Jaguar I-Pace koncept.
Konceptet har vi redan sett. Nu meddelar Jaguar att den produktionsfärdiga varianten av I-Pace ska visas i slutet av detta år.
Under andra halvan av 2018 säger Jaguar att elbilen I-Pace ska finnas på vägen. Bilen drivs av elmotorer på fram- och bakaxel som genererar 400 hästkrafter och ett vridmoment på 700 Newtonmeter. Batteriet på 90 kWh räcker fulladdat till 50 mils körning enligt NEDC-körcykeln.
Enligt motorsajten AutoExpress är det troligt att Jaguar väljer höstens bilsalong i Frankfurt för premiär av produktionsmodellen och att prissättningen kommer att bli 10-15 procent högre än för suven F-Pace. Enligt Jaguars designchef Ian Callum är konceptet 80 procent produktionsklart när det gäller styling.
Diskutera: Vad tycker du om Jaguar I-Pace?
Enligt motorsajten AutoExpress är det troligt att Jaguar väljer höstens bilsalong i Frankfurt för premiär av produktionsmodellen och att prissättningen kommer att bli 10-15 procent högre än för suven F-Pace. Enligt Jaguars designchef Ian Callum är konceptet 80 procent produktionsklart när det gäller styling.
Diskutera: Vad tycker du om Jaguar I-Pace?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ser ju riktigt fräck ut. Och om detta betraktas som en SUV så måste det konceptet börjat krympa lite på höjden vilket jag tror är rätt väg att gå. För det behövs inte att bilarna är så många cm högre än standardbilarna för att i-/ursteg skall bli avsevärt bekvämare - när nu detta tycks vara den främsta orsaken till den popularitet som SUV-konceptet inneburit om man lyssnar till en del som skriver här.
Cool rackare, men sannolikt för dyr.
Och var har de gömt dörrhandtagen?
F-PACE från 423900 + 10-15%=487485+utrustning ca 550000 det är dyrt med miljö
Det är svårt att motivera varför dessa dyra elbilar ska omfattas av supermiljöbilspremien. Ingen idé att rabattera dessa redan dyra bilar. Det borde vara ett pristak på 9 eller 10 pbb.
För övrigt är Jaggan väldigt läcker!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.