Toyota Aygo får en aggressivare front som enligt uppgift ska vara mer aerodynamisk och säkrare för fotgängare vid påkörning. Integrerade LED-varselljus som standard och nya färger är också nyheter.
Inredningen genomgår även den en mindre förändring. Där inne hittar vi nya material, förbättrad ljudisolering, ny ljudanläggning och läderratt. Med den halvautomatiska växellådan får man numer också paddlar bakom ratten.
Den trecylindriga bensinmotorn på 68 hästkrafter har uppdaterats för att gå snålare. 4,3 l/100 km samt 99 g/km i förbrukning och utsläpp gäller med manuell växellåda och med den halvautomatiska ska siffrorna vara 4,5 l/100 km och 104 g/km.
Toyota Aygo kom 2005. Den har sålts i mer än 580 000 exemplar och tillverkas med samma teknik och i samma fabrik i Tjeckien som Peugeot 107 och Citroën C1.
Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Toyota Aygo?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tyvärr räcker det inte med att lyfta det här ansiktet, det ser fortfarande ut som en mule.
En sur mule.
Det här kan nog vara alldeles utmärkta tätortsbilar, men det är nog omöjligt att få dem vackra.
Betydligt snyggare än dess syskon även om det bara är en facelift..... Att det är en av de billigaste bilar man kan äga och köra gör inte saken sämre....
Skulle viljat ha sett en helt ny modell och inte bara denna simpla facelift för att bilen skulle ha kunnat jämföra sig med t.e.x Up!
Alla tre bilarna kostar ungefär det samma men har "paketerats" på lite olika vis.
Aygon är bättre utrustad och mer påkostad,vilket också tydligt syns om man inte är blind ( oavsett vad en del inbillar sig )
Utan rabatter så föll mitt val på Aygo men när C1 och 107 erbjuds till rabatterade priser så blir valet betydligt svårare.
Utan rabatter och med en finare klädsel så kostar bilarna ungefär som en Up! och det är allt för dyrt oavsett hur man ser på saken!
Problemet är att Aygo/107/C1 kom redan 2005. För att möta konkurrensen från Up/Citigo/Mii borde det vara dags för generationsväxling, modellen är redan två år äldre än en normal generationscykel hos Toyota.
Borda vara mkt dyrare än Up! eftersom Toyota har så mkt bättre kvalitet. PREMIUM
Trodde inte att det gick att utföra ansiktslyftningar på lik, men jag hade tydligen fel.
Japp Kapten, men det är som att sätta läppstift på en gris....
Obs nu alla T-kramare, jag bedömer enbart utseendet från min synvinkel, inget om bilens övriga egenskaper.
@ Saabnisse, så du var tvungen att låna från uttrycket "att styla en Volvo är som att smycka en gris" kunde du inte ens komma på nått eget, att du dessutom gillade Saab säger ju det mesta, ett borttynande släkte...:)
Simon! Mata inte saabnisse. Han äro ett saabtroll!
Jag tycker att Toyotas formspråk vad gäller nosen på i princip samtliga modeller som tillverkas nu ser "grinigt" ut. Undrar hur formgivarna tänkt egentligen. Toyota tillverkar ju bland de bästa bilarna enligt all statistik. Varför inte göra dom lite snyggare? Begpriserna visar ju tydligt hur allmänheten värderar Toyotabilar, dom ligger ju i toppen på prislistan men i mina ögon kan dom aldrig vinna någon skönhetstävling. Ta som ex Hiace Van, den ser ju ut som en fulare kopia av VW Multivan.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.