Lägre, jag tror den blir högre. Alla vill sitta högt (nästan). Normal hög bil (vanlig personbil) duger åt mig och borde göra för de flesta. Lustigt, förr i tiden mätte man last höjd i bagaget, så att bilen inte var för hög. Det ansågs dåligt. Idag är det tvärtom nästan.
Jag ser att nya Auris har helt nytt form med mindre kamera (Safety Sense) ser lika ut som C-HR, Prius gen 4 och Rav4.
Jag visar er foto var fukt kamera och helljusautomatik på nya Prius se inlägg #256 och #258: http://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/modellspecifikt/toyota-prius-2016-gen4?page=12
Uppdaterat: 2018-02-26 20:20
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Min ständiga otur, det är strax dags för mig att byta och har precis ställt in mig på C-HR, så visas denna och frågan är med ny hybridlina om inte denna är värd att vänta på... Grr...
När jag bytte sist så kom Rav4 hybrid ett halvår senare och denna lär inte komma ut så snabbt på marknaden
Hade precis bestämt mig för en blå C-HR
Uppdaterat: 2018-02-26 21:15
Gäst (ej verifierad)
Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.
GF det var ett problem de upptäckte i början, åtgärdat för längesedan och min har funkat klockrent sen uppdateringen
Köpte Auris 21 december 2015 och uppgradera ny värmekamera den 21 december 2016, det är 365 dagar väntetid. Det är lite bättre med mindre fukt men går inte halv fukt börjar lampa lyser nästan varje dag för bara vår, höst och vinter. Inga problem på sommaren. Han sa på min bil ska vara medel värme och vill inte ska programmera hög värme på elslinga kan råka händelse spricka vindrutan som andra ägare fick byta ut mot ny vindrutan och ber jag/vi ska inte göra ändring och låt den vara och kör vidare och strunta blinka lampa. Sånt är det livet och jag känner besviken. Just nu har min Opel Astra har bara meddelande blinkande lampa 2 ggr händelse i 1 år körning med mycket kraftigt regn ute och mycket fuktigt ute att jag inte på kontinuerligt vindrutetorkare utan istället på intervall.
Uppdaterat: 2018-02-26 21:40
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.
Ja C-HR är perfekt, helt okej dragvikt då jag säljer husvagnen i vår, men kanske att Aurisen får en vassare drivlina som är värd att vänta på, de flesta som testkör hybrid missar att ställa bilen i normalläge, sen behöver man inte varva så mycket och om man gör som många ovana och trampar gasen i botten så växlar lådan ner, det blir ingen märkbart bättre acceleration och vem kör fullgas på en vanlig bil...?
Hybriden är underbar och jag saknar den så nu är det dags för en ny, frågan är C-HR eller Auris, får se efter 6 mars hur den ser ut, sen släpper de ju Supran och Faceliftade Aygo
GF varför du väntade så länge har jag ingen aning om, min åtgärdades hösten 2015 och sen var problemen borta, funkar klockrent oavsett väder
Det är auktoriserad Toyota verkstad (Europeiska Motor AB) som jag har kontakta och fixat 2 ggr höst var bara programmera utan värmeslinga och sist vinter första gång installera värmeslinga, det blir sisådär då måste ta hög fläktvärme låter hög ljud och med AC på då funkar bra. Min Astra behöver inte AC på och låg fläktvärme utan någon blinka lampa med fuktigt ute.
Uppdaterat: 2018-02-26 22:03
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Guran wrote:Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.
Ja C-HR är perfekt, helt okej dragvikt då jag säljer husvagnen i vår, men kanske att Aurisen får en vassare drivlina som är värd att vänta på, de flesta som testkör hybrid missar att ställa bilen i normalläge, sen behöver man inte varva så mycket och om man gör som många ovana och trampar gasen i botten så växlar lådan ner, det blir ingen märkbart bättre acceleration och vem kör fullgas på en vanlig bil...?
Hybriden är underbar och jag saknar den så nu är det dags för en ny, frågan är C-HR eller Auris, får se efter 6 mars hur den ser ut, sen släpper de ju Supran och Faceliftade Aygo
Kommer Auris med en kraftfullare drivlina så är den definitivt värd att vänta på. CH-R hybrid är undermotoriserad i mitt tycke. Samåker ofta med en kollega som kör CH-R och det är rätt mycket uppförsbackar när vi ska hem, händer ingenting när han gasar. På vägen till jobbet drar den dock knappt någon bensin alls.
