Även VW Passats kaross är helt i stålplåt. Men både tätningar och invändig behandling är exemplariskt utförd.
Såväl dörrar, huv som baklucka är vaxbesprutade på insidan och samma sak gäller balkarna under bilen. Där är också de flesta skarvar omsorgsfullt tätade.
Men under de plastsköldar som täcker delar av underredet går det att hitta en del otätade skarvar. Dessa sitter dock tämligen riskfritt till.
På pluskontot noteras också att bakre delen av avgassystemet är rostfritt och att större delen av framvagnen är i aluminium. Minus blir det för fuktsugande filtskärmar i bakre hjulhusen och att stänklappar saknas.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Volkswagen Passat Alltrack TDI 170 DSG 4MotionBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.