Toyota är tillbaka. Efter raset i februari reser sig Toyota och Avensis slår sig in bland de tio mest sålda bilarna.
Måste se till att förmedla till andra förare vad de gör fel och förväntar sig ett erkännande för hans/hennes ansträngningar att undervisa andra.
Relaterade dokument
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Privatköp resp. tjänstebil skulle vara intressant att se också.
Finns längst ner här:
http://www.bilsweden.se/BinaryLoader.axd?OwnerID=50913504-022b-4f09-a5e0-88b5a4ce3047&OwnerType=0&PropertyName=File1&FileName=PressRel1003.pdf&Attachment=True
Tack JB!
Ser då att Volvo är störst på privatköp följt av VW, Kia(!) och Toyota. Sedan följer Renault(!) ,Skoda och Ford.
Men se på Clio då! Nu på 8:e plats totalt. Och överlägset mest köpt i klassen. 41:a 2008. 27:a 2009 (då man började med 20.000 kr "skrotningspremie". Nu i år är det 20.000 kr rabatt för alla. Sånt säljer. Trots att dom bara har en etanolare som miljöbilsvariant.
Personligen gillar jag bilen, men dock inte de motorer som tas in till Sverige. Finns 2 dieslar på kontinenten, som passar bilen perfekt. (hyrt dom några gånger.)
Vi Toyota-ägare väljer alltså att lyfta fram enkom nummer 9 på listan... Hur vore det med en kurs i journalistisk etik?
Re:Egil:
Kurs i journalistisk etik?
Ur ett bilägar- och journalistiskt perspektiv är det i högsta grad intressant att få reda på hur den massiva, främst amerikanska, kampanjen mot Toyota påverkat försäljningen även här i ankdammen Sverige.
En annan mer intressant rubrik hade kunnat lyda: "Toyota sämre än Renault - i alla fall om konsumenten får avgöra".
Försäljningen för toyotas del lär ha ökat tillbaka med hela 40% i usa.det kunde man ju vänta
ja, det stämmer, under mars 2010 ökade Toyota i Usa med nästan 40% jämfört med förra året. Så uppenbarligen är det inte alla som gått på myten med att alla Toyotabilar skenar.
Av de 10 mest sålda modellerna i Sverige ökade 8 mer än 40% i mars. Det såldes nämligen inte så många bilar i mars förra året. Så var även fallet i USA.
Toyota nöjde sej dock inte med konjunkturuppsvinget. Utan har spetsat med tokrea i USA. (Jfr med Renault i många europeiska länder, inkl. Sverige.)
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.