Gillar den annars. Fina köregenskaper, sköna stolar och bra materialval interiört(hans är fullutrustad med läder överallt). Infotainmentsystemet och drivlinan sänker den.
Styggavargen oroar sig i onödan. Även enligt Vi bilägare, senaste numret, så blir nya Auris längre, LÄGRE och bredare. Blir intressant se hur mycket längre den blir. Är tanken att den tar över efter Avensis? Låter ju på senare tid som att det inte kommer någon ny sådan...
C-HR är en trevlig bil. Provade en sån hybrid för en tid sedan och dom första 2 milen gick mestadels på 90-väg. 0.45 visade färddatorn efter det och då körde jag som jag alltid gör. Ingen speciell eco-driving utan följde trafikrytmen. Tillbaka till firman tog jag en mindre 70-väg, med 40 genom några byar och tillbaka på firman hade den tagit 0.42 i snitt hela resan enligt färddatorn. En intressant iakttagen var att den gick på el även i jämn fart av 80, upptäckte jag på slutet, när jag växlade till den vyn på displayen. Kanske gör den det även i högre fart? Tittade inte på den infon då...
Bilen var mysig och jag gillade den. Men nyligen satte jag mig på passagerarsidan i en och upptäckte en nackdel. Den stolen går inte att höja o sänka och med mina 180cm hamnade jag onödigt nära taket. Kolla det om du brukar sitta där ibland! Förarstolen är höj o sänkbar så inget problem där. Gillade även stoppningen i stolarna.
Intressant att se nya Auris, vem behöver en Astra.......
CH-R är riktigt tuff Simon no1, själv hade jag dock valt en annan färg än den blå. Men smaken är delad.....
Väntar också på Lexus motsvarighet till CH-R, UX som också visas i Geneve i Mars.
Din Mazda 6 är riktigt körglädje och roligast att köra än Toyota för flesta ägare och journalist :-)
Uppdaterat: 2018-02-26 22:23
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Rutger - du har nog inte heller suttit i baksätet på en C-HR... OK - med 1,80 i strumplästen kanske det går men mindre ungar brukar inte gilla att inte se nåt ut. Skall bli intressant att se nya Aurisen för att återgå till trådens ämne.
Rutger, det verkar som det är relativt lätt att köra den under halvlitern, jag tycker den har lite högt vägljud, men sist jag provkörde så tyckte jag det var okej, stolarna är riktigt sköna och jag har lärt mig att tycka att bakändan är okej, jag har alltid gillat fronten och sidovyn....
Det verkar som att det kommer finnas både 1,8 och 2,0 hybrid framöver i bilarna så frågan är om 2,0 är en vassare drivlina, man har ju pratat om Power hybrid så den kan i så fall dyka upp även i C-HR
Pi - Jodå, jag provsatt en kort stund och jag satt bra. Tyckte det var lite mysigt med inte så mycket insyn. :-) Men barn kan säkert uppleva det instängt.
Men för att återgå till nya Auris så tror jag mer på den. Säkert bättre pris också... Och förhoppningsvis inte för extrem design... Jag gillar dagens design, som vi just köpt en åt min fru.
Simon - Jag reagerade aldrig på vägljudet... Tyckte hybriden var både pigg och bekväm. Den var en positiv överraskning.
2.0 hybrid låter spännande. Hoppas den även får dra en inte allt för tung husvagn. Med tanke på Bonus-Malus behövs det snåla dragbilar. Annars får vi väl göra som dig och sälja husvagnen till nästa bilbyte om några år. ;-)
Det verkar ju som att de lyckats lura motorjournalisterna, för tittar man på spionbilderna på testbilarna så har de inte mycket gemensamt, taket och bakdörren är inte alls lik testbilarna :)
Bensinmotorn får tydligen 143 hkr och Elmotorn 107 hkr, så den här lär ju röra på sig betydligt mer än dagens 1,8 (99 hkr + 82 hkr) Kommer bli intressant
Jag läste följande om Auris i din länk:
"Output stands at 169 horsepower (126 kilowatts) at 6,600 rpm and 205 Newton-meters (151 pound-feet) of torque from 4,800 rpm in cars powered exclusively by the gasoline engine whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm."
Måste säga att det var stilrena fälgar på den maskerade bilen i Simon's post.
