A.L.. sila du myggen .. ibland undrar jag? hahaha...
En annan sak.. nu är jag mer seriös, med en sådan karossform och stor hydda behöver du oftast stora glas.. du kanske har sett en Pickup eller större SUV (ifrån USA). Sidospeglarna blir oftast så stora att de kan döda en person bara du kör emot med så stora speglar. Det är just DÄRFÖR de valt dessa kameror istället. Aerodynamiskt lär du knappast inte skilja mycket på förbrukningen (det är inte där energin försvinner) om det suttit vanligt stora sidospeglar där.
Kommentarer
En kartong med hjul på.
Det fanns en tid när många bilar var vackra och behagliga att titta på. Den tiden känns alltmer avlägsen.
Snacka om väsensskild design i jämförelse med EV6.
Riktigt ful, kan inte säga mycket annat.
Vargen kan notera storleken på backspeglarna....
Aerodynamik som sagt...
MVH AL
AL
Ja, förmodligen för att helt och hållet kompensera för den tvära lådformen….
A.L.. sila du myggen .. ibland undrar jag? hahaha...
En annan sak.. nu är jag mer seriös, med en sådan karossform och stor hydda behöver du oftast stora glas.. du kanske har sett en Pickup eller större SUV (ifrån USA). Sidospeglarna blir oftast så stora att de kan döda en person bara du kör emot med så stora speglar. Det är just DÄRFÖR de valt dessa kameror istället. Aerodynamiskt lär du knappast inte skilja mycket på förbrukningen (det är inte där energin försvinner) om det suttit vanligt stora sidospeglar där.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.