Superbs kaross är helt i stålplåt, men bilen är seriöst rostskyddad. Invändig behandling finns i dörrar och i alla balkar undertill. Där är också de mest utsatta skarvarna bra tätade.
Dörrarna har också bra tätningar, utom i de nedre hörnen. På pluskontot noteras dessutom att skärmkanterna bak är vettigt konstruerade, att tröskellådornas skarvar är omsorgsfullt tätade, att stänklappar fram finns och att bakskärmarna har blästringsskydd i plast.
Några missar är att innerskärmarna bak är av filtliknande material och att invändig behandling saknas i huv/baklucka. Bilen är heller inte behandlad innanför de plastsköldar som täcker stora delar av underredet.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 10 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Skoda Superb Alldrive 2.0 TDI 4x4 DSGBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.