Slanka tvådörrarsversionen som är baserad på E-klass Sedan sträcker ut sig.
Nya Mercedes E-klass Coupé lägger till över 12,3 centimeter på längden och 7,4 centimeter på bredden. Axelavståndet har också ökats med 11,3 centimeter. Den B-stolpslösa coupén baseras tekniskt sett på sedanversionen av E-klass, vilket betyder att den även får samma assistans- och säkerhetssystem och infotainment.
Fyra olika motoralternativ finns att välja på, en diesel och fyra bensinare, med fyra eller sex cylindrar som alla är kopplade till en niostegad automatlåda. E 220 d är på två liter och levererar 194 hästkrafter och 400 newtonmeter. E 200 har en tvålitersmotor på 184 hästkrafter och 300 newtonmeter. Sedan följer E 300 med samma volym men istället 245 hästkrafter och 370 newtonmeter. Toppversionen heter E 400 4Matic och är fyrhjulsdriven, till skillnad mot de andra bakhjulsdrivna alternativen. Under huven på denna bil finns en treliters V6:a som med 333 hästkrafter och 480 newtonmeter kan skicka iväg bilen från noll till hundra kilometer i timmen på 5,3 sekunder.
Publik debut blir på Detroit Auto Show i januari och till sommaren rullar E-klass Coupé in till bilhallarna.
Klicka på bildspelet för att se fler bilder.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes E-klass Coupé?
Fyra olika motoralternativ finns att välja på, en diesel och fyra bensinare, med fyra eller sex cylindrar som alla är kopplade till en niostegad automatlåda. E 220 d är på två liter och levererar 194 hästkrafter och 400 newtonmeter. E 200 har en tvålitersmotor på 184 hästkrafter och 300 newtonmeter. Sedan följer E 300 med samma volym men istället 245 hästkrafter och 370 newtonmeter. Toppversionen heter E 400 4Matic och är fyrhjulsdriven, till skillnad mot de andra bakhjulsdrivna alternativen. Under huven på denna bil finns en treliters V6:a som med 333 hästkrafter och 480 newtonmeter kan skicka iväg bilen från noll till hundra kilometer i timmen på 5,3 sekunder.
Publik debut blir på Detroit Auto Show i januari och till sommaren rullar E-klass Coupé in till bilhallarna.
Klicka på bildspelet för att se fler bilder.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes E-klass Coupé?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Betydligt snyggare bakparti här än på sedanen! Den förra E-sedanen var mycket snyggare baktill än den nya (och nya C-klass är inte heller lyckad där). Allt enligt mitt tycke!
Snygg kärra.
Mercedes står sig mycket starkt, habegäret är nästintill oemotståndligt.
Mycket snygg.
Även om jag inte behöver fler än två dörrar föredrar jag oftast fyra dörrar för på tvådörrars brukar dörrarna bli så breda att det är obekvämt, men här ser de ganska normala ut.
Trevlig ljus inredning med träinslag och med RUND ratt, man ser att de som gjort prestigebilar sedan lååååång tid inte faller för dumheterna med kantig ratt!.
@saabnisse, tänk jag skulle precis säga tvärtom. Tvådörrar ger nästan alltid ett bekvämare och enklare insteg. Mindre bilar med 4 dörrar kan rent av vara svåra att ta sig i och ur om man är lång som jag.
Om man inte står på en trång parkering, då blir det väldigt obekvämt.
Personligen är jag förtjust i coupé-modellen på gamla W123. Även den på W124 var snygg. De moderna Mercedeskupéerna tilltalar mig inte särskilt. De är lite för utslätade. De ger inget direkt ha-begär.
Den har blivit betydligt längre och bredare med större axelavstånd. Sådant gör bara gott för utséendet för en coupé. Så snart man kommer att se den i verkligheten faller alla motargument. Och jag som tyckte den förra modellen var snygg, Puh!
@Swemba, Det här är inte en liten bil, N-iklas förstod precis vad jag menade.
Oerhört grandios å snygg, men jag väntar nog på amg:en innan jag tar mig en riktig funderare att byta från min underbara amg e coupe
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.