Nästa artikel
Mazda inför prisgaranti på service
Nyheter

Mazda inför prisgaranti på service

Publicerad 1 mars 2013 (uppdaterad 1 mars 2013)
Efter lyckade försök i Norge vänder nu Mazda vidare till Sverige. Nu införs prisgaranti för originalservice på märkesverkstad.

Den som äger en Mazda kan snart genomföra en originalservice på sin bil hos märkesverkstad till samma pris som på en annan verkstad.

– Mazda prisgaranti på originalservice säkerställer att Mazdaverkstäderna alltid ska kunna matcha prisförslag från andra verkstäder, säger Stefan Sandberg, eftermarknadschef på Mazda i Sverige.

Enligt Mazda är erfarenheten att fristående verkstäder inte alltid genomför alla punkter i Mazdas servicescheman. Det händer att ventiler inte justeras, att servicen inte registreras eller att parametrarna i motorns styrenhet inte nollställs när man byter olja.

Nu behöver dock ingen längre välja bort Mazdas märkesverkstäder i tron om att någon annan skulle utföra servicen billigare. Sedan i april 2011 har man erbjudit prisgarantin i Norge, och enligt Mazda har man redan märkt en skillnad i kundernas inställning.

Diskutera: Hur ser du på prisgaranti på originalservice?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2013-03-02 17:00
Birger Karlsson

Roger Skagerström ja sälj tysktrollet och köp en riktig kvalitetsbil. Det är de kända för Mazda. När läser man något om Mazda som detta nedan. Aldrig!

http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/

#9 • Uppdaterat: 2013-03-02 18:56
Bolle 951

Efter mitt tidigare inlägg vill jag bara inflinka.....vem vågar köpa en inportbil utan digital servicebok ?
Kan detta vara ett bra sett att komma åt fusket med milräknaren?
Eller finns det andra medel att kringå detta?

#a • Uppdaterat: 2013-03-02 23:50
Roger Skagerström

Det går väl säkert att forska i var bilen servats innan, begära utdrag ur ursprungslandets bilprovningsgrej etc. Men själv skulle jag nog känna mig hyfsat säker om det fanns servicepapper från spridda tider där man kan se att milen rullar på etc.

Folket på BMW var dock rätt skeptiska och var tvunga att ringa och fråga Forema om bilens servicehistorik trots att jag skickade med pappren från alla servicetillfällena.

Birger : Har bara haft den 9 månader än :P Måste komma ifatt med amorteringarna ;)

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.