Sju finalister är utsedda. Men bara en kan bli Årets bil. Vibilagare.se kan nu avslöja vilka bilar som slåss om titeln - med exklusiva kommentarer av jurymedlemmen Marianne Sterner.
Den prestigefyllda tävlingen Årets Bil kommer allt närmare sitt slut. I samband med bilsalongen i Paris presenteras sju finalister som har möjlighet att vinna det åtråvärda priset.
Juryn som ska utse vinnaren består av 59 medlemmar från 23 länder i Europa. En av dessa jurymedlemmar är Vi Bilägares Marianne Sterner - som nu kommenterar årets sju finalister.
Alfa Romeo MiTo
- Bygger på Grande Punto men det är inte mycket Fiat i den. En renodlad sportcoupé. Inte så praktisk men väldigt rolig, koncentrerad körglädje. Kan få en hög placering.
Citroën C5
- Skiljer sig mycket från föregångaren, framför allt är det mera premiumkänsla i nya C5. Den får skönhetspriset i finalsällskapet.
Ford Fiesta
- Favorit i finalfältet. Välbyggd och snygg på gränsen till vågad.
Opel Insignia
- Utrymmesmässigt ett steg bakåt jämfört med Vectra men utseendemässigt tar är den ett kliv framåt. Till våren kommer bästa varianten av Insignia, kombin.
Renault Megane
- Utslätad och försiktig för att sälja bättre. Den äldre modellen var nog lite för vågad för att attrahera köparna. Ingen favorit.
Skoda Superb
- En lågprislimousine med kluriga lösningar.
Volkswagen Golf
- Klart förbättrad jämfört med föregångarna men den känns inte så ny. Det är för få förändringar men de som är gjorda är till det bättre.
Återstår att se vilken av finalisterna som blir den slutliga segraren. Följ utvecklingen i Vi Bilägare och på Vibilagare.se.
Juryn som ska utse vinnaren består av 59 medlemmar från 23 länder i Europa. En av dessa jurymedlemmar är Vi Bilägares Marianne Sterner - som nu kommenterar årets sju finalister.
Alfa Romeo MiTo
- Bygger på Grande Punto men det är inte mycket Fiat i den. En renodlad sportcoupé. Inte så praktisk men väldigt rolig, koncentrerad körglädje. Kan få en hög placering.
Citroën C5
- Skiljer sig mycket från föregångaren, framför allt är det mera premiumkänsla i nya C5. Den får skönhetspriset i finalsällskapet.
Ford Fiesta
- Favorit i finalfältet. Välbyggd och snygg på gränsen till vågad.
Opel Insignia
- Utrymmesmässigt ett steg bakåt jämfört med Vectra men utseendemässigt tar är den ett kliv framåt. Till våren kommer bästa varianten av Insignia, kombin.
Renault Megane
- Utslätad och försiktig för att sälja bättre. Den äldre modellen var nog lite för vågad för att attrahera köparna. Ingen favorit.
Skoda Superb
- En lågprislimousine med kluriga lösningar.
Volkswagen Golf
- Klart förbättrad jämfört med föregångarna men den känns inte så ny. Det är för få förändringar men de som är gjorda är till det bättre.
Återstår att se vilken av finalisterna som blir den slutliga segraren. Följ utvecklingen i Vi Bilägare och på Vibilagare.se.
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Var är "premiummärkena"?
Håller på Forden - bara priset nu blir rätt
Ford Fiesta,vilket lyft.Är den dessutom ekonomisk och TYST så kan det bli min nästa bil
Svar till MN.
Det är bara kommentarerna som är exklusiva i den här samlingen av bilar!
Helt klart C5. Sedan mer än 53 år överlägsen komfort med sin magnifika gasfjädring.
Den nya Megane är utrolig snygg. Fina linjer, tyst motor!
Håller med Bella! Megane coupe ser rätt grym ut!
Skoda Superb tycker jag är årets bil.Den är både billig och bränslesnål samt VAG kvalitet.
Ford fiesta är den självklara vinnaren.
Jag rekommenderar samtliga som inte gjort det att provköra en C5, jag tror ni förstår vad jag menar efter det.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.