?
Elbil är väl inte det ultimata miljöalternativet .. ??
Sture, varför ska man jaga bilisterna för? Att köra 5000 mil per år i en elbil är kolossalt mycket bättre för miljön än i en fossilt driven bil. Glöm för guds skull inte att bilen står för frihet och självständighet! Vill du åka kollektivt och cykla så gärna för mig, men för oss som måste åka flera tusen mil per år så finns det inte så många alternativ. Sen kör genomsnittsbillisten 1500 mil per år i Sverige, det är inte allt för vanligt att man når 5000 mil per år, själv kör jag 3000-3500 mil ungefär. Det ska löna sig att tänka miljömedvetet annars kommer folk aldrig att ställa om sig till ny teknik. Är du orolig för slöseri med skattepengar?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.