Nu planerar indiska Tata en hybridversion av Nano, modellen som kallas "världens billigaste bil". Blir den också världens billigaste hybrid?
Nyligen kom beskedet att Tata Nano i en uppgraderad version kommer att få en baklucka.
Kanske självklart för många, men inte för "världens billigaste bil".
Hybridplaner
I en intervju med den sydkoreanska tidningen Maeil Business Newspaper berättar Tatachefen Ratan Tata om företagets ambitioner med Nano.
Mest intressant är beskedet att bolaget nu planerar att lansera en hybridvariant av Nano.
Nu är frågan vilken sorts hybridsystem Tata tänker sig - och om världens billigaste bil också kan bli världens billigaste hybrid.
Diskutera: Skulle du kunna tänka dig en Tata Nano om den lanserades i Sverige?
Kanske självklart för många, men inte för "världens billigaste bil".
Hybridplaner
I en intervju med den sydkoreanska tidningen Maeil Business Newspaper berättar Tatachefen Ratan Tata om företagets ambitioner med Nano.
Mest intressant är beskedet att bolaget nu planerar att lansera en hybridvariant av Nano.
Nu är frågan vilken sorts hybridsystem Tata tänker sig - och om världens billigaste bil också kan bli världens billigaste hybrid.
Diskutera: Skulle du kunna tänka dig en Tata Nano om den lanserades i Sverige?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag kan tänka mig en Tata Nano om den lanseras i sverige. Gärna en hybrid. Men den ska vara billig. 40-50 000 kr för en Tata Nano Europa med hybrid, det vore något. Själv så kör jag mest till och från jobbet där hastigheten är 30-80 km/h.
Tror att Indien och Kina är de stora kommande bilnationerna. Uppstickare som törs tänka annorlunda och bygga bilar typ Tata Nano.
Håller helt med, jag har tio km till jobbet på 70-väg. Min VW Phaeton tar 1,2 l/mil och rullar i och för sig knäpptyst, men jag skulle nog stå ut med lite buller den tiden. Rostskydd vore nog bra även på en billig bil, antar att det kommer att saknas från fabrik.
Säkert rätt bil för de som bara kör långsamt i tätorter, men stackars de som behöver köra lite fortare utanför samhällen och tänker på säkerhet.
Det här är ju skräpbilar som vi tack och lov slipper inom EU, de kommer aldrig att klara kraven.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.