Femte generationen av suven får nytt motoralternativ – och volymvred.
Honda CR-V:s utseendemässiga designförändringar på 2017 års version inkluderar ny form på baklyktor och baklucka.
En nyhet under huven är en 1,5 liters turboladdad fyrcylindrig motor på 193 hästkrafter.
Bland bekvämligheterna märks automatisk öppning av bagagelucka, fjärrstart och USB-portar i baksätet. Säkerhetspaketet Honda Sensing har filhållningsassistent, adaptiv farthållare, autobroms och kollisionsvarnare som upptäckter fotgängare.
Infotainmentsystemet har stöd för Apple CarPlay och Android Auto och styrs via en 7-tumsskärm. Bland de små detaljerna nämner också Honda att CR-V också utrustats med ett vred som gör att det går att skruva upp och ner volymen, istället för att sköta detta via touchskärmen.
I USA börjar bilen att säljas denna vinter, när den kommer till Europa och Sverige är inte känt än.
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
En nyhet under huven är en 1,5 liters turboladdad fyrcylindrig motor på 193 hästkrafter.
Bland bekvämligheterna märks automatisk öppning av bagagelucka, fjärrstart och USB-portar i baksätet. Säkerhetspaketet Honda Sensing har filhållningsassistent, adaptiv farthållare, autobroms och kollisionsvarnare som upptäckter fotgängare.
Infotainmentsystemet har stöd för Apple CarPlay och Android Auto och styrs via en 7-tumsskärm. Bland de små detaljerna nämner också Honda att CR-V också utrustats med ett vred som gör att det går att skruva upp och ner volymen, istället för att sköta detta via touchskärmen.
I USA börjar bilen att säljas denna vinter, när den kommer till Europa och Sverige är inte känt än.
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Shogun: Vad kostar den i USA (lägsta och högsta pris)?
Jag tycker att CR-V och övriga Hondamodeller ligger i överkant här. Därav uteblir kanske de riktigt stora försäljningssiffrorna..
Har den fyrhjulsdrift denna gång?
Du menar en fyrhjulsdrift som fungerar JorgenE :)
Betydligt snyggare!
Jag har alltid förundrat mig över mittkonsolens funktion. Här är den ju något mindre, men fortfarande sitter en stor fläskig spak kvar till växelväljaren. Det vore väl ok om det krävdes muskelkraft för att välja läge, men numera skulle det ju räcka med några knappar.
Det här gäller ju de flesta bilar och jag förvånar mig varför ingen vågar ta bort den. Den utgör ju bara en rudimentär kvarleva från forntiden då det var mekanisk skiftning av utväxlingen mellan motor och drivhjul som gällde.
För övrigt tror jag inte att Honda skulle vara något sämre än något annat japanmärke, tvärtom man har ofta haft nya ide'er, alla kanske inte så lyckade, men det stora problemet här har varit marknadsföringen och återförsäljarna. Där behövs en nystart.
Min Peugeot 308 har redan volymratt till touchskärmen. Sådeså.
Usch!
Jag tycker att den är för mycket "blingig", typiskt gjord för kineser som vill ha mycket blingbling.
Föredrar rena ytor, både inuti och utanpå bilen.
Överarbetad design. Jag gillar den inte
CR-V är den näst bäst säljande compact-suven i USA, så att den säljer bra behöver där vi inte tvista om.
Tycker den nya ser trevlig ut, att döma av bilderna. Ett klart lyft mot tidigare version
Ful som stryk tycker jag.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.