Avsnitt 265: Vi resonerar hur batteristorlek kan påverka det psykiska välmåendet, delar erfarenheter efter 9000 mil i sydkoreansk laddhybrid och reder ut hur Northvolt kan påverka vägprojekt i Norrland.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. Medverkande i detta avsnitt är Fredrik Diits Vikström, Anders Helgesson och Maria Dahlin.
Det strömmar in nya bilmärken på den svenska marknaden. Senast i raden är Aiways som ska sälja elsuven U5 för strax över 400 000 kr.
– Det börjar bli många nu. Hur många kinesiska bilmärken får egentligen plats i Sverige?, undrar Fredrik Diits Vikström.
Han har även bytt ut sin Kia Optima Plug-in Hybrid mot en annan laddhybrid i form av Seat Leon e-Hybrid.
– Jag saknar faktiskt Kian. Den var superbekväm och hade fler finesser än Seaten, och nu måste jag in och krafsa på pekskärmen för att ändra alla inställningar.
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (6)
- 29 januari 2022 Med kall start och 3mils…
- 28 januari 2022 Jag var uppe över jul i Ö…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.