Nästa artikel
Swedish House Maffia gör reklam för Volvo XC60
Nyheter

Swedish House Maffia gör reklam för Volvo XC60

Publicerad 17 maj 2013 (uppdaterad 20 maj 2013)
Spekulationer gjorde gällande att Volvo skulle presentera en helt ny bil – men så blir inte fallet. I stället sjösätts en ny reklamkampanj.

Volvo tar hjälp av musikundret Swedish House Maffia för att marknadsföra nyligen uppdaterade XC60. Bilen kommer att synas tillsammans med den framgångsrika gruppen i en ny musikvideo som sänds för första gången på fredagskvällen.

Rykten om en helt ny bil eller en ny variant av XC60 började dock spridas på nätet sedan Volvo gått ut med ett par korta reklamsnuttar som informerade om en "världspremiär" som skulle äga rum på fredagen.

Bo Larsen, informationschef Volvo Personbilar Sverige, bekräftar dock för Vi Bilägare att det är reklamkampanjen, inte någon ny bil, som får premiär.

Det var i februari Volvo presenterade ansiktslyft för inte mindre än sex modeller, bland annat för märkets globala bästsäljare XC60. De uppdaterade bilarna premiärvisades sedan i samband med Genèvesalongen i början av mars.

Diskutera: Vad tycker du om Volvos kampanj?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (3)
#4 • Uppdaterat: 2013-05-17 19:49
kesey

Ja det är ju lägre medelklass och neråt som lyssnar på SHM så det kan ju vara en perfekt matchning.

#5 • Uppdaterat: 2013-05-17 21:09
trasten

Reklamen var dock helt ok!

#6 • Uppdaterat: 2014-12-05 12:36
Styggavargen

Jag tror Volvo hade kunnat få fram en kombi/sedan modell på 4,65-4,75 meter med en vikt på under 1600 kg. Rätt motoriserad med låga utsläpp och med rätt prislapp skulle den sälja. Ett krav till, inte schabbla med designen så att bilen blir opraktisk (som typ Volvo V60), inte heller så tung som V70. Då har vi ett framgång utan dess like. De borde ta fram en riktig snål bensin motor på runt 125-150 hk för att driva bilen. Hade inte varit fel om den kunde få någon liten elmotor för att få ner förbrukningen vid accelerationer i stan. Rätt prislapp och med låga driftskostnader och bra säkerhet...ja då hade andra biltillverkare fått det svårt i konkurrensen.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.