Kaross av plåt, liksom avgassystem och hjulupphängningar. Motorhuv och baklucka saknar behandling på insidan och limtätningen i skarvar är snålt och ojämnt tilltagen. Bakluckans skarvar har flera partier utan tätning.
Dörrarna saknar behandling på insidan och har limmade skarvar som bara når ett par centimeter upp. Innerskärmar av plast runt om, stänklappar fram minskar blästringsrisken på karossidorna. Ingen som helst behandling på insidan av underredets balkar. Det finns också många otätade skarvar och ett klent, strövis anbringat slitskydd på utsatta partier. Plasttank i plåtband. Underredet ser billigt ut.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Peugeot 2008 1,2 VTi ALLUREBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jaha!? Den här fick en 2, varför?
Autobild säger att den inte alls rostar: http://www.autobild.de/artikel/peugeot-2008-1.6-bluehdi-100-100.000-kilometer-dauertest-13439419.html
"Da rostet nix!" och "Rost ist überhaupt kein Thema"
Mycket mer värd artikel än dessa fantasi-analyser i den här tidningen!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.