Det första halvåret 2010 har varit positivt för flera biltillverkare. Men nu varnar Hyundai för en global minskning i efterfrågan på nya bilar.
Hyundai varnar för en avmattning i efterfrågan på bilar på dominerande marknader som Kina, USA och Europa under det andra halvåret 2010.
Samtidigt redovisar Hyundai en stark delårsrapport, mycket tack vare framgångar med modeller som Sonata och Santa Fe. Hyundai har exempelvis ökat försäljningen i USA med 32,6 procent och försäljningen i Kina med 17,6 procent.
Hyundais nettovinst för kvartalet ökade med 71 procent och företaget kan visa upp ett rörelseresultat på cirka 5,3 miljarder kronor.
Samtidigt redovisar Hyundai en stark delårsrapport, mycket tack vare framgångar med modeller som Sonata och Santa Fe. Hyundai har exempelvis ökat försäljningen i USA med 32,6 procent och försäljningen i Kina med 17,6 procent.
Hyundais nettovinst för kvartalet ökade med 71 procent och företaget kan visa upp ett rörelseresultat på cirka 5,3 miljarder kronor.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Artikeln säjer inte mycket om grunderna för Hyundais varning.
Varför varnar Hyundai om detta?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.