Saabfabriken riskerar att stå still en vecka längre än vad som tidigare var sagt, rapporterar lokaltidningen TTELA.
Tidigare var det sagt att Saabfabriken återigen skulle vara i gång den 9 augusti, men nu verkar de planerna vara skrotade.
Anställda på Trollhättans terminal AB fick veta i sitt lönebrev igår att deras arbete tidigast kommer att påbörjas under vecka 33, rapporterar TTELA, lokaltidningen i Trollhättan.
Trollhättans terminal AB ansvarar för transporter av däck till Saab, och enligt TTELA är det därför troligt att Saabfabriken återupptar sin verksamhet tidigast den 15 augusti.
TTELA kunde dock inte få några tydliga besked från informationsavdelningen på Saab.
Diskutera: När tror du att Saab kan återuppta produktionen?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Muller borde ingå i väderleksrapporterna, så mycket munväder som han släpper! " Blir det inte idag, ja då blir det i morgon eller i övermorgon eller nästa månad eller nästa år!
Så som jag ser det är det sista hopper kina-samarbetet där de köper stora delar av Spyker sista hoppet. Godkänns inte affären är det konkurs. Jag tror inte att de fixar någon produktionsstart innan dess, kanske aldrig.
De sa precis nu på Rappot att det är ytterligare försenat till den 29:e augusti... Detta på grund av diskutioner med underleverantörer.
Jag tror att Antonov snabbt måste in i företaget.
Kanske inte för att direkt bistå med egna mynt, utan mer för att få upp förtroendet och kanske nå nya målgrupper när det gäller finansiellt bistånd.
Det finns säkert de som inte Muller nått.
Nägot som är märkligt är ändå regeringens ställning, man släpper in Antonov när GM och EIB godkänner honom.
GM har godkänt honom sedan länge, men det verkar varken regeringen eller EIB ha uppfattat.
Nu går det utför snabbt, om inte Muller åker till Kina och fixar ny deg.
http://ttela.se/ekonomi/1.1300791-saabbolag-begart-i-konkurs
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1300687--eib-slapper-inte-in-antonov-
http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.1300380-dotterbolag-till-saab-kan-fa-problem
Mest är det dåligt för Saab förstås.
Jag vänder mig starkt emot att man insinuerar att Regeringen har bollen i fråga om EIB-lånet. Bollen ligger hos GM och EIB, vilket har kommunicerats åtskilliga gånger. http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1197505-regeringen-vantar-pa-eib-beslut
Att vidare påstå att Riksgälden gett sitt godkännande är lika med ett "carte blanche" för Regeringen att göra det samma faller på vad Riksgälden egentligen är; ingen detektivbyrå. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=87&grupp=10977&artikel=4600185
Regeringen har hittills gjort helt rätt och varken köpt en misslyckad bilfabrik eller en elektronikkedja i konkurs.
Saab med Muller i spetsen har själva satt sig i denna knipa med en mängd av sketna och värdelösa uttalanden. Ändå hyllas Muller ännu av vissa fanatiker, men t.o.m. på SU verkar några ha kommit till insikt om denne väderkvarn. Men visst, nu är han tyst. Undrar varför?
leifer: nu kommer jag igen...
Jag förstår att du tycker att man bör rädda tillverkningsindustri i Sverige, men vad tycker du att regeringen gör för fel nu? Som "Audi A5 SB" skrev är det EIB som dröjer, jag hörde på nyheterna för ett par veckor sedan att en anledning till att det dröjer är att EIB är misstänksamma mot någon bank (fråga mig inte om namn) Antonov har i Baltikum.
leifer!
Sverige står inte och faller med Saab. Sverige kommer att finnas kvar långt efter att Saab hamnat i graven.
Volvo AB, Volvo Personvagnar, ABB, Ericsson, Boliden, Autoliv, Stora Enso, Södra, SSAB, SCA, Kinnevik, Alfa Laval, Atlas Copco, Sandvik, SKF, Billerud, Trelleborg, Scania, Electrolux, Haldex, Holmen, H&M, Astra Zeneca, Saab AB..............................................................
På andra listan; Saab Automobile AB, Morpic AB ..........................................
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.