Vi Bilägare ger dig en guidad rundtur av Skoda Karoq. Du får också höra svenske marknadschefens tankar om nya bilen.
Klicka på klippet för att starta videon. Förutom rörligt material från premiären av Skoda Karoq får du också höra svenske marknadschefen Stefan Nygrens tankar om hur han tror att bilmodellen kommer att fungera i Sverige. Du får också höra Skodas tekniske chef Christian Strube.
Diskutera: Tror du att Skoda Karoq kommer att bli en framgång i Sverige?
Diskutera: Tror du att Skoda Karoq kommer att bli en framgång i Sverige?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ja, allt fler följer strömmen och köper en bil byggd på höjden, med stora hjul, högre luftmotstånd och lite högre bränsleförbrukning.
Jag reagerade på Svenske marknadschefens uttalande om att de vill " nagga premiummärkena i kanten ". Varför strävar allt fler bilmärken efter Premiumstatus? Jag ser Skoda som ett förnuftigt och prisvärt alternativ för oss som skiter i status och premium, men ändå vill ha en bra och trevlig bil. Jag tycker att Skoda har lyckats bra hitills med att skapa sitt varumärke och hitta sin målgrupp. De kommer inte att kunna attrahera många kunder från premiumsegmentet-där vill de ha premiumloggan på bilen dvs Audi, BMW etc
Här har dom i alla fall fått till gummilister i både dörröppningarna och DÖRRAR, vilket inte VW Golf 7 eller Audi Q2 har. BRA SKODA! För jag gillar inte oljud!
Ja - ständigt denna "premium-jakt". Känns mest som ett sätt att kunna motivera prishöjningar. Alla kan ju inte vara "premium" för då finns ju inte längre nån som höjer sig över mängden. Fånigt helt enkelt så jag håller med Stefan till fullo. Och till Skoda - bli vid din läst...
För mig betyder premium (högkvalitativ) något som funkar, har hög kvalitet. Alltså är min Octavia fortfarande premium eftersom den fortfarande fungerar efter 6000 mil utan fel. Ordet har missbrukats av bilbranschen precis som allt annat trams de håller på med.
Inte lika ful som Kodiaq i alla fall men jag tycker att dom skulle ha följt den första Yetins design istället för Kodiaqens. Snygga fälgar på denna. Skoda är väldigt duktiga på snygga fälgar.
Konkurrensen är mördande i segmentet men kanske kan Skoda ta sin beskärda del. Man har ju lyckats, om inte annat så i varje fall att göra sig märkvärdiga i alla andra klasser.
Yeti var rätt fyrkantig, bidrog till goda lastmöjligher. Undrar om denna är lika bra på det området?
Har under den senaste veckan råkat ut flera för CZ registrerade Skoda i Stockholmsområdet som har agerat riktigt dåligt i trafiken. De har trängt sig i köer, kört i bussfiler för att sedan tränga sig in i bilköer längre fram etc. Riktig dålig reklam för Skoda faktiskt. Att Karoq kan bli en succé är en helt annan sak.
Premium och "bra kvalitet" är inte samma sak.
Kan tycka att det är trist att inte en hybrid eller laddhybrid erbjuds från start. Känns lite omodernt med diesel.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.