Vi Bilägares forum

Kommentarer ur spår

Kommentarer ur spår

Jag beklagar men kommentarsfunktionen på nya artiklar är tillsvidare avstängd. Den senaste tiden har i stort sett varje diskussion avvikit från ämnet och slutat i smädelser, personangrepp och sandlådebråk. Så kan vi naturligtvis inte ha det! För att ge alla inblandade (ingen nämnd och ingen glömd) möjlighet att hämta andan, har jag därför beslutat att för nu inte släppa fram några nya kommentarer.

Vänliga hälsningar

Tommy Wahlström
Redaktionschef Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-11-11 13:31

Kommentarer

Att det är du som reagerar på att jag tog upp ord som idiot och pensionär tyder rätt rejält på att det är du som tar det personligt, inte jag.

Dessutom börjar du ditt inlägg med följande mening: "Jag förstår inte riktigt din resonemang om "Fuck off" eller varför du bryr dig."

Att du med den meningen skulle åsyfta mitt tidigare inlägg som jag skrev för någon dag sedan angående ord som bör förbjudas håller jag för högst osannolikt.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:10

Benols, jag har inga som helst problem med att du vet vem du är. Allt annat vore ju, minst sagt rätt kul. Men nu var det ju inte det som var frågan, eller hur?

Du skriver; "Jag kan självklart maila Tommy Wahlström och be honom verifiera att att jag är den jag är - även om jag inte vet vem jag förmodas vara?"

Kan du bara inte göra det, så slipper vi spekulera? Eller har du ett problem med detta? Läs gärna mitt förra inlägg igen.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:14
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Och får att svara på din fråga om vad jag vill egentligen så torde detta nått fram till de flesta, men uppenbarligen inte till dig. Jag vill alltså ha en aktiv moderering och klara regler. Jag vill att dessa regler etableras genom aktiv handling, nämligen moderering.

Sedan är det helt ointressant varför Benols skrev fuck off till Jes. Poängen är att baserat på det jag hittills sett av Benols författande så är han fullt kapabel till att skriva åt Jes och förmedla ett budskap utan att använda sig av ett fuck off.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:14
leifer skrev:

Rustan, som jag sa. Det är inte bara fuck off eller enskilda "fula" ord som är problemet. Detta förstår du mycket väl. Du förstår då också hur svårt det är med aktiv moderering eller skilja ut när nån blir påhoppad eller inte. Subtila påhopp kan vara värre. Se behöver du inte tala om vad "de flesta" förstår när vi pratar med varandra. Du behöver inte antyda att jag är dum, men det verkar vara nån slags försvarsmekanism hos dig. Känner du dig kränkt av mig eller vad är problemet?

Varför tala om att det är svårt att moderera subtila påhopp? Vad har det med saken att göra? Här var poängen att ingen modererade när Benols skrev fuck off. Fuck off är väl knappast subtilt? Att det finns fler saker som leifer anser bör modereras hör inte till saken när jag diskuterar varför fuck off bör modereras. Detta tror jag de flesta förstår, men uppenbarligen inte riktigt alla.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:26

Älskar alla nya signaturer! :-)

Uppdaterat: 2013-11-16 19:27

Mitt egen verifiering är min e-mailadress. Jag har fått flera mail från ViB - på gott och på ont.

Men man kan enkelt se att min e-mailadress är "på riktigt". Den är nämligen inget fejk - den är den jag använder i mitt yrkesliv. Kör man med en adress typ idiot@hotmail.com.... (Jag har skrivit om detta i en annan tråd.)

leifers trams (han har inte fattat) lämnar jag därhän.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:32
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.
leifer skrev:

Rustan, nej problemet är inte bara Fuck Off inte modereras, det är större än så. Och i det specifika fallet började det med att Jes jagade Benols med blåslampa utan större åtgärd från moderatorn. Jag undrar fortfarande dock varför du bryr dig så mycket om detta forum och hur det modereras.

Jajamensan, problemet är större än så, det handlar nämligen om det jag skrivit ett antal ggr men som du aldrig tycks vilja läsa, nämligen aktiv moderering och klara regler. Det är det jag efterlyser vilket framgått med all önskvärd tydlighet, läs gärna det jag skriver.

Om man inte ens modererar ett fuck off, hur ska man då klara av att moderera allt annat, t.ex det du beskriver som subtila påhopp?

