Opel visar sedanversionen Grand Sport av sitt flaggskepp. Bilen har bantat bort 175 kilo.
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Här finns en hel del tyckande samt ytterligare info om bilen: http://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/modellspecifikt/insignia-gs-avslojad
En snygg bil helt klart.Klassen är dock ett getingbo med flera fina designade bilar som VW Passat, Mazda 6, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Renault Talisman (säljes dock ej i Sverige), därtill en premiumklass ovan med Audi A4, MB C-Klass och BMW 3 Serie. Lätt blir det inte att sälja Opel Insignia i detta segment, därtill måste kvaliteten vara på topp dessutom.
Mats, Talisman säljs i Sverige...
Oberoende av bilmärke tycks bilens grundprofil, vad gäller större sedaner, vara stöpta i samma form, knappt ingen (?), vågar sticka ut!
Snygg!
Riktigt snygg som halvkombi! Men enligt filmen sitter man lågt och det ser ut som man får huka sig rejält för att inte slå i skallen när man kliver i och ur... Återstår att se hur den är i verkligheten. Hoppas det kraftiga vecket på bakdörren inte innebär att den kommer att bli sönderblästrad inom kort... Jag ska absolut titta närmare på denna när den kommer hit! Länge sen Opel hade en så snygg modell.
Rutger Jönåker - Om du tänker på när Mark Adams tar sig i och ur, kom ihåg att han är en bra bit över medellängd.
Han nämner det själv när han sitter i baksätet, att han är 1,94m och ändå har generöst med utrymme.
Highlander, det är en sak att sitta i bilen och en annan att ta sig i och ur. Det var vad jag reagerade på när jag försökte komma in i Astra, huvudet tog i! Man bör vara som Skalman och dra in huvudet i skalet, men Astra är inte ensam modell, jag har problem med många nya bilar.
Hur Insignia är vet jag inte, men jag tvivlar på att det är ett bekvämt insteg.
Saabnisse, det är en viss skillnad att ta sig i och ur en bil om man är 1,94m eller om man är av medellängd.
Så att Mark Adams får dra in huvudet är en sak. Inte alls samma som att alla andra får göra det.
Sen kommer självfallet en sedan med coupé-linjer att få en annan höjd i insteget än t.ex. motsvarande kombi.
Gillar den interiöra designen på de nya opel-bilarna, bra att man likt Ford har rensat bort en massa knappar på mittkonsolen. På tidigare Opel-bilar hittade man ingenting på mittkonsolen. Skulle kunna tänka mig en Insignia kombi men precis som Minimats nämner så är konkurrensen tuff i klassen.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.