Kaross av plåt. Nya CR-V saknar invändig behandling av både motorhuv, dörrar och bakskärmar. Stänklappar bakom framhjulen saknas men karossen är utformad så att det inte föreligger någon nämnvärd risk för blästringsskador. Ganska dålig tätning av dörrar, huv och hörnskarvar. De främre innerskärmarna är tillverkade av plast, de bakre av filtmaterial.
Underredet har många skarvar som kan utgöra en rostrisk. Slitskyddet är tunt.
Nya Honda CR-V är knappast förbättrad alls från rostskyddssynpunkt jämfört med den förra.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Honda CR-V 2,2i-DTEC 4WD ExecutiveBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.