Nästa artikel
Nissan Terra – vätgas och fyrhjulsdrift
Nyheter

Nissan Terra – vätgas och fyrhjulsdrift

Publicerad 12 september 2012 (uppdaterad 12 september 2012)
Nissan visar ett el- och bränslecellsdrivet koncept med en ovanlig instrumentering som också fungerar som bilens nyckel.

Konceptbilen är fyrhjulsdriven och framhjulen drivs av samma elmotor som den som sitter monterad i Nissan Leaf medan vart och ett av bakhjulen har en egen inbyggd elmotor. En bränslecell med vätgas genererar elektricitet till elmotorerna.

Trots drivsystemet är Nissan Terra SUV Concept med sina bakvända ”självmordsdörrar” och sin speciella interiör dock främst en designstudie och inget som ska visa kommande teknik.

Passagerarsätena kan fällas ned och då ingen drivaxel löper under bilen bildas då ett helt plant lastutrymme. Instrumenteringen består för övrigt av en portabel surfplatta som förutom att också fungera som en vanlig dator dessutom är bilens nyckel, som man tar med sig då man lämnar bilen.

Diskutera: Vad tycker du om Nissan Terra SUV Concept?
 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2012-09-12 13:34
johan44 (ej verifierad)

haha!, toppen att släpa med sig en surfplatta när man tar bilen till joggingspåret.

#2 • Uppdaterat: 2012-09-12 17:19
Hackenbush

Bilen ser verkligen fjantig ut. Återigen en 14-årig dataspelsnörd som designat bil. En surfplatta i bilen är väl ok men att ha den som nyckel?????
Tokerier är bara förnamnet.

#3 • Uppdaterat: 2012-09-12 22:06
Roger Skagerström

Fräck om det inte vore för den hiskliga fronten och fälgarna. Skulle kunna vara en formmässig uteckling av Nissan Patrol. Hoppas det inte är en ersättare till Qashqai bara.. Den har ett riktigt snyggt formspråk som tål att utvecklas på.

#4 • Uppdaterat: 2012-09-12 22:53
saabnisse

Ser ut som en arg padda med en nyligen inlagd mullbänk innanför underläppen.
Huga.
Månaden fulaste från Japan.

#5 • Uppdaterat: 2012-09-22 12:38
xuexue (ej verifierad)

An inconsistent performer for England in the past, he has clearly benefited from
Coach Outlet Online

spells in the Indian Premier League and Aussie Big Bash and come back with a game based around clean, straight hitting.
Coach Factory Online

The Sussex all-rounder smashed six sixes and eight fours in 55 balls as he amassed his highest score in 79 limited-overs matches for England,
Coach Outlet Online

missing out on a century by one run when he could only collect two from the last ball of the innings.
Coach Factory Online

Wright entered the fray with England in a pickle after Craig Kieswetter played on from the last
Coach Outlet Store

ball of a maiden first over from Shapoor Zadran. He began slowly, but his innings took off in the fifth over as he
Gucci Belts

drilled Shapoor for a straight four and a six after Hales had got England going with consecutive boundaries. "The tournament is going OK, but what we need is
Louis Vuitton Belts

a really cracking game where no-one knows the result with four balls to go. Not many of the big teams have played each other yet. What may hearten
Louis Vuitton Belts

England is not the 196 runs, but those two brilliant pieces of fielding by Buttler and Bairstow. Those were the two pieces of cricket where you'd think 'not many
Coach Factory Outlet

other teams could have done that'" The duo added 69 for the second wicket before Hales was run out backing up when bowler Karim Sadiq diverted Wright's
Coach Factory Outlet Online

drive onto the non-striker's stumps. Morgan kept up the momentum with a
Coach Bags Outlet

breezy 27 and Buttler bashed 15 off seven balls before he was trapped lbw by Izatullah Dawlatzai.
Coach Factory Outlet Online

Bairstow bludgeoned his first ball into the stands and Wright
Coach Outlet Store

smashed poor Izatullah for three sixes in a row to surge into
Louis Vuitton Bags

the nineties. Bairstow was out for 12 in the last over, leaving Wright to
Coach Outlet

face the last ball on 97. A low full toss was heaved away to leg but when the wide long-on
Coach Outlet Online

fielder did his job Wright had to settle for two, and 99 not out.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.