Volvos rostskydd är bra och plug in-versionens skiljer sig inte från den bil vi testade i ViB 14/2012. Motorhuv av aluminium, baklucka och dörrar noga tätade och inuti dörrarna har det sprutats vax. I hjulhusen finns väl täckande innerskärmar. Undertill hänger plastsköldar och där de inte täcker plåten har det sprutats slitskydd.
Under bilen går dock att hitta åtskilliga skarvar som helt saknar tätning. Där finns också en plåtficka som kommer att fyllas med våt lort. Ganska sparsamt med vax i balkar och sparklådor. Stänklappar har inte Volvo kostat på. Risk för rostangrepp vid bakskärmarna där sprut från framhjulen blästrar en plåtkant.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Volvo V60 Plug-inBetyg
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.