Sedan det stod klart att Teslas vd Elon Musk är ny ägare av Twitter har flera stora annonsörer pausat sin annonsering på plattformen.
Bland annat har Volkswagengruppen uppmanat alla sina varumärken att stoppa sin betalda marknadsföring på sociala medie-plattformen tills vidare. Det skriver Reuters.
Det innebär att varken VW, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati eller Porsche kommer att annonsera på Twitter framöver.
”Vi följer situationen noga och kommer att besluta om nästa steg beroende på hur den utvecklas”, skriver biljätten i ett uttalande.
Även General Motors har uppgett att de ligger lågt med Twitter-annonser tills vidare.
Det var i slutet på oktober som det stod klart att Elon Musk blir ny ägare till Twitter i vad som förmodligen är årets mest omtalade affär. Musks övertagande, och hans planer för mikrobloggen, är kontroversiella på flera sätt.
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (17)
- 9 november 2022 Axa skrev: Bejje Jag tror…
- 8 november 2022 Bejje Jag tror inte du…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.