Skodas nya kompaktsuv Karoq går nu i produktion.
Det är i den anrika fabriken i Kvasiny i Tjeckien som nu den nya kompaktsuven Karoq börjar byggas. De senaste två åren har Skoda investerat fyra miljarder kronor i fabriken för att utveckla suv-produktionen. Under de kommande åren ska fabriken öka sin produktionstakt till 295 000 bilar om året.
Från vecka 37 kan man köpa Karoq i Sverige men de första bilarna kommer inte dyka upp i bilhallarna innan december och leverans till kunder blir först vecka fyra nästa år.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Karoq?
Från vecka 37 kan man köpa Karoq i Sverige men de första bilarna kommer inte dyka upp i bilhallarna innan december och leverans till kunder blir först vecka fyra nästa år.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Karoq?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hoppas den kommer som diesel...
Hoppas den kommer för gasdrift...
Hoppas den inte säljer alls, Skoda kan ta bort "förnuft" ur sin reklam. SUV det minsta vi behöver just nu år 2017 med dessa klimatproblem vi har. Hoppas folket slutar köpa SUV och inser att vi måste få snålare bilar, inte tvärtom med SUV kostym som drar upp förbrukningen.
En ful oxh meningslös SUV till... inget jag jublar över direkt.
Nej inte Diesel det är ju inte bra numera med allt fusk å sånt men Rolls Royce V 12:a. Det är grejor en motor finns nu från S 1 Sverige, Båten som slog runt när de försökte köra 100 knop men motorerna klarade sig. 850 gammaldags hästar utan katalysator
och sånt skit. Finns en sån motor behöver man inget bagage utrymme eller annat onödigt. Då kör vi bil så snälla Skoda licensbygg motorer och bygg Suven så kommer lämmeltåg med köpare som förstår att digitalt lull-lull är inget att ha när man får en riktig Motor att krama med gasfoten. Gasjohan.
Blir nog svårt att få ner en V12 i denna då den bygger på samma plattform som VW Tiguan. I så fall får man nog snarare rikta in sig på den större modellen Kodiaq.
Skulle vilja ha den med ett liftkit, 35" däck och gärna en dieseltolva utan avgassystem!
Vargen, gasdrift är det närmaste vi kan komma CO2-neutrala fordon
Jepp vi måste sänka utsläppen av koldioxid innan det är för sent, http://www.chasingcoral.com
Många SUV's är för energikrävande för att köras på bensin, för tunga och för högt luftmotstånd i farter över 80 km/tim. Vad är vitsen? Dessutom går oftast lastutrymme förlorat i processen att bygga en SUV modell. Tittade in i en Q5:a häromdagen, otroligt lite utrymme i bilen fast den är så "klumpig" utvändigt. Många nya generationer av SUV modeller har börjat få kombi utseende, titta på en ny Santa Fe, är idag mer ut som en förhöjd kombi med rakare former. Jag håller fullständigt med om att gamla Yeti hade extremt bra formgivning för att ge den praktiska egenskaper som stor lastförmåga.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.