Nästa artikel
Påverka och vinn!
AutoIndex 2017

Påverka och vinn!

Publicerad 12 januari 2017 (uppdaterad 31 januari 2017)
Sveriges största konsumentundersökning om det privata bilägandet är på gång för 17:e året i följd. Var med och påverka och ta chansen att vinna fina priser i form av resepresentkort.
AutoIndex 2017 består av en hel radda frågor som handlar om bilägandet i stort;
bilens kvalitet, köregenskaper, komfort, bränsleekonomi, bedömning av verkstäder, återförsäljare och lojalitet.
 
Genom att delta är du med och påverkar utvecklingen. Bilbranschen tar undersökningen på allra största allvar. AutoIndex granskas och analyseras, framför allt eftersom undersökningen kommer från oberoende part och där det ges möjlighet att jämföra sig med konkurrenterna.
 
Rekyteringen av respondenter sker till övervägande delen slumpmässigt via bilregistret. Men som ett komplement bjuder vi också in läsarna av Vi Bilägare att delta i undersökningen. Det är bara att klicka på nedanstående länk. Det handlar om många frågor. Räkna med en tidsåtgång på 20–30 minuter.
 
Resultatet av undersökningen kommer att presenteras i Vi Bilägare under våren 2017.
 
Välkommen!

Länk till undersökningen AutoIndex 2017
 

Länkar

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (3)
#4 • Uppdaterat: 2017-01-13 10:48
pinjong

Jag fick kryssa i alternativet "annan" ganska mycket eftersom jag har en vana att byta märke vid varje bilbyte. Därför rekommenderar jag förstås inte varken min bil eller handlare. Är dessutom genuint otrogen mot märkesverkstäder.

#5 • Uppdaterat: 2017-01-13 12:55
Stefan Eriksson

jag vill härmed förtydliga att jag gillar Toyota och andra japanska bilar, så även tyska bilar på ungefär samma nivå. Min åsikt grundas på att jag tidigare under flera år deltagit i undersökningen och noterat hur frågorna är ställda och man behöver inte vara överbegåvad för att inse resultatet.

#6 • Uppdaterat: 2017-02-21 16:26
Ainisse

Har tröttnat på denna undersökning, då den är dåligt ihopsatt och inte anpassar sig efter de svar man gett tidigare. Exempel: Om jag inte nyligen köpt ny bil, vill jag INTE svara på frågor om återförsäljaren, om han/hon var bra, m.m m.m. Sånt minns man inte efter ett par år. Gör om och gör rätt, så kanske jag svarar igen.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.