Volvo V40 2017.
Modellprogrammets småsyskon utrustas med ”Tors hammare” och fler färger.
V40 kom 2012 och har sedan dess blivit Volvos mest sålda modell i Europa och den näst bäst säljande världen över.
På den ansiktslyfta versionen har strålkastarna setts över och får nu de karaktäristiska ”Tors hammare” med LED-ljus, som återfinns hos de större bilarna i 90-serien. Volvologgan i grillen har blivit större och från och med 2017 års modell går det att få V40 i fler färger, såsom ”Mussel Blue” samt helt nya ”Amazon Blue” och ”Denim Blue”.
När det gäller infotainmentsystemet och sammankopplingen med smartphones via appen Volvo OnCall går det att ta information från mobilens kalender. På det sättet går det att skicka platsinformation för möten direkt till navigationsutrustningen vid behov.
Diskutera: Vad tycker du om Volvo V40?
På den ansiktslyfta versionen har strålkastarna setts över och får nu de karaktäristiska ”Tors hammare” med LED-ljus, som återfinns hos de större bilarna i 90-serien. Volvologgan i grillen har blivit större och från och med 2017 års modell går det att få V40 i fler färger, såsom ”Mussel Blue” samt helt nya ”Amazon Blue” och ”Denim Blue”.
När det gäller infotainmentsystemet och sammankopplingen med smartphones via appen Volvo OnCall går det att ta information från mobilens kalender. På det sättet går det att skicka platsinformation för möten direkt till navigationsutrustningen vid behov.
Diskutera: Vad tycker du om Volvo V40?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Snygg diskret facelift på en trevlig bil.
Dagens v40 är lite för dyr för storleken tycker jag och en ruskigt tråkig interiör som inte matchar priset i känsla och övrig design. Hoppas att dom hämtat lite inspiration från dom nya bilarna i denna uppdaterade variant interiört (har inte sett några bilder på interiören på än på den faceliftade varianten).
Visste faktiskt inte att den sålde såpass bra i Europa, alltid kul att läsa sånt. :-)
Kul för Volvo att den säljer bra, men personligen ingen bil för mig. För liten och har aldrig gillat designen på denna. Tyvärr blev det värre nu. Framifrån får mig att tänka på en leende kines karikatyr,(passar iof med tanke på Geely) sidolinjen alldeles för kilformad och bakifrån, nej, gillar inte detta svarta hål som den ger intryck av. Men detta är min smak och smaken är som baken. Tydligen gillar många den då försäljningen är bra.
Lycka till Volvo
Snygg och trevlig bil att köra. Skulle kunna tänka mig som andrabil, men bagaget är litet och svårlastat med en hög tröskel så passar mig inte riktigt. Sätter också ett frågetecken för interiörens kvalitet, då ett flrtal begagnade jag tittat på sett väldigt slitna ut invändigt trots att de varit relativt nya.
Det är lika bra att börja vänja sig att Volvo blir dyrare a la Audi och BMW när de går från Sossekontainer till Moderatkryssare så att säga. Premium är lönsamt. Porsche tjänar ju mest per bil.
Gillar inte nya fronten, men det är kanske en vanesak som så mycket annat ;)
En förbättring mot tidigare V40, designen blir lite mer up-to-date.
Håller med om att den inte är en särskilt praktiskt bil, man saknar lite av de fina finesser och den praktikalitet som finns på större Volvo-bilar.
Inget för mig heller, för liten, opraktiskt och dyr. Förarplatsen håller hög standard, sköna säten och bra instrumentering, men det var också allt.
Styggavargen, tycker precis som du här. S40 och V50 var betydligt mer förnuftiga bilar. Du har många förnuftiga åsikter.
Inte speciellt snygg, liten, opraktisk, dyr och väcker inget som helst intresse för mig.
V40 är en kompromiss, när andra tillverkare utvecklar allt fler modeller och versioner går Volvo mot strömmen och slopar sedanen (S40), kombin (V50)och compakten (C30), till fördel för... en halvmesyr.
Märkligt.
Trång och dyr, med en idiotisk mittkonsoll, nej, det är inget som lockar.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.