Försäljningen börjar långsamt öka igen för Volvo Cars. Elbilarna står nu för en av fem sålda Volvobilar.
Försäljningen för Volvo Cars ökar långsamt efter flera månader med röda siffror. I november ökade den globala försäljningen med tolv procent jämfört med samma månad förra året, till 59 154 bilar.
Precis som i flera tidigare rapporter upprepar Volvo att efterfrågan på bilarna är hög, särskilt för de laddbara bilarna, och att andelen så kallade Rechargemodeller nu är uppe i 42 procent. De helt eldrivna bilarna står för 20 procent av försäljningen.
Hittills i år har dock Volvos globala försäljning minskat med nästan 15 procent jämfört med samma period i fjol. XC40 är populäraste modellen med XC60 på andra plats.
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (0)
Läs kommentarer och diskuteraGenom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.