Den senaste medlemmen i Scout-familjen skryter med fyrhjulsdrift som standard och en robustare look.
Trenden med härdade "offroad"-utföranden fortsätter och enligt Skoda själva känner Karoq sig hemma lika mycket i storstaden som på löst underlag, extra mycket så för Scout-utförandet. Här får du fyrhjulsdrift som standard och en finjusterad design med nya fälgar.
I interiören finner vi en multifunktionsratt med läderklädsel, pedaler med stålinslag och ett LED-paket. Det finns tre motoralternativ, en bensinare och två diesel. För det förstnämnda gäller en 1.5-liters TSI med 150 hästkrafter och 7-stegad DSG-låda. För de andra två handlar det om en 2.0-liters TDI med 150 hästkrafter och 6-stegad manuell som standard och en 2.0 TDI med 190 hästkrafter och 7-stegad DSG som standard.
Karoq Scout får premiär på Paris-mässan i oktober, i dagsläget står ingen svensk lansering eller prissättning klart.
Diskutera: Lockar Karoq Scout dig till offroadtrenden?
I interiören finner vi en multifunktionsratt med läderklädsel, pedaler med stålinslag och ett LED-paket. Det finns tre motoralternativ, en bensinare och två diesel. För det förstnämnda gäller en 1.5-liters TSI med 150 hästkrafter och 7-stegad DSG-låda. För de andra två handlar det om en 2.0-liters TDI med 150 hästkrafter och 6-stegad manuell som standard och en 2.0 TDI med 190 hästkrafter och 7-stegad DSG som standard.
Karoq Scout får premiär på Paris-mässan i oktober, i dagsläget står ingen svensk lansering eller prissättning klart.
Diskutera: Lockar Karoq Scout dig till offroadtrenden?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Nej, inte alls.
En Duster eller nya Jimny lockar mig mycket mer, om det är offroad som gäller: Bra egenskaper och så lite bling-bling som möjligt. Det är vad som gäller i terrängen.
.
Högst tveksam till ifall Dusters terrängegenskaper är såååå mycket bättre än Karoq. Dessutom har ju senaste Dustern blivit blingigare....
Ääääntligen!
Nu har stadsjeepen kommit som klarar trottoarkanterna i stan eller hur många ger sig ut i terrängen med en stadsjeep för 400 000kr? dessutom är det förbjudet att köra i terräng.
Varför satte man inte dit snygga fäljar när man ändå bytte ??
Stefan
Nåja, det var längesedan den första så kallade stadsjeepen kom...
Axa, men skillnaden är väl att du måste ha Scoutmodellen för att klara trottoarkanterna?...... eller varför ska man annars betala mer för den?
Såg en Karoq i går. Det är ju en rejäl klump att lotsa runt, som ett mindre lok ungefär. Stadsvänlig? Miljövänlig?
Saabium, vad kallar du då en storkombi som en V90, A6 Avant, 5-serie touring etc som alla är drygt halvmetern långre än Karoq? Slagskepp? Inte vänliga för stadstrafik i alla fall, enligt min mening.
ToRy, Bilarna som du nämner ska inte storleksmässigt jämföras med Karoq, utan med Kodiak, XC90, Q7, X5-där pratar vi ännu klumpigare stadsjeepar.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.