Såväl dörrar, huv som baklucka har bristfälliga tätningar. I samtliga fall saknas också invändig behandling med rostskyddsmedel. Dessutom saknas innerskärmar bak och i hjulhusen finns flera otätade skarvar.
Även underredet har många otätade skarvar och slitskydd är bara applicerat på de allra mest utsatta ställena. Invändig behandling finns i balkar, dörrtrösklar och övriga hålrum. Men den är av tvivelaktig kvalitet med dålig spridning.
På minuskontot noteras också att stänklappar saknas och att tätningen av dörrtrösklarnas nedåtvända skarvar är bristfällig.
Bra skärmkanter bak och liten blästringsrisk på bakskärmarna räddar Spark från bottenbetyg.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 6 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Chevrolet SparkBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.