Kaross av plåt. Tätningen i dörrar, motorhuv och bagagerumslucka är väl utförd. Underredet har ett extra slitskydd som täcker mycket bra, pålagt efter fabrik. Däremot är rostskyddet inne i balkar mycket sporadiskt och i motorhuv, bagagerumslucka och dörrar finns inget rostskydd alls.
De bakre skärmkanterna har på insidan en gammaldags ”hylla” där smuts kommer att samlas och på sikt orsaka rost. Stänklappar saknas, tydlig blästringsrisk vid framskärmarna. Tanken är av plåt, ovanligt i dag. Som helhet är rostskyddet inget vidare alls, men den extra sprutningen av underredet förbättrar helhetsintrycket något.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Mitsubishi Outlander 2,2D BusinessBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.