På vardagar svarar Vi Bilägare på läsarfrågor om bilar och trafik. Vill du att vi ska svara på din fråga? Fyll i formuläret eller mejla till bilfragan@vibilagare.se.
FRÅGA:
Läste artikeln i Vi Bilägare angående Saab 9-3:s bilbälten. Vad gäller i dag vid utbyten av bälten som inte funkar som de ska göra?
Christer Thorngren
SVAR:
Alla garantier (förutom den tvååriga nybilsgarantin som hanteras av Saab-handlarna) och goodwillåtaganden upphörde 2011-12-19 då Saab Automobile AB gick i konkurs.
I det aktuella fallet med bilbälten och Saab 9-3 så var problemen på årsmodell 2003 och några få fanns på årsmodell 2004.
Saab Automobile Parts AB, som ibland förväxlas med biltillverkaren, hanterar inga garantier på bilarna. Saab Automobile Parts AB har nu ändrat sitt namn till Orio AB.
Christer Volby, Orio AB
Diskutera: Har ditt bilägande påverkats av Saabs konkurs?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag har personligen varit i kontakt med Orio (f.d. Saab Parts). De sa att de har alla reservdelar i lager numera. T.o.m. till nya Saab 9-5 gen. II...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.