Servostyrning utslagen på Toyota Auris 2,2 diesel. årsmodell 2008 uttagen 071221
Modell
Årsmodell
2008
Beskrivning av problemet
Hej!
På våran Auris slutade servostyrningen fungera +några funktioner till bla så lyste lampan för ABS bromsarna,fönsterhissen på förarsidan fungerade inte att köra upp. Jag undrar har någon mer än jag blivit drabbad av detta? Verkmästaren på Toyota i Karlstad vägrade att skicka in detta som ett goodwill ärende. Troligtvis pga vårt tidigare brev till Toyota Sweden då vi klagade och undrade över bilens kvalitet och vad som hänt. Detta är andra gången vi blivit drabbade av denna verkmästare då han tidigare nekat att skicka in goodwill på nivågivaren till xenonljuset. Då kontaktade jag Toyota service i Torsby. Där var det inga problem man skickade in en goodwill ansökan som gick igenom utan problem. Det skulle man ha gjort nu också om det inte vore för att de hade semesterstängt. Och jag tog bärgning på bilen till verkstaden som bogserar bilen till närmaste Toyotaverkstad vilket var karlstad tyvärr.
3000kr kostade kalaset med rabatt på priset på all felsökning som gjordes. Något riktigt fel hittades aldrig,något i ECU hade löst ut men vad och varför kunde man inte förklara riktigt. Eller också vet man om ett fel och inte vill tala om det. Men jag ska fråga uppe i Torsby igen om detta fel och vad det kan vara om man känner till något om det. Eller också ett nytt brev till Toyota Sweden och höra om det inträffade om det ska vara så här. Visserligen har garantierna gått ut då bilen gått snart 13500mil nu. Men är man trogen Toyota kund så är man och då ska man vara rädd om oss och erbjuda goodwill. Kanske man ska skriva ett nytt brev till Toyota Sweden? Vad tycker Vi bilägare om detta? Är det något ni kan forska i detta om det är ett vanligt fel?
På våran Auris slutade servostyrningen fungera +några funktioner till bla så lyste lampan för ABS bromsarna,fönsterhissen på förarsidan fungerade inte att köra upp. Jag undrar har någon mer än jag blivit drabbad av detta? Verkmästaren på Toyota i Karlstad vägrade att skicka in detta som ett goodwill ärende. Troligtvis pga vårt tidigare brev till Toyota Sweden då vi klagade och undrade över bilens kvalitet och vad som hänt. Detta är andra gången vi blivit drabbade av denna verkmästare då han tidigare nekat att skicka in goodwill på nivågivaren till xenonljuset. Då kontaktade jag Toyota service i Torsby. Där var det inga problem man skickade in en goodwill ansökan som gick igenom utan problem. Det skulle man ha gjort nu också om det inte vore för att de hade semesterstängt. Och jag tog bärgning på bilen till verkstaden som bogserar bilen till närmaste Toyotaverkstad vilket var karlstad tyvärr.
3000kr kostade kalaset med rabatt på priset på all felsökning som gjordes. Något riktigt fel hittades aldrig,något i ECU hade löst ut men vad och varför kunde man inte förklara riktigt. Eller också vet man om ett fel och inte vill tala om det. Men jag ska fråga uppe i Torsby igen om detta fel och vad det kan vara om man känner till något om det. Eller också ett nytt brev till Toyota Sweden och höra om det inträffade om det ska vara så här. Visserligen har garantierna gått ut då bilen gått snart 13500mil nu. Men är man trogen Toyota kund så är man och då ska man vara rädd om oss och erbjuda goodwill. Kanske man ska skriva ett nytt brev till Toyota Sweden? Vad tycker Vi bilägare om detta? Är det något ni kan forska i detta om det är ett vanligt fel?
Lösning på problemet
se den övre texten.
Övriga kommentarer
se den övre texten.
Modellbenämning
Auris 2,2 D4D D-CAT