Alla tre har skapligt halvljus om man ser till räckvidd. Däremot är ljusets jämnhet över väg-ytan mer skiftande än då man använder projicerande linssystem. Up har bästa bredd och får också lite högre betyg än de andra två. När det gäller helljus är Spark godkänd medan Twingo har för dålig räckvidd. Bästa ljuset sammanlagt har VW Up.
Chevrolet Spark:
Halvljus, längd: 75 m.
Halvljus, bredd: 15 m.
Halvljus, betyg: 2/5.
Helljus, längd: 169 m.
Helljus, bredd: 9 m.
Helljus, betyg: 2/5.
Renault Twingo:
Halvljus, längd: 77 m.
Halvljus, bredd: 12 m.
Halvljus, betyg: 2/5.
Helljus, längd: 148 m.
Helljus, bredd: 0 m.
Helljus, betyg: 1/5.
Volkswagen Up:
Halvljus, längd: 81 m.
Halvljus, bredd: 21 m.
Halvljus, betyg: 3/5.
Helljus, längd: 169 m.
Helljus, bredd: 13 m.
Helljus, betyg: 2/5.
Medelvärde:
Halvljus, längd: 77 m.
Halvljus, bredd: 11 m.
Helljus, längd: 197 m.
Helljus, bredd: 16 m.
Testinformation
Modeller i det här testet:
Chevrolet Spark Renault Twingo Volkswagen UpBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.