Uppdaterat: 2013-11-16 19:34

leifer skrev: "Om Benols ska mejla nåt så tycker jag vi alla ska göra det. ALLA eller INGEN. Är du med?"

Om nu leifer behagar läsa mitt inlägg där jag tar upp frågan med Benols, så kanske det faller ner ett mynt. Det är visserligen lördagskväll, men man borde ju i alla fall kunna kräva att man läser vad man skriver.

Det var inget trams om att ALLA skulle gör det; det var en uppmaning till Benols att han borde, för att undanröja vissa misstankar, se till att han fick sitt nick verifierat av Tommy W.

Var den där texten för lång att läsa? leifer?

Uppdaterat: 2013-11-16 19:44
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jo, AL, jag är väl möjligen lätt naiv. Hoppas det håller;-) Men det borde väl vara enkelt för t.ex. Tommy W att kontrollera Benols legitimitet? Han har ju berättat om sina modereringar i andra forum (där han f.ö. inte är anonym). Så vad är problemet?

Uppdaterat: 2013-11-16 19:49
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Benols; inga problem, vi är på samma nivå. Ser fram emot att du blir "friad" av ViB.

Uppdaterat: 2013-11-16 19:58
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Alltså allvarligt Benols, vad menar du med följande text: "Jag har i det sammanhanget också förklarat att jag använt "fula ord" och att orsaken var just att Jes_ - i viss mån understödd av AL och Rustan - jagade mig och trakasserade mig en hel kväll."

När skulle jag ha jagat och trakasserat dig? Det måste finnas någon rim och reson i anklagelserna du häver ur dig!

Jag har inget emot dig, jag använder ditt "fuck off" som ett exempel på utebliven moderering och efterlyser en aktivare sådan och klarare regler. Att det var du som skrev och varför är helt ointressant. Men sluta gärna att sprida ogrundade anklagelser omkring dig.

Uppdaterat: 2013-11-16 20:03

AL, om det nu Benols skriver stämmer, så blir det ju en bekräftelse på det jag efterfrågat. Eller hur? Om det är som du befarar, så blir ju framtiden enklare att hantera;-)

Vad gäller leifers. "Hela resonemanget är "sjukt" och jag hoppas att det klargörs av nån moderator." Ja, nu var ju Benols med på båten, så vilka problem har du?

Uppdaterat: 2013-11-16 20:31
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Ursäkten godtages Benols, det hedrar dig.

Uppdaterat: 2013-11-16 20:36

Benols, än så långe har du min respekt (även om det gror en liiiiten djävul bakom ett öra); hur kan man, som i ditt fall, läsa en hemsida som denna under en lång tid och inte falla in i ett kommenterande? Det borde vara.... svårt. Typ.

Uppdaterat: 2013-11-16 20:44
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

leifer skrev; "I såna fall vill jag att Vi bilägare ska ha "jobbmail" och telefonnummer till alla vi här."

Skulle inte kunna uttrycka det bättre. Ett mycket bra förslag från leifer.

Uppdaterat: 2013-11-16 20:49
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jag missade faktiskt inlägget med "fuck off" annars hade jag tagit bort det. Jag läser inte alltid alla inlägg och det är därför jag kan missa ett och annat som kanske inte hör hemma i inläggen. Ett påpekande kan ju göra att jag hittar det olämpliga men när jag här letade efter det för att radera så var det redan borttaget av personen som skrev det.
Om jag ser utttryck som det så raderar jag det för det hör inte hemma i artiklar eller i forum.
Anledningen till att jag inte läser alla inlägg är för att det kan vara samma svamlande en hel sida igenom och det blir för mycket att läsa igenom.
För övrigt behöver Roys modereringsbehörighet bytas ut mot någon som är inne oftare än han tycker jag.
Ingen kritik mot Roy som person men han är inne för sällan. Jag är inte inne varje dag och förmodligen inte Saabnisse heller. Eller åtminstonde lägga till en person som moderator om Roy skall vara kvar.

Uppdaterat: 2013-11-16 21:47
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Med all respekt för Hacken, först svarade du faktiskt på det inlägget av Benols där han skrev fuck off, därefter påpekade jag att det borde tas bort, sedan skrev jag ett längre inlägg om varför jag ville att inlägget skulle raderas, då svarade du "på den här sidan?", jag svarade att du skulle backa en sida och sedan var du inloggad en stund till för att sedan logga ut.