Ska bli intressant med en ny Auris, framörallt om dom får kryddat med moderniteters som CarPlay, plug-in hybrid och i mitt personliga tycke, får till designen och materialval på interiören.
Just C-HR är ju en bil som sticker ut designmässigt, dom kanske skulle surfa vidare på den vågen. Dagens Auris design med lite C-HR drag och som sagt, en trevligare interiör med bättre smartphone integration.
Uppdaterat: 2018-02-27 07:35
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
Reverend Benny, Jag kopplar ju min mobil mot Avensisen 2015 och får upp allt jag önskar och lite till, när jag läser om vad folk inte gillar med sina bilar så är det ofta missnöje just med dessa system, så en undran, vad är det du menar att du saknar som du inte får med Touch 2 som har full integration och mirrorlink? Jag har aldrig fattat detta?
Mirrorlink som är kompatibel har någon enstaka telefon som inte säljs längre, fullständigt idiotiskt,
Touch 2 är ljusår ifrån de andra bilarna jag haft de senaste åren.
Junkers vill du fördjupa lite? Jag kan ärligt talat inte komma på något jag saknar, älskar röststyrningen och den suveräna GPS:en och har svårt att tänka mig att vara utan den och alla funktioner, jag matar ju min med en mediaspelare dessutom så kan se både musikvideor och TV :)
Junkers vill du fördjupa lite? Jag kan ärligt talat inte komma på något jag saknar, älskar röststyrningen och den suveräna GPS:en och har svårt att tänka mig att vara utan den och alla funktioner, jag matar ju min med en mediaspelare dessutom så kan se både musikvideor och TV :)
Junkers, lite trist då du tydligen hade väldigt klara uppfattningar om skillnaden så jag vill gärna veta vad som skulle vara så mycket bättre och vad det är jag saknar?
Junkers, okej då får jag dra slutsatsen att det inte är någon större skillnad och samtidigt antar jag att det är några år sedan du hade din Toyota så mycket har ändrats
Nya 2018. Negativ: Android Auto och Apple CarPlay är inte tillgängliga.
http://www.motortrend.com/cars/toyota/corolla/2018/
Som jag förstått det, så implementerar Toyota först i Avalon Apple CarPlay.
De var en av de nyheterna när den släpptes. Så de kanske kommer framöver till Auris men inte direkt..
Tack Benny för din beskrivning, säkert bra och i synnerhet om man inte har röststyrning från början, jag kan välja att kolla video eller tv när jag kör men inget att rekommendera ur trafiksäkerhetssynpunkt ;) Dessutom gillar inte GPS:en att jag lurar signalen att jag står still, körde mediaspelare redan -05 i min Corolla T-sport men då på en separat 7" skärm.
Rolig finess men inget som används speciellt ofta får jag erkänna, i nästa bil skippar jag nog mediaspelaren
Toyota och Lexus kommer erbjuda CarPlay och AndroidAuto i Europa, det är bara en tidsfråga. Dom har inte råd att står utanför något som de flesta andra tillverkare har som standard idag.
Sen finns det ju för och nackdelar med allt, men det beror väl på hur man väljer att se på saker.
CarPlay och Android Auto är ju utformade för en sak, att fungera med bilens infotainment och att appar designas för just detta.
Det är också Apple och Google som bestämmer vilka appar som fungerar i CarPlay/Android Auto, på gott och ont.
Sett ur ett trafiksäkerhetsperspektiv så är det bra, fokus ligger ju på användarvänlighet, röststyrning och att bilföraren inte ska ägna en massa tid på fokusera på infotainmentskärmen.
Nackdelen med detta är ju att Google och Apple dikterar vilkoren för vilka appar som ska fungera.
Det går t.ex. inte att titta på Netflix eller Youtubeklipp medans man kör vilket mirrorlink erbjuder.
Sen är enkelheten med Carplay ett plus tycker jag, du stoppar in kabeln (eller via wifi, men det komplicerar saker) och så fungerar det bara. Detta gör det lätt att komma igång. Perfekt om man är flera i hushållet och om man byter telefon.
Just gränssnittsfrågan tycker jag är värd att fundera på, visst fungerar det att spegla skärmen precis som man kör till en Apple TV, men det är inte alltid det blir optimalt.
Jag har dock lite för dålig kunskap om Touch2 och hur det kopplas mot iOS, vad jag vet så är Mirrorlink bara för WindowsPhone och Android.
Vet inte vilken teknik som används för att koppla ihop iOS mot Toyotas infotainmentsystem.
Uppdaterat: 2018-02-28 10:25
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
Det finns lite andra aspekter som faktiskt KAN vara till Mirrorlinks fördel och varför många tillverkare väljer det framför AndroidAuto, biltillverkarna vill inte att Google tar del av en massa information om bilen och hur föraren/ägaren använder bilen.
Vet inte om dessa vilkor ändrats för AndroidAuto, men det var prat tidigare om att t.ex. Audi vägrade Android Auto för att Googla samlade så mkt data (ODBII data osv).
Som vanligt så finns det för och nackdelar med allt, nu när Audi ändå erbjuder Android Auto så kan jag bara dra slutsatsen att Audi och/eller Google ändrat sig.
Men för att spåra tillbaka till Auris lite snyggt.
Är detta en helt ny plattform med nya drivlinor vi kanske kommer att få se?
Uppdaterat: 2018-02-28 10:34
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
Ja som sagt om Toyota har uppgraderat till mirrorlink 1.1så har man Samsung, några Sony och några Huawei men kör man fortfarande 1.0 är det inte mycket som funkar.
Min bil från 2016 funkade det inte i med samsung.
@Junkers.
Nja, alla de stora tillverkarnas telefoner såsom Samsung, Sony, LG, HTC och några till ska stödjas, t.ex. så funkar ju Samsungs alla lurar upp till S8.
Men det är ju långt ifrån alla, Motorola, Nokia och många andra numera erkända telefontillverkare finns ju inte med.
Fast utan att ha grävt djupare i Touch2 systemet så verkar Apple fungera, kollade en Video från någon senare Toyota och där speglade man iPhone till Toyotas skärm.
Tror inte heller det var något fulhack utan såg ut att vara standard.
Något meckig uppsättning initialt men det gör man ju bara en gång förhoppningsvis.
Uppdaterat: 2018-02-28 10:44
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
Kommentarer
hold da op hvor bliver den dejlig ,glæder mig ...
Förmodligen längre, lägre, bredare... då ingen bil för mig...
hvad er der nu galt ?
Lägre, jag tror den blir högre. Alla vill sitta högt (nästan). Normal hög bil (vanlig personbil) duger åt mig och borde göra för de flesta. Lustigt, förr i tiden mätte man last höjd i bagaget, så att bilen inte var för hög. Det ansågs dåligt. Idag är det tvärtom nästan.
Men Styggavargen så bra att det finns bilar för alla preferenser. Man köper helt enkelt den som passar bäst.
Jag ser att nya Auris har helt nytt form med mindre kamera (Safety Sense) ser lika ut som C-HR, Prius gen 4 och Rav4.
Jag visar er foto var fukt kamera och helljusautomatik på nya Prius se inlägg #256 och #258: http://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/modellspecifikt/toyota-prius-2016-gen4?page=12
hvad vil du med det , hvorfor altid så negative når det handler om YOYOTA. ??
GF det var ett problem de upptäckte i början, åtgärdat för längesedan och min har funkat klockrent sen uppdateringen
Min ständiga otur, det är strax dags för mig att byta och har precis ställt in mig på C-HR, så visas denna och frågan är med ny hybridlina om inte denna är värd att vänta på... Grr...
När jag bytte sist så kom Rav4 hybrid ett halvår senare och denna lär inte komma ut så snabbt på marknaden
Hade precis bestämt mig för en blå C-HR
Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.
Köpte Auris 21 december 2015 och uppgradera ny värmekamera den 21 december 2016, det är 365 dagar väntetid. Det är lite bättre med mindre fukt men går inte halv fukt börjar lampa lyser nästan varje dag för bara vår, höst och vinter. Inga problem på sommaren. Han sa på min bil ska vara medel värme och vill inte ska programmera hög värme på elslinga kan råka händelse spricka vindrutan som andra ägare fick byta ut mot ny vindrutan och ber jag/vi ska inte göra ändring och låt den vara och kör vidare och strunta blinka lampa. Sånt är det livet och jag känner besviken. Just nu har min Opel Astra har bara meddelande blinkande lampa 2 ggr händelse i 1 år körning med mycket kraftigt regn ute och mycket fuktigt ute att jag inte på kontinuerligt vindrutetorkare utan istället på intervall.
GF varför du väntade så länge har jag ingen aning om, min åtgärdades hösten 2015 och sen var problemen borta, funkar klockrent oavsett väder
Ja C-HR är perfekt, helt okej dragvikt då jag säljer husvagnen i vår, men kanske att Aurisen får en vassare drivlina som är värd att vänta på, de flesta som testkör hybrid missar att ställa bilen i normalläge, sen behöver man inte varva så mycket och om man gör som många ovana och trampar gasen i botten så växlar lådan ner, det blir ingen märkbart bättre acceleration och vem kör fullgas på en vanlig bil...?
Hybriden är underbar och jag saknar den så nu är det dags för en ny, frågan är C-HR eller Auris, får se efter 6 mars hur den ser ut, sen släpper de ju Supran och Faceliftade Aygo
Det är auktoriserad Toyota verkstad (Europeiska Motor AB) som jag har kontakta och fixat 2 ggr höst var bara programmera utan värmeslinga och sist vinter första gång installera värmeslinga, det blir sisådär då måste ta hög fläktvärme låter hög ljud och med AC på då funkar bra. Min Astra behöver inte AC på och låg fläktvärme utan någon blinka lampa med fuktigt ute.
GF tur att man inte behöver det idag, funkar kanonbra
I och med de uppdaterade safety sense så blir det intressant om dem åtgärdat fukten också.
Kommer Auris med en kraftfullare drivlina så är den definitivt värd att vänta på. CH-R hybrid är undermotoriserad i mitt tycke. Samåker ofta med en kollega som kör CH-R och det är rätt mycket uppförsbackar när vi ska hem, händer ingenting när han gasar. På vägen till jobbet drar den dock knappt någon bensin alls.
Gillar den annars. Fina köregenskaper, sköna stolar och bra materialval interiört(hans är fullutrustad med läder överallt). Infotainmentsystemet och drivlinan sänker den.
ksodelund, det är ju precis det jag förklarat :) Inga bekymmer efter uppdateringen hur mycket snö eller vatten man än drar med sig in i bilen
Styggavargen oroar sig i onödan. Även enligt Vi bilägare, senaste numret, så blir nya Auris längre, LÄGRE och bredare. Blir intressant se hur mycket längre den blir. Är tanken att den tar över efter Avensis? Låter ju på senare tid som att det inte kommer någon ny sådan...
C-HR är en trevlig bil. Provade en sån hybrid för en tid sedan och dom första 2 milen gick mestadels på 90-väg. 0.45 visade färddatorn efter det och då körde jag som jag alltid gör. Ingen speciell eco-driving utan följde trafikrytmen. Tillbaka till firman tog jag en mindre 70-väg, med 40 genom några byar och tillbaka på firman hade den tagit 0.42 i snitt hela resan enligt färddatorn. En intressant iakttagen var att den gick på el även i jämn fart av 80, upptäckte jag på slutet, när jag växlade till den vyn på displayen. Kanske gör den det även i högre fart? Tittade inte på den infon då...
Bilen var mysig och jag gillade den. Men nyligen satte jag mig på passagerarsidan i en och upptäckte en nackdel. Den stolen går inte att höja o sänka och med mina 180cm hamnade jag onödigt nära taket. Kolla det om du brukar sitta där ibland! Förarstolen är höj o sänkbar så inget problem där. Gillade även stoppningen i stolarna.
Nya Auris ska bli spännande se!
Din Mazda 6 är riktigt körglädje och roligast att köra än Toyota för flesta ägare och journalist :-)
Rutger - du har nog inte heller suttit i baksätet på en C-HR... OK - med 1,80 i strumplästen kanske det går men mindre ungar brukar inte gilla att inte se nåt ut. Skall bli intressant att se nya Aurisen för att återgå till trådens ämne.
Rutger, det verkar som det är relativt lätt att köra den under halvlitern, jag tycker den har lite högt vägljud, men sist jag provkörde så tyckte jag det var okej, stolarna är riktigt sköna och jag har lärt mig att tycka att bakändan är okej, jag har alltid gillat fronten och sidovyn....
Det verkar som att det kommer finnas både 1,8 och 2,0 hybrid framöver i bilarna så frågan är om 2,0 är en vassare drivlina, man har ju pratat om Power hybrid så den kan i så fall dyka upp även i C-HR
Pi - Jodå, jag provsatt en kort stund och jag satt bra. Tyckte det var lite mysigt med inte så mycket insyn. :-) Men barn kan säkert uppleva det instängt.
Men för att återgå till nya Auris så tror jag mer på den. Säkert bättre pris också... Och förhoppningsvis inte för extrem design... Jag gillar dagens design, som vi just köpt en åt min fru.
Simon - Jag reagerade aldrig på vägljudet... Tyckte hybriden var både pigg och bekväm. Den var en positiv överraskning.
2.0 hybrid låter spännande. Hoppas den även får dra en inte allt för tung husvagn. Med tanke på Bonus-Malus behövs det snåla dragbilar. Annars får vi väl göra som dig och sälja husvagnen till nästa bilbyte om några år. ;-)
Det verkar ju som att de lyckats lura motorjournalisterna, för tittar man på spionbilderna på testbilarna så har de inte mycket gemensamt, taket och bakdörren är inte alls lik testbilarna :)
Testbilen ser ju nästan mer ut som versionen fram till -12 i bakdörrar o tak.
Ja, jag tror de lyckats luras ordentligt :)
Hittade mycket information på denna sida, ny motor, ny typ av CVT växellåda och förfinad hybridteknik, kanske 4-hjulsdrift
https://www.motor1.com/news/234121/2019-toyota-auris-teased/
Bensinmotorn får tydligen 143 hkr och Elmotorn 107 hkr, så den här lär ju röra på sig betydligt mer än dagens 1,8 (99 hkr + 82 hkr) Kommer bli intressant
Ja, låter intressant med motorerna.
Såg du den här:
https://www.motor1.com/news/228387/next-toyota-rav4-spy-photos/
Ja den har jag sett, men omöjligt att se hur den kommer att se ut ;)
Jag läste följande om Auris i din länk:
"Output stands at 169 horsepower (126 kilowatts) at 6,600 rpm and 205 Newton-meters (151 pound-feet) of torque from 4,800 rpm in cars powered exclusively by the gasoline engine whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm."
Nä, såg mest ut som en kloss. :-) Men intressant att en ny är på G.
Måste säga att det var stilrena fälgar på den maskerade bilen i Simon's post.
Ska bli intressant med en ny Auris, framörallt om dom får kryddat med moderniteters som CarPlay, plug-in hybrid och i mitt personliga tycke, får till designen och materialval på interiören.
Just C-HR är ju en bil som sticker ut designmässigt, dom kanske skulle surfa vidare på den vågen. Dagens Auris design med lite C-HR drag och som sagt, en trevligare interiör med bättre smartphone integration.
Reverend Benny, Jag kopplar ju min mobil mot Avensisen 2015 och får upp allt jag önskar och lite till, när jag läser om vad folk inte gillar med sina bilar så är det ofta missnöje just med dessa system, så en undran, vad är det du menar att du saknar som du inte får med Touch 2 som har full integration och mirrorlink? Jag har aldrig fattat detta?
Mirrorlink som är kompatibel har någon enstaka telefon som inte säljs längre, fullständigt idiotiskt,
Touch 2 är ljusår ifrån de andra bilarna jag haft de senaste åren.
Junkers vill du fördjupa lite? Jag kan ärligt talat inte komma på något jag saknar, älskar röststyrningen och den suveräna GPS:en och har svårt att tänka mig att vara utan den och alla funktioner, jag matar ju min med en mediaspelare dessutom så kan se både musikvideor och TV :)
Nya 2018. Negativ: Android Auto och Apple CarPlay är inte tillgängliga.
http://www.motortrend.com/cars/toyota/corolla/2018/
Ingen ide det är bättre att du provar andra.
Junkers, lite trist då du tydligen hade väldigt klara uppfattningar om skillnaden så jag vill gärna veta vad som skulle vara så mycket bättre och vad det är jag saknar?
TOYOTA GIVER DEN HELR ARMEN , super fedt.....
Simon, det är bättre du inte vet så är du nöjdare.
Jag kan ge Toyota ett plus för att navigatorn var ganska bra.
Junkers, okej då får jag dra slutsatsen att det inte är någon större skillnad och samtidigt antar jag att det är några år sedan du hade din Toyota så mycket har ändrats
Ja det är hela ett år sedan.
Som jag förstått det, så implementerar Toyota först i Avalon Apple CarPlay.
De var en av de nyheterna när den släpptes. Så de kanske kommer framöver till Auris men inte direkt..
Tack Benny för din beskrivning, säkert bra och i synnerhet om man inte har röststyrning från början, jag kan välja att kolla video eller tv när jag kör men inget att rekommendera ur trafiksäkerhetssynpunkt ;) Dessutom gillar inte GPS:en att jag lurar signalen att jag står still, körde mediaspelare redan -05 i min Corolla T-sport men då på en separat 7" skärm.
Rolig finess men inget som används speciellt ofta får jag erkänna, i nästa bil skippar jag nog mediaspelaren
Toyota och Lexus kommer erbjuda CarPlay och AndroidAuto i Europa, det är bara en tidsfråga. Dom har inte råd att står utanför något som de flesta andra tillverkare har som standard idag.
Sen finns det ju för och nackdelar med allt, men det beror väl på hur man väljer att se på saker.
CarPlay och Android Auto är ju utformade för en sak, att fungera med bilens infotainment och att appar designas för just detta.
Det är också Apple och Google som bestämmer vilka appar som fungerar i CarPlay/Android Auto, på gott och ont.
Sett ur ett trafiksäkerhetsperspektiv så är det bra, fokus ligger ju på användarvänlighet, röststyrning och att bilföraren inte ska ägna en massa tid på fokusera på infotainmentskärmen.
Nackdelen med detta är ju att Google och Apple dikterar vilkoren för vilka appar som ska fungera.
Det går t.ex. inte att titta på Netflix eller Youtubeklipp medans man kör vilket mirrorlink erbjuder.
Sen är enkelheten med Carplay ett plus tycker jag, du stoppar in kabeln (eller via wifi, men det komplicerar saker) och så fungerar det bara. Detta gör det lätt att komma igång. Perfekt om man är flera i hushållet och om man byter telefon.
Just gränssnittsfrågan tycker jag är värd att fundera på, visst fungerar det att spegla skärmen precis som man kör till en Apple TV, men det är inte alltid det blir optimalt.
Jag har dock lite för dålig kunskap om Touch2 och hur det kopplas mot iOS, vad jag vet så är Mirrorlink bara för WindowsPhone och Android.
Vet inte vilken teknik som används för att koppla ihop iOS mot Toyotas infotainmentsystem.
Det finns lite andra aspekter som faktiskt KAN vara till Mirrorlinks fördel och varför många tillverkare väljer det framför AndroidAuto, biltillverkarna vill inte att Google tar del av en massa information om bilen och hur föraren/ägaren använder bilen.
Vet inte om dessa vilkor ändrats för AndroidAuto, men det var prat tidigare om att t.ex. Audi vägrade Android Auto för att Googla samlade så mkt data (ODBII data osv).
Som vanligt så finns det för och nackdelar med allt, nu när Audi ändå erbjuder Android Auto så kan jag bara dra slutsatsen att Audi och/eller Google ändrat sig.
Men för att spåra tillbaka till Auris lite snyggt.
Är detta en helt ny plattform med nya drivlinor vi kanske kommer att få se?
Men mirrorlink funkade ju enbart för ett fåtal telefoner i Toyota, de flesta säljs inte ens längre, hur kan det vara ett alternativ?
Toyota stödde bara Mirrorlink 1.0 medan de flesta telefoner kräver 1.1.
Det kanske har ändrats?
I vilket fall är det långt ifrån alla telefoner som stödjer det och ingen Apple.
Ja som sagt om Toyota har uppgraderat till mirrorlink 1.1så har man Samsung, några Sony och några Huawei men kör man fortfarande 1.0 är det inte mycket som funkar.
Min bil från 2016 funkade det inte i med samsung.
@Junkers.
Nja, alla de stora tillverkarnas telefoner såsom Samsung, Sony, LG, HTC och några till ska stödjas, t.ex. så funkar ju Samsungs alla lurar upp till S8.
Men det är ju långt ifrån alla, Motorola, Nokia och många andra numera erkända telefontillverkare finns ju inte med.
Fast utan att ha grävt djupare i Touch2 systemet så verkar Apple fungera, kollade en Video från någon senare Toyota och där speglade man iPhone till Toyotas skärm.
Tror inte heller det var något fulhack utan såg ut att vara standard.
Något meckig uppsättning initialt men det gör man ju bara en gång förhoppningsvis.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.