Allvarligt talat, om du missade detta inlägg trots alla påpekanden så vet jag inte vad som krävs för att du ska upptäcka ett fuck off.

Uppdaterat: 2013-11-16 22:26

Är det bara jag........som tycker........att Jes......har utvecklat........en ganska personlig........men samtidigt........jobbig.......författarstil?

Uppdaterat: 2013-11-16 23:12

Nog om detta "fuck off" nu. Det är borta och jag vidhåller att jag missade det. Tänker inte förklara mig mer p.g.a. risk för att detta blir en utdragen diskussion om ett uttryck som nu är borta.
Om någon är missnöjd med detta så anmäl bara till Vib och be att få mig avsatt. Jag tänker inte gråta för det.
Att vara moderator här kan jag både ha och mista utan att det stör mig.
Ibland skulle det vara enklare att bara vara en "inläggare" istället för att försöka reda ut vad som skall raderas eller inte.
Är man för nitisk så är det säkert inte bra och är man för släpphänt så är inte det heller bra. Man kan aldrig vara alla till lags.

Uppdaterat: 2013-11-16 23:14
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Nu när saken har retts ut och att samtliga tycks vara överens om att fuck off inte är tillåtet utan bör modereras så ändrar jag givetvis min signatur.
Är jag inte en hedersknyffel, så säg?

Uppdaterat: 2013-11-16 23:14

Jag har det största förtroende för Hacken, känner att han kan vässa naglarna utan att folk ska bli arga. Det är en vädjan om styrning och klara regler helt enkelt. Anledningen till att många trådar urartat är helt enkelt för att det har tillåtits.

Uppdaterat: 2013-11-16 23:34

Jag måste ha hamnat på fel forum, det pratas bara om kalsonger här.

Uppdaterat: 2013-11-17 08:19
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

En sak jag undrar över, nu när det börjar bli halt och om ni åker lite för fort och det börjar glida och trots ABS bromsar, får ni bromsspår i kalsongerna ändå?

Uppdaterat: 2013-11-17 11:51
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

He-he, men jag gillar faktiskt franska bilar, som jag skrev i en annan tråd skulle jag kunna skriva en roman om vissa modeller.
Jädrans vad med fel jag hade, men jag trivdes med de flesta ändå!
Men jag har haft rejält med fel på Saab också, speciellt förr.

Uppdaterat: 2013-11-17 12:03
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Tråden behöver inte städas. Den behöver tvättas.

Uppdaterat: 2013-11-17 16:16
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jag reagerade på detta igår:
"Mina kalsonger är nog i alla fall bättre på att förstå sammanhang och skriva inlägg som inte blir raderade av ViB än Hultarn. Så Uno vore en bättre moderator till och med....

Men eftersom det är ViB:s egen personal som raderat hultarn varje gång så är ju ansvariga medvetna om hur han går på och följaktligen blir han heller aldrig någon moderator, tack och lov:-).. "

Följden blev att min reaktion blev borttagen, men inte detta misslyckade försök till humor.
Jag är förvånad.
Det är mycket baktalande av tredje person, men det är tydligen ok.

Uppdaterat: 2013-11-18 11:01
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Benols, någon verifiering av identiteten ska naturligtvis inte behövas, det är ett dåligt förslag, men jag förstår varför det kom fram, skulden ligger hos Uno och alla hans alias.

Uppdaterat: 2013-11-18 13:01
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Självklart ska väl ingen krävas på att verifiera sin identitet här Benols. Dumheter från några som verkar tro att de på något sätt bestämmer agendan här.

Men positivt att det då kanske blir lite stramare tyglar i fortsättningen. Passar det inte så får man väl starta ett eget forum någonstans och diskutera kalsonger där istället.

Uppdaterat: 2022-11-02 21:27

Känner snart att några behöver ett hederligt och väl beprövat kalsongryck för att komma på rätt spår igen ....

Uppdaterat: 2013-11-18 14:43

Jes_ (fixat nicket?): ja, det var ju OK, fast sedan gled det visst iväg... Men, med lite naddsudd kanske det kan bli så.

Uppdaterat: 2013-11-18 17:43
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Bästa tråden någonsin på Vib.

Uppdaterat: 2016-03-13 